AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #1 Skrevet 1. februar 2012 Hei! Hvor kan jeg se opptakskravene til master grader? Jeg skal søke på bachelor nå, men det er viktig at jeg kan gå videre på master senere. Jeg vil studere kjemi, men vet ikke om jeg bør søke bachelor i kjemi, eller om jeg bør ta kjemiingenør. Så litt på ntnu sine sider, de har realfag og teknologi master. Dersom jeg tar bachelor i kjemi eller kjemiingeniør kan jeg søke på begge masterne? Det står ingenting om hva som trengs for å søke dersom man tar bachelor en annen plass (jeg bor i nord norge)
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #2 Skrevet 1. februar 2012 Det beste er å snakke med en studieveileder om dette. Det er en drøss av fagkombinasjoner man kan ta, og så kvalifiserer for like og ulike mastere. Hvis det er NTNU du er interresert i å studere ved så ville jeg fått kontakt med en rådgiver der i fra. 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #3 Skrevet 1. februar 2012 Okay, så det finnes ingen side med litt oversikt over dette? Føler meg litt teit om jeg ringer og spør fordi jeg kanskje får lyst til å studere der om 4 år
hmmz Skrevet 1. februar 2012 #4 Skrevet 1. februar 2012 Ring studieveileder på linjen du vil til ved ntnu, eventuelt opptakskontoret ved ntnu. Det er krav om at du skal ha en rekke grunnfag for å hoppe til msc ved ntnu etter en bsc ved en annen skole. Men det er vanlig å gjøre det.
Gjest Daenerys Skrevet 1. februar 2012 #5 Skrevet 1. februar 2012 På humaniora og samfunnsvitenskap er generelt opptakskravet et minimumsgjennomsnitt på C på bachelor. Om dette gjelder kjemi vet jeg ikke. Jeg ville ha ringt, ikke føl deg dum, det er jo viktig for fremtiden din
ninuska_ Skrevet 1. februar 2012 #6 Skrevet 1. februar 2012 Du kan se under de ulike masterprogrammene, der står det "søk opptak" hvor det også vanligvis står krav til masteren.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #7 Skrevet 2. februar 2012 http://www.ntnu.no/studier/mkj/opptak
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #8 Skrevet 2. februar 2012 Ser man må ha ex.phil for å gå på ntnu, det har ingen av de 3 årige studiene jeg har sett på. Mulig jeg spør dumt, men hvordan er det relevant for realfag? Må man ta det utenom på høyskolen da for å gå videre på universitetet med master? (Min høyskole har ikke master i det jeg ønsker)
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #9 Skrevet 2. februar 2012 Ser man må ha ex.phil for å gå på ntnu, det har ingen av de 3 årige studiene jeg har sett på. Bachelorgrad fra andre institusjoner med relevant fagbakgrunn vil bli vurdert på individuelt grunnlag. Hvis du har en fullverdig kjemigrad fra et annet sted som ikke har ex.phil ville jeg tippe at det går fint. Det meste du spør her er typisk studieveileder-mat.
Anglofil Skrevet 2. februar 2012 #10 Skrevet 2. februar 2012 Det er litt forskjell fra sted til sted og fag til fag. Da jeg søkte var det slik at de tok gjennomsnittet av noen av emnene vi hadde hatt, siden har de endret til at man skal ha gjennomsnitt på alt. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå