AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #1 Skrevet 1. februar 2012 Som overskriften sier, hadde du sendt ditt barn til naboen eller besteforeldre (som også er syke) når det var sykt for at du skulle dra og jobbe el lign.? Er snakk om å være borte fra barnet i minst fire- fem timer.
Tbag Skrevet 1. februar 2012 #2 Skrevet 1. februar 2012 Nei, det hadde jeg ikke. Selvom det kanskje er ekstra fristende siden barnevakten også er syk og dermed mest sannsynelig ikke blir smittet, så tenk på barnevakten, som også er syk! Hvor mye energi har man som syk egentlig til å ta seg av noen andre enn seg selv, sepsielt ett sykt barn som i tillegg ikke er ens eget? Når man har valgt å sette barn til verden, må man ta konsekvensene av det, rett og slett. Det betyr å bla. måtte ta seg fri/være hjemme om barnet er sykt.
Gjest Annaires Skrevet 1. februar 2012 #3 Skrevet 1. februar 2012 Nei. Ikke når barnevakten også er syk..
Sophie-Ann Skrevet 1. februar 2012 #4 Skrevet 1. februar 2012 Det kommer helt an på almenntilstanden til barnet og hvem det er snakk om. Er det nabojenten, så nei, er det min mor og barnet bare har lett feber og er snørrete, så ja. Må se ann situasjonen syns jeg.
Leanne Skrevet 1. februar 2012 #5 Skrevet 1. februar 2012 Det kommer an på hvor syk barnet er, og hvor syk barnevakten er.. Da datteren min hadde vannkopper, hadde hun ikke feber, klødde lite, men var "syk" og fikk ikke gå på skolen. Hun lekte på rommet, så på tv, tegnet, perlet ++ Hadde min mor bodd i nærheten og vært hjemme selv fordi hun var syk med litt feber eller lignende, kunne det vært veldig fristende å sende barnet dit for å selv kunne gå på jobb. Man har ikke så mange sykt barn dager.... 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #6 Skrevet 1. februar 2012 Det er ikke mye stas å være barnevakt til et sykt barn, enten man selv er frisk eller syk, så nei, det hadde jeg ikke vært frekk nok som forelder til å gjøre.
Susan Sto Helit Skrevet 1. februar 2012 #7 Skrevet 1. februar 2012 Ikke om barnevakten selv var syk, nei. Om barnevakten var frisk, var hjemme og hadde dagen fri, OG tilbød seg, så hadde jeg nok gjort det, ja. Svigermor passer ikke syke barn fordi hun ikke vil bli smittet. Min mor tilbyr seg gjerne selv om hun vet barnet er sykt. Jeg forstår begge deler, og mener det er dems valg. I utgangspunktet blir jeg jo hjemme med mitt eget syke barn.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #8 Skrevet 1. februar 2012 Det kommer helt an på situasjonen og hvor syke de er (begge to). Hadde det vært snakk om litt snørring og lav feber, det var noe mer enn vanlig viktig på jobb og barnevakten var f.eks min mor/svigermor, så ja. Om det var snakk om en nabo og ungen var feber- og spysjuk, så absolutt ikke. Men selvsagt så spør man skikkelig, og forsikrer seg om at det virkelig er greit for barnevakten, det er ikke alltid lett å si nei, selv om man er litt småsyk, så jeg ville presset litt på. Og jeg ville ALDRI latet som at barnet var friskt, sendt i barnehage/til barnevakt, og heller blitt ringt til, utrolig frekt.
Sulosi Skrevet 1. februar 2012 #9 Skrevet 1. februar 2012 (endret) Ts her. Grunnen til at jeg spør et at mine to yngste har hatt influensa den siste uka. Ergo jeg måtte være hjemme med de. Tidligere har min mor stilt opp ved sykdom (så lenge de ikke har feber og er sprøtt plaget), hun har tom tatt seg fri fra jobb for å gjøre dette feks når jeg har hatt obligatorisk undervisning el praksis (jeg er student). Nå har mamma fått en sykdom som vi ikke vet hva er, hun har ligget siden før jul og er skikkelig dårlig. I går fikk jeg en meget sint lærer på telefonen som mente jeg måtte sende ungene til min mor, jeg var en uengasjert student osv. Jeg er faktisk sjokkert over at det går an å kreve slikt. Eller er jeg helt på tur nå? Endret 1. februar 2012 av Sulosi
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #10 Skrevet 1. februar 2012 Nei, jeg syntes også det hørtes sjokkerende ut av læreren å kreve å sende ungene til din mor. Synes absolutt ikke du skal belaste din mor når hun er i såpass dårlig form. Er det noen du kan ringe (rådgiver på skolen/for studiene) som vet mer om slike ting og (forhåpentligvis) kan forklare deg at du er i din fulle rett til å være hjemme med sykt barn - så har du i allefall det å slå i bordet med neste gang du snakker med denne læreren? Og så slipper du å gå rundt med dårlig samvittighet og tvil... 1
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 1. februar 2012 #11 Skrevet 1. februar 2012 Som overskriften sier, hadde du sendt ditt barn til naboen eller besteforeldre (som også er syke) når det var sykt for at du skulle dra og jobbe el lign.? Er snakk om å være borte fra barnet i minst fire- fem timer. Nei!
Gjest imli Skrevet 1. februar 2012 #12 Skrevet 1. februar 2012 Kjem litt an på sjukdommen då. Er det snakk om lett forkjølelse, tja, er det snakk om omgangssjuke, sjølvsagt ikkje. Viss barnevakta tilbyr seg og det berre er snakk om lett sjukdom, så ja. Foreldra mine har passa ungane mine når ungane har vore sjuke, heilt frivilleg. Men eg ville ikkje overlatt sjuke ungar til andre enn foreldra mine. 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #13 Skrevet 1. februar 2012 Når det gjelder din konkrete problemstilling, så nei, du er ikke helt på tur! Men du kan likevel få problemer på studier med obligatorisk undervisning, fordi det noen ganger ikke holder med sykemelding for å få emnet godkjent. Uansett feil reaksjon av læreren din, hvis h*n kjente til helsetilstanden til din mor. Jeg har ikke barn, men jeg har passet niesen min selv om hun har vært småsyk, til og med en gang alle (inkl. meg) hadde omgangssyke. Siden det var en relativt spesiell situasjon (moren dødssyk, etter hvert faren alene og sliten) synes jeg det var helt greit. I en mer normal setting ville jeg gjerne passet henne om begge var forkjøla e.l. Men det kommer jo an på hva slags relasjon man har til den som skal være barnevakt, og selvsagt hvor syk vedkommende er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå