Gå til innhold

noen som har oppskrifter til Atkins-dietten?

Iset

Anbefalte innlegg

har hørt han har en deilig sitronfromasj bla. og kan jeg bruke kakaopulver? det er jo rent pulver av kakaobønner og inneholder mer proteiner enn karbo. tenkte å ha det i pisket krem, så det blir litt sjokoladekrem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Brunhilde

Jeg har heller ikke mye tro på denne type diett. Har du tenkt på at du skal leve slik resten av livet?

Har dessverre ikke oppskrifter, kan du ikke søke på nett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det mulig? :o jeg spurte jo for guds skyld ikke etter andres meninger om dietten, men etter oppskrifter.....

har gått ned kilo jeg, nå, til tross for fet mat. men greit at dere ikke har tro på dietten, men la andre få lov å gjøre som de vil da... herremann...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Brunhilde
er det mulig? :o jeg spurte jo for guds skyld ikke etter andres meninger om dietten, men etter oppskrifter.....

har gått ned kilo jeg, nå, til tross for fet mat. men greit at dere ikke har tro på dietten, men la andre få lov å gjøre som de vil da... herremann...

Ja, det er mulig. Du la inn et spørsmål i et åpent forum og må forvente svar av alle slag. Ikke bare slike du liker. Sorry Sam, but that´s the way it is!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

kanskje det, men jeg syns det er bedre å la være å svare dersom du ikke kan svare på spørsmålet.

Iset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var EN link, men det finnes også de professorene og legene som ANBEFALER Atkins (han var lege selv forresten) dietten. og hvis dette hadde vært en skadelig måte å spise på, så hadde vel ikke menneskene overlevd forbi steinalderen, eller hva???

dessuten har tanten min og søskenbarnet mitt gått ned utallige kg + blodtrykk og kolesterol har gått NED.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

Jada, Atkins var lege. Noen liker det ene og noe liker det andre, ikke sant?

Sjekk denne siden, kanskje du kan ha nytte av den. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får unnskylde at jeg svarte da, Iset. Jeg ville bare gi mine erfaringer om dietten så du slipper å gå i samme felle. Men hvis du vil være så nærtagende, så værsågod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I samme fella? Hvordan den dietten vil fungere på Iset er det vel ingen som vet, så det må da være forståelse for at hun vil prøve hun også, sånn som andre her har gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Jada, Atkins var lege. Noen liker det ene og noe liker det andre, ikke sant?

Sjekk denne siden, kanskje du kan ha nytte av den. Lykke til!

takk:)

Iset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitronfromasj

3 middels store sitroner

5 eggeplommer

1 helt egg

150 g fruktose

3 plater gelatin

2 dl h-melk eller soyamelk

2 dl krmefløte eller 36% soyafløte

riv skallet av én sitron, press saften av alle tre. Visp eggeplommene og det hele egget med fruktose, sitronskall- og saft.

Legg gelatingplatene i bløt i kaldt vann.

Varm melken til ca. 40 grader, en dråpe på hånden kjennes verken varm eller kald.

Visp melken i eggeblandingen og hell alt tilbake i kokekaret. Varm blandingen under omrøring til sitronkremen tykner. det må ikke koke. Klem vannet godt ut av gelatinplatene og smelt dem i den varme sitronkremen. Avkjøles.

Stivpisk kremfløten og vend den i sitronkremen. Fyll formasjen i porsjonsskåler eller i en stor bolle. Dekk den med plast og sett den i kjøleskapet til den er stivnet, ca 6 timer, eller natten over.

Dette her er riktig nok Fedon-fromasj. Men Atkins og Fedon er jo det samme, bare at Atikins dietten er mye strengere med karboh. enn det Fedon er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

tusen tusen takk:) jeg bare bytter ut fruktosen med canderel søtningsstoff så er det en atkins fromasj:)

Iset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ååh jo selvfølgelig hehe, så ikke at den inneholdt melk med en gang. nei du er ikke på bærtur, det er det visst jeg som er :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...