AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #1 Skrevet 1. februar 2012 Huff tror jeg har gjort noe feil ved oppmelding på privatistweb. For 15 år siden fikk jeg karakter 1 på 2MX eksamen som privatist. Jeg meldte meg opp til R1 nå, og tok nytt fag. Konverteres gamle reform 94 fag til kunnskapsløftet slik at jeg burde ha skrevet forbedring av fag? Denne 1'eren står ikke på papirene mine fra skolen som jeg fikk for å sjekke hva jeg måtte ha...
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #2 Skrevet 1. februar 2012 Konverteres gamle reform 94 fag til kunnskapsløftet slik at jeg burde ha skrevet forbedring av fag? Ja.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #3 Skrevet 1. februar 2012 Hva skjer da? Må jeg vente til jul? og de pengene som er betalt nå er tapt? (Fristen gikk ut i går)
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #4 Skrevet 1. februar 2012 Hva skjer da? Må jeg vente til jul? og de pengene som er betalt nå er tapt? (Fristen gikk ut i går) Hei! Jeg kan fortsatt melde meg opp, så jeg tror fristen er til midnatt. Jeg hører til i Oslo, så fristene er jo forskjellig fra sted til sted. Du kan sende mail til privatistkontoret eller prøve å ringe de. Jeg tror de ikke er så strenge på dette med betalingen at de ikke lar deg få lov til å ta den til våren. Om du sier ifra, kan de helt sikkert ordne dette for deg, slik at du betaler rett sum
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #5 Skrevet 1. februar 2012 Det står at det er stengt her og kommer ikke gjennom på telefon :S
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #6 Skrevet 1. februar 2012 Det står at det er stengt her og kommer ikke gjennom på telefon :S Da ville jeg dratt ned på privatistkontoret ... Da jeg skulle melde meg opp på høsten før jul, meldte jeg meg opp rett før fristen gikk ut. Da skjedde det noe slik at det stod at betalingen var Ugyldig, selv om jeg hadde betalt før fristen. Da dro jeg ned på privatistkontoret, og de ordnet det så det ble gyldig. Grunnen til at de hjalp meg var at jeg hadde jo betalt før fristen, det så de på dataen. Hadde jeg betalt etter fristen ville de ikke hjulpet meg, for AKKURAT DET er de strenge på - når det gjelder frister.
-lykke- Skrevet 1. februar 2012 #7 Skrevet 1. februar 2012 Ja. Hvorfor svare når man ikke vet svaret? Nei, om det er første gang du tar faget i Kunnskapsløftet så velger du "nytt fag". Visse fag fra R94 kan konverteres til KL. http://www.sonans.no/ng/Eksamen http://www.udir.no/Lareplaner/Grep/Overgangsordninger/Overgangsordninger-fra-Reform-94-til-Kunnskapsloftet/
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #8 Skrevet 1. februar 2012 Hvorfor svare når man ikke vet svaret? Nei, om det er første gang du tar faget i Kunnskapsløftet så velger du "nytt fag". Visse fag fra R94 kan konverteres til KL. http://www.sonans.no/ng/Eksamen http://www.udir.no/Lareplaner/Grep/Overgangsordninger/Overgangsordninger-fra-Reform-94-til-Kunnskapsloftet/ Jeg er er ikke ts eller noen av de andre her, men jeg ringte privatistkontoret for et par dager siden og spurte om jeg skulle ha ny eller gammel eksamen i R1, de sa at om jeg ikke hadde 2mx fra før, kunne jeg velge ny. 2mx var det samme som R1, og 3mx var det samme som R2...
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #9 Skrevet 1. februar 2012 TS her Det er første gang jeg tar R1 i Kunnskapsløftet. På 2MX for mange år siden fikk jeg 1 på privatisteksamen (møtte opp og leverte inn på 5 min da jeg var syk ) Jeg vet at enkelte KAN konverteres, men jeg hadde glemt at jeg fikk 1 på denne eksamenen da jeg bare leverte inn og dro igjen. (Det er jo teit å glemme noe slikt, men det var så lenge siden så jeg tenkte ikke over det.) Skal ringe dem igjen i morgen og håper de lar meg betale mellomlegget til forbedring av karakter dersom det er det jeg må ha, men tviler på at det går siden de er ganske strikte på at alt må være innen fristen
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #10 Skrevet 1. februar 2012 Det må da gå bra, ts Du har jo allerede betalt, så det værste som kan skje er at du må betale 775 kr, vil jeg tro ... hvis ikke vil jeg si de er onde mennesker Jeg forstår det om man kommer etter fristen og vil melde seg opp i et fag, men når man allerede har meldt seg opp i et fag, så burde man få hjelp ...
-lykke- Skrevet 1. februar 2012 #11 Skrevet 1. februar 2012 TS her Det er første gang jeg tar R1 i Kunnskapsløftet. På 2MX for mange år siden fikk jeg 1 på privatisteksamen (møtte opp og leverte inn på 5 min da jeg var syk ) Jeg vet at enkelte KAN konverteres, men jeg hadde glemt at jeg fikk 1 på denne eksamenen da jeg bare leverte inn og dro igjen. (Det er jo teit å glemme noe slikt, men det var så lenge siden så jeg tenkte ikke over det.) Skal ringe dem igjen i morgen og håper de lar meg betale mellomlegget til forbedring av karakter dersom det er det jeg må ha, men tviler på at det går siden de er ganske strikte på at alt må være innen fristen Men hvis det er første gang du tar faget i KL så har du jo betalt riktig...Hvis du har gått opp som privatist tidligere i R94 så er det riktig å krysse av for nytt fag. Men dersom du har tatt det en gang tidligere i KL, så er det jo forbedring av karakter som blir riktig. Det ordner seg nok uansett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå