Gå til innhold

Chilisaus på tungen når barna banner og spytter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det slemt av meg og ta en dråpe chilisaus på tungene til barna når de banner og spytter inne?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Dette er ikke 50-tallet, og det er vel ingen internatskole du driver heller?

• Liker 16
Skrevet

Er det slemt av meg og ta en dråpe chilisaus på tungene til barna når de banner og spytter inne?!

Ja det er slemt. Pass deg så du ikke ender opp som denne kjerringa her.

• Liker 1
Skrevet

Ikke hvis du gjør det for å komme på Dr. Phil :lur:

Det er nok mer effektivt å sette seg ned og snakke med barna om hvorfor de ikke skal si eller gjøre noe fremfor å være stygg med dem.

At det går an å så mye som å spør om slikt :klo:

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er slemt. Det skal ikke være nødvendig å påføre barna smerte og fysisk ubehag bare fordi de gjør noe galt.

• Liker 6
Gjest HollyDolly
Skrevet

jeg anbefaller at du ser den doktor phil episoden der mora brukte ditta før a straffe barnet sit. Da trur jeg kanskje du ikkje har lyst å bruke det til straff.

Og ja det er rett og slett slemt, bruk heller time out eller noe.

Skrevet

Og en ting til:

Om det er slik at de har en veldig negativ atferd rettet mot dere som foreldre, så bør dere kanskje se litt på hvordan dere selv forholder dere til barna. Blir det mye kjeft? Blir det mye masing? Har dere kvalitetstid sammen, og anerkjenner dere det barna gjør som faktisk er positivt? Hvis ikke er det ikke rart at barna utagerer. Noe må de jo gjøre for å få oppmerksomhet og en eller annen form for bekreftelse.

• Liker 5
Skrevet

Er du klar over hvor vondt det gjør og få sånt på tungen? Det svir som faen !!! Husker jeg fikk det av tanten min fordi jeg bannet og det var ikke noe gøy!!

Skrevet (endret)

Och hur skulle det lära dem någonting? Maktmissbruk kallar jag det! Om du inte kan hitta andra sätt att få dem till att sluta så borde DU söka hjälp!! Hur hade du känt om någon som var dubbelt så stor som dig med makt över ditt liv tog tag i dig och stoppade i brännande saker i munnen?!?!!! NEJ, du måste nog lära dig att förklara bättre om och om igen. Tålamod är nyckelordet, INTE smärta.

Endret av Nusseli
  • Liker 3
Skrevet

Jeg så også en episode av Super Nanny hvor moren der tvang ungene sine til å ta såpe eller tabasco i munnen når de gjorde eller sa noe de ikke fikk lov til.

Hun fikk den skyllebøtta av nannyen. Så det blir sett kraftig ned på å bruke sånne metoder i barneoppdragelsen.

Gjest Hot sauce mom
Skrevet

Hva slags type chillisaus bruker du? Vanlig tabasco? Tabasco Habanero? Hot salsa?

Medium salsa? Ekstra hot tacosaus? Hot tacosaus? Medium tacosaus? Mild tacosaus?

Søt chillisaus? Chilliketchup? Salsa ketchup?(er salsaketchupen fortsatt i produksjon forresten?)

• Liker 3
Skrevet

Er du klar over hvor vondt det gjør og få sånt på tungen? Det svir som faen !!! Husker jeg fikk det av tanten min fordi jeg bannet og det var ikke noe gøy!!

Men du sluttet jo med det? At på til fikk du ingen fysiske skader av det. Disiplin er fælt. Men foreldre må sette grenser.

Sorry for at jeg er djevelens advokat littegranne, men det er jo ingen som tar skade av det? Hva er det egentlig som er galt?

• Liker 1
Skrevet

Mild tacosaus!

Skrevet

Men du sluttet jo med det? At på til fikk du ingen fysiske skader av det. Disiplin er fælt. Men foreldre må sette grenser.

Sorry for at jeg er djevelens advokat littegranne, men det er jo ingen som tar skade av det? Hva er det egentlig som er galt?

Hvordan vet du at ingen tar skade av det?

Skrevet

Det der er barnemishandling, og er ikke lov. Det er ikke lov å påføre ett barn smerte.

• Liker 3
Skrevet

Du skyver jo barna dine fra deg. Jeg hadde en bestemor som var gammeldags i oppdragelsen og fortsatt drev med dette og jeg skal love deg at det ikke var mange av oss barnebarna som kom i begravelsen. Det er vanskelig for barn å stole på noen som påfører dem smerte, så da skjøv vi oss unna selv etter hun sluttet å gjøre det.

Og igjen: mener du virkelig at smertepåføring er eneste måten en kan gjennomføre disiplin på? Anbefaller deg at du går på biblioteket og låner noen bøker om barneoppdragelse.

• Liker 7
Skrevet

Ja jeg sluttet å banne, og byttet ut bannordene med morsommme ord som gummistøvel, nisse, gnom , trefoldige nisse etc!

Har aldri tatt skade av det men vil ikke gjøre det samme mot mine små, når de banner så setter jeg meg ned med de og nevner at de kan bytte ut bannordene med mer kreative ord som nisse, cowboy etc!

• Liker 1
Gjest Hot sauce mom
Skrevet

Mild tacosaus!

Harru no ved siden av da? Salat er jo godt. Tacoskjell også. Blir jo kjedelig med bare tacosaus.Funker det å bytte ut kjøttdeigen med bønner? Har alltid hatt lyst til å prøve vegetartaco. Er det godt med ost på tacoen. Det pleier jeg nemlig aldri å bruke.

:spise:

• Liker 2
Skrevet

Tror du virkelig at du lærer barn noe om riktig/galt ved å påføre smerte? Kommer du ikke litt til kort som mor om du ikke ser andre alternativer enn dette?

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...