AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #1 Skrevet 1. februar 2012 Hei, Har begynt å trene, med mål om å få er bedre kropp. Bli sterkere, strammenre,bedre kondisjon og gå ned en del i vekt. Funnet ut at spinning er noe jeg mestrer, i forhold til f.eks løping hvor jeg gir opp alt for fort. Trener spinning 3-5 dager i uka, innimellom kan det være jeg bytter ut en dag meg ellipse og mølla. Trener styrke ved siden av, eller prøver i alle fall å være flink til det. Løfte litt tungt, tar en MRL time innimellom osv. Dere som har peiling på trening, er spinning effektivt når man skal få en bedre kropp og gå ned i vekt? Er på min tredje treningsuke i 2012, og føler allerede forbedringer (strammere og mer muskler) Men kan jo være jeg innbiller meg det!
Suzy Skrevet 1. februar 2012 #2 Skrevet 1. februar 2012 Spinning er flott og motiverende kondisjonstrening og effektivt om du vil ned i vekt - så sant du pusher deg sjøl selvsagt. Det er dessuten lite belastende for kroppen og gir sjelden skader. Vil du virkelig stramme opp, så må du nok trene styrke og da tung styrketrening - ikke bare MRL. Be veilederen din på treningssenteret sette opp program til deg - gjerne et splittet helkroppsopplegg fordelt over to dager. Da får du restituert godt i mellom også. Tren for eksempel spinn tre dager i uka og styrke to dager - da får du skikkelig effekt og variert belastning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå