Gå til innhold

SOLEKSEM!! HJELP!!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei!

Hos meg forsvant det fort med hydrokortisonsalve. Bare husk å ikke bruke den for ofte, den tynner ut huden.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomatsaft!!! Faktisk.

Du tar bare en tomatskive og stryker mot områdene med eksem. Mitt er borte. icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naturell youghurt! Det høres veldig vemmelig ut, men har god erfaring fra når eksemen er veldig hissig. Prikkene og rødfargen forsvinner ikke automatisk, men smerten lindres veldig.

Sun icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk soleksem en gang jeg var i syden. Legen på hotellet gav meg hydrokortisonsalve. Det virket ganske raskt. Det som var kjedelig var at jeg måtte holde meg unna sola en stund.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Potetmel lindrer kløe, gammelt kjerringråd. Har brukt det selv og det virker. Et annet råd er å "sole" bort eksemen over tid, dvs ikke gi deg med soling når du får eksem, men fortsette soling, innenfor rimelighetens grenser selvsagt. For hver sesong vil du merke at eksemen blir mindre og til slutt får du det ikke lenger. Det fungerte for meg i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så sterkt plaget, men har litt soleksem ved hånleddene.

Det som hjelper for meg er å smøre med solkrem med fysisk filter og høy solfaktor der hvor soleksemen er når jeg er ute i sola.

Dette gjør at soleksemen går over av seg selv hos meg. Bruker ikke kortison hvis jeg ikke MÅ, og det har enda ikke skjedd (huden blir så ødelagt av dette når man blir eldre).

Vasker meg bare med laktacyd, der hvor jeg har eksemen, og smører med en aleovera krem om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er også plaget med soleksem og måtte nærmest slutte å sole meg. Ved et tillfelle av allergi tok jeg clarityn allergitabeletter. En pille hver dag og jeg soler meg uten å få eksem.Kanskje dette hjelper for deg? Ellers var det mange gode råd her, men husk høy solfaktor og ikke sitt for lenge i sola. Noe som heter "sol deg med måte"

Hilsen Maeve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...