Gå til innhold

Strikke til gutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det omtrent tre år siden jeg strikket noe sist. Men nå har roen satt seg i meg og jeg føler lysten komme for fullt.

Jeg satte igang og skulle strikke et skjerf, men tok megselv i å ha glemt nesten alt bortsett fra rettstrikk. Bør ikke ta meg så lang tid å komme inn i det igjen da. Men jeg var aldri den mest avanserte strikker.

Men nå har jeg så lyst til å strikke en enkel vest til guttungen min på snart tre år. I klær bruker han str. 98 som er romslig. Jeg har tittet på garnstudio men de virker så himla kompliserte :( Trenger ikke være noe mønster på vesten. Men hver eneste oppskrift jeg har sett på (inkludert engelske) er fulle av mønster og motiv. Grunnen til at jeg vil ha vest er fordi jeg syntes det er et fantastisk genialt plagg, spesielt nå som våren kommer etterhvert.

Er det noen som har en link eller noe til en lett oppskrift til en vest eller lignende som jeg kan strikke til guttungen?

Videoannonse
Annonse
Gjest pysepusen
Skrevet

De har jo nettopp kommet med mønster på en utrolig søt vest hos Drops! Ellers har Dalegarn noen fine :)

Skrevet

Motiv og sånt er det jo bare å droppe om man vil, det går fint an å bruke samme oppskrift og bruke bare en farge. Det eneste blir at plagget ikke blir like tykt og tett (fordi det ikke ligger tråder på innsiden), men det gjør som regel ikke noe særlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...