AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #1 Skrevet 1. februar 2012 Dagens lille (store) frustrasjon. Er det så vanskelig å ta av seg sølete utesko før man går inn i barnehagen, hvor de små faktisk tilbringer det meste av dagen på gulvet? Synes de fleste at det er greit at ungen deres sitter i søle og skitt inne? Er det vanskelig å forstå at hullete skotrekk ikke holder på søla? Dette gjelder dessverre både ansatte og foreldre. Gir dere blaffen så lenge dere selv er tørre på bena?
Leanne Skrevet 1. februar 2012 #2 Skrevet 1. februar 2012 Jobber selv i barnehage, og har fort lært meg at vi kan ikke oppdra foreldrene. Så vi har en mopp stående lett tilgjengelig til dette formålet. Tørker opp sølevann i garderoben og inne på avdelingen rett som det er 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #3 Skrevet 1. februar 2012 Ja, jeg tar av meg skoene eller finner 2 hele skotrekk å ta på meg. Labber ALDRI inn med sølete sko. 1
Jens Skrevet 1. februar 2012 #5 Skrevet 1. februar 2012 Jeg bruker skotrekk og datteren min bruker tøfler, så her blir ingen våte.
Susan Sto Helit Skrevet 1. februar 2012 #6 Skrevet 1. februar 2012 Tar stort sett alltid av skoene. De sjeldne gangene jeg ikke gjør det, bruker jeg skotrekk. Synes det er fortere gjort å ta av og på skoene enn å finne hele skotrekk.
Anciol Skrevet 1. februar 2012 #7 Skrevet 1. februar 2012 Tar av meg skoene ute i gangen før jeg går inn
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #8 Skrevet 1. februar 2012 Nå på vinteren går jeg inn med sko på, og fryktelig dårlig sammvittighet. Jeg har piggsko som er veldig vannskelige å få på (avhengi av skohorn) derfor blir det tungvidnt. tok på skotrekk i starten, men de blir jo ødelagt av piggene... Og etter å ha brukket armen på isen rett før jul,og brakk beinet på isen i fjord tørr jeg ikke bruke andre sko. På vår,sommer og høst vipper jeg av meg skoene ute i grovgangen
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #9 Skrevet 1. februar 2012 TS her. Dere som bruker skotrekk, ser dere til at de er hele?
Pupsilure Skrevet 1. februar 2012 #10 Skrevet 1. februar 2012 Jeg tar alltid av støvlene, men har sett at andre foreldre ikke gjør det. Det er ikke skotrekk tilgjengelig.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #11 Skrevet 1. februar 2012 Jeg er aldri i barnehager, men står det skilt om at man skal ta av seg på beina? Det bør alltid stå skilt, man må aldri overvurdere folks evne til å tenke selv. 7
Harlekin Skrevet 1. februar 2012 #12 Skrevet 1. februar 2012 Jeg tar av meg på bena. Jeg har aldri sett noe plasttrekk tilgjengelig, men det koster meg ikke så mye å fjerne skoene.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #13 Skrevet 1. februar 2012 Tar på skotrekk eller tar av skoene. Hver gang.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #14 Skrevet 1. februar 2012 Ja, det hender jeg går med sko og yttertøy i rommet der ungene har sko og yttertøy. Jeg tørker godt av meg men det hender noe snø blir med inn både på sko og på klær. Barnehagen har en idiotisk planløsning der klærne /skoene er i det samme rommet som oppholdsrommet. De tilbyr heller ikke skotrekk. Blir det vann igjen etter meg har jeg sett at de ansatte tar frem moppen og tørker etter meg (og ungen). Heng meg!
effy Skrevet 1. februar 2012 #15 Skrevet 1. februar 2012 Jeg trodde det var en selvfølge at man ikke går inn med sko i barneghagen...... Jeg bruker stort sett skotrekk. Hvis det blir så sølete i barnehagen så bør man enten: - Bytte ut de hullete skotrekkene - Eller si ifra til foreldre/ henge opp plakat om at dette er et problem
Klematis Skrevet 1. februar 2012 #16 Skrevet 1. februar 2012 Tar på skotrekk. De er ikke alltid hele, men jeg synes rett og slett det er litt dårlig av barnehagen å legge opp til uendelig gjenbruk av disse trekkene! Kaster konsekvent de jeg har brukt og de som jeg ser er hullete (så lenge det er nye, hele tilgjengelig), men de plukker dem tydeligvis opp av søppelbøtta og resirkulerer... Da jeg ikke var gravid tok jeg av meg skoene de gangene det var vått ute og det kun var hullete trekk tilgjengelig. Nå er det rett og slett for mye tiltak siden det ikke finnes noen plass å sette seg ned i yttergangen, så da blir det heller hullete skotrekk... 1
Harlekin Skrevet 1. februar 2012 #17 Skrevet 1. februar 2012 Ja, det hender jeg går med sko og yttertøy i rommet der ungene har sko og yttertøy. Jeg tørker godt av meg men det hender noe snø blir med inn både på sko og på klær. Barnehagen har en idiotisk planløsning der klærne /skoene er i det samme rommet som oppholdsrommet. De tilbyr heller ikke skotrekk. Blir det vann igjen etter meg har jeg sett at de ansatte tar frem moppen og tørker etter meg (og ungen). Heng meg! I gangen må man da ha lov til å gå inn med sko? Det er jo en yttergang. Jeg mente inne i selve barnehagen. 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #18 Skrevet 1. februar 2012 I gangen må man da ha lov til å gå inn med sko? Det er jo en yttergang. Jeg mente inne i selve barnehagen. I barnehagen vi bruker må man for å komme til småbarnsavdelingen først gjennom avkledningsrommet til storavdelingene. Der er det ofte vått og trangt. Så kommer man inn i avkledningsrommet til småbarnsavdelinga. Dette arealet brukes også som oppholdsrom. Idiotisk løsning spør du meg, men jeg forstår at de pga lite plass er nødt til å gjøre det.
Harlekin Skrevet 1. februar 2012 #19 Skrevet 1. februar 2012 I barnehagen vi bruker må man for å komme til småbarnsavdelingen først gjennom avkledningsrommet til storavdelingene. Der er det ofte vått og trangt. Så kommer man inn i avkledningsrommet til småbarnsavdelinga. Dette arealet brukes også som oppholdsrom. Idiotisk løsning spør du meg, men jeg forstår at de pga lite plass er nødt til å gjøre det. Åja. Hos oss er det egne innganger til avdelingene med yttergang for hver, og yttergangene er ikke oppholdsrom (bortsett fra når ungene stikker av ) så da er det greit å gå inn med sko der.
Kosemose Skrevet 1. februar 2012 #20 Skrevet 1. februar 2012 Nå på vinteren går jeg inn med sko på, og fryktelig dårlig sammvittighet. Jeg har piggsko som er veldig vannskelige å få på (avhengi av skohorn) derfor blir det tungvidnt. tok på skotrekk i starten, men de blir jo ødelagt av piggene... Og etter å ha brukket armen på isen rett før jul,og brakk beinet på isen i fjord tørr jeg ikke bruke andre sko. På vår,sommer og høst vipper jeg av meg skoene ute i grovgangen Da burde du nesten ta med det et skojern (det finnes små varianter). Tenker det er mer tungvindt for de ansatte å vaske opp etter deg enn det er for deg å ta av og på skoene. Og det er sikkert andre som har tungvindte sko og, uavhengig av om de har brodder eller ikke. Tenker du at alle som har sko det er pes å ta av og på skal gå inn med sko på da? (en annen ting - hvis piggene ødelegger plasttrekkene - de ødelegger ikke gulvet da? Bruker du disse skoene inne hos deg selv?)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå