AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #1 Skrevet 1. februar 2012 Jeg har akkurat "annonsert" min gravididtet på kontoret. Det var litt spesielt å si det til én av kollegene som jeg vet har slitt i 1-2 år med å bli gravid, at jeg nå etter bare 1 prøveperiode hadde fått det til. Det ble slik at jeg sa det til akkurat henne når vi var på tomannshånd. Hun ble jo selvsagt glad på mine vegne. MEN hun stilte meg et oppfølgingsspørsmål som fikk meg til å lure. Når du har slitt så lenge med å få baby (hun har vært helt åpen om dette på jobb) så tenker jeg at de vet ganske mye om eggløsningstidspunkt, sykluser, temperaturer, kjerringråd etc etc. Hun spurte meg altså : Ja, kanskje du vet da hvilke dager i syklusen en egentlig kan bli gravid? Javel? JEg ble ganske overrasket kan du si.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #2 Skrevet 1. februar 2012 Virker nesten som man har årsaken til hvorfor hun ikke er gravid enda der. 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #3 Skrevet 1. februar 2012 La det ligge. Hvor mye skal du egentlig lese inn i en setning?
MiniMjau Skrevet 1. februar 2012 #4 Skrevet 1. februar 2012 Overraskende, men kanskje du kan låne henne en bok eller tipse henne om en nettside hun kan lese litt? 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #5 Skrevet 1. februar 2012 Jeg har akkurat "annonsert" min gravididtet på kontoret. Det var litt spesielt å si det til én av kollegene som jeg vet har slitt i 1-2 år med å bli gravid, at jeg nå etter bare 1 prøveperiode hadde fått det til. Det ble slik at jeg sa det til akkurat henne når vi var på tomannshånd. Hun ble jo selvsagt glad på mine vegne. MEN hun stilte meg et oppfølgingsspørsmål som fikk meg til å lure. Når du har slitt så lenge med å få baby (hun har vært helt åpen om dette på jobb) så tenker jeg at de vet ganske mye om eggløsningstidspunkt, sykluser, temperaturer, kjerringråd etc etc. Hun spurte meg altså : Ja, kanskje du vet da hvilke dager i syklusen en egentlig kan bli gravid? Javel? JEg ble ganske overrasket kan du si. Jeg opplevde noe av det samme med en venninne. Hun og mannen snakket ved en anledning åpent med meg om at de hadde prøvd i ca.2 år uten å lykkes. Jeg spurte henne om hun visste noe om dette med eggløsningstidspunkt, når det var størst sjangse å bli gravid og om mensen hennes var regelmessig osv. Men nei, dette hadde hun visst aldri tenkt over. Må si jeg ble litt overrasket over at hun ikke visste noe om dette i det hele tatt. Er det mulig? Her hadde de altså prøvd i to år uten å lykkes, enda så hadde hun ikke satt seg inn i hvordan forplantningssystemet fungerer. Jeg forklarte dette for henne som om jeg snakket med en uvitende jente på 10 år. Det føltes litt merkelig. De har forresten fortsatt ikke barn, etter fire år... 2
Klematis Skrevet 1. februar 2012 #6 Skrevet 1. februar 2012 Slik jeg tolker det hun sa (nå har jeg jo ikke hørt tonefall eller sett kroppspråk slik du har), så tenkte jeg umiddelbart at hun godt vet hvordan dette fungerer selv og antar at du kanskje har lest deg opp på emnet før dere startet prøvingen siden det gikk så fort? At hun bare spør for å få bekreftet det? Kanskje hun spør fordi hun selv har opplevd at andre prøvere tar det som det kommer uten å tenke på at det er noen dager i måneden som er bedre enn andre? Hvis hun spurte fordi hun ville ha hjelp av deg til å finne ut når i måneden hun selv er fruktbar, så er jeg selvfølgelig enig med deg i at det er litt merkelig... 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #7 Skrevet 1. februar 2012 Vel.. Det er faktisk ikke det dummeste jeg har hørt fra en prøver.. Jeg har en slags venninne (var det før, nå har vi glidd fra hverandre) som har prøvd å bli gravid i et par år. Nå har hun tatt steget og gått til legen og fått noen råd om hva hun kan prøve å endre på osv, og hvilke alternativer hun har fremover. Hun har hele tiden klaget over at syklusen har vært så ustabil, og at til og med p-piller ikke gjorde det stabilt... Når hun forteller meg dette så sier jeg at det for mange hjelper å begynne på p-piller 2-3 mnd for så å slutte på dem igjen, og at jeg ble gravid med en gang jeg sluttet på Synfase. Det hadde hun prøvd før sa hun, så da var det ikke noe poeng. Jeg spurte om hun hadde den varianten med sukkerpiller eller om hun hadde tatt 3-ukers pillebrett sammenhengende. Da svarte hun at hun hadde hatt vanlige piller med sukkerpiller i pakken, men at hun hadde sluttet med pillene når hun kom til sukkerpillene, og ventet med å begynne på p-pillene igjen til hun fikk menstruasjonen igjen, og til den var over. Det hadde hun også gjort når hun skulle prøve å bruke p-piller en kort periode for å se om hun ble gravid etterpå.. Altså... Hva er da poenget? Og hvorfor er det da så sjokkerende at syklusen er ustabil??? :klask: Uansett om kollegaen din mente det som i NÅR eggløsningen er, og om det er likt for alle så er jo hun en rakettforsker til sammenligning... 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #8 Skrevet 1. februar 2012 Det kan også hende at hun ble veldig satt ut og ikke formulerte seg helt riktig eller visste hva hun skulle si. Vi har prøvd i godt over to år nå (og mistet mange ganger) og det er en ENORM sorgprosess, jeg kan bli veldig satt ut av slike ting og da særlig i en jobbsituasjon. Det har ingenting med at man ikke blir lykkelig på andre sine veiene, men noen ganger brister det.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #9 Skrevet 1. februar 2012 Kanskje hun er en av de som bare har masse sex og håper at det klaffer? 2
Gjest Sobril Skrevet 2. februar 2012 #10 Skrevet 2. februar 2012 Jeg var prøver en gang for mange år siden. Kunne overhodet ingenting om når eggløsning inntreffer osv, og gikk bare på lykke og fromme. Skjedde da ingenting heller. Regnet vel med at når man har sex så blir man gravid én eller annen gang også. Den gangen hadde jeg forøvrig ikke data hjemme, og den på jobb surfet jeg ikke på. All info måtte i såfall fås via bøker.
Brunhilde Skrevet 2. februar 2012 #11 Skrevet 2. februar 2012 Jeg ville oppfattet det spørsmålet helt annerledes enn ts gjorde. Du hadde klaff med en gang - da er et naturlig spørsmål/en naturlig kommentar at "du vet hvordan man gjør det, du!" At du kan få vridd det til, i ren skadefryd syns jeg, at hun ikke vet når man har størst sjanse for å bli gravid, sier mer om deg enn om henne! 6
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #12 Skrevet 2. februar 2012 Tenker egentlig nøyaktig som Brunhilde, selvfølgelig vet hun hvilke perioder i syklusen som er "fruktbare". Hun var nok heller litt oppgitt/lei seg på sine egne vegne ettersom det ikke klaffer for henne til tross for at hun/de gjør alt riktig for at det faktisk skal klaffe. 1
Sola^ Skrevet 4. februar 2012 #13 Skrevet 4. februar 2012 EL perioder eller ei...har dei aktivt sexliv i 2 år så er det normalt at det klaffer uansett om ein følger sykluser eller ei. Nokon ønsker å opprettholde ein normal kvardag utan å henge seg på bølga med EL-tester, livmortapptafsing, og temperaturskjemaer...Mon tru kva framgangsmåte som fører til best sexliv? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå