Gå til innhold

Nattbord med vanskelige mål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger et nattbord, men ingen nattbord jeg har sett har de riktige målene. Hva annet kan jeg bruke som nattbord istedet?

Høyden ser jeg for meg skal være rundt 50 cm +/-. Det er helt vanlig nattbordhøyde. Bredden kan også være "vanlig", altså 40-50 cm (mer går også helt fint). Så kommer vi til utfordringen: Dybden. Den må være max 25 cm. Jeg har ikke funnet noen på mindre enn 31 cm.

Problemet er et stort klesskap. Jeg har et vanlig nattbord nå og det gjør at jeg aldri får skapdøra skikkelig opp, så det blir en litt komplisert operasjon å få ting inn i og ut av skapet. Senga er flyttet så langt unna skapet som det går an, og skapet er av sorten som er skrudd fast i veggen så det kan heller ikke flyttes.

Tar imot tips og ideer med stor glede. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan ikke henge opp noen hyller ved siden av sengen da?

Skrevet

Skru opp 1 eller 2 hyller i riktig høyde, så kan du evt sette på et forheng med borrelås eller snor.

Skrevet
Disse må henges på veggen, men de er skikkelig stilige, synes jeg.
Skrevet

Glemte å skrive at jeg leier leilighet, så jeg tør ikke skru fast noe i veggene. Vegghengte hyller var jo supersmart ellers da, og veldig stilige de i linken fra Jytte.

Dette fikk meg til å tenke på: Finnes det lave bokhyller med så liten dybde? Har søkt litt på nett og funnet ut at det skal finnes BBB reoler i den dybden, men klarer ikke å finne ut om de selges her jeg bor.

Ellers har jeg tenkt litt på noe sånt: http://eventyrligehjem.no/shop/index.php?main_page=popup_image&pID=350&zenid=svt0tft239jsfv8fhcn1v712p3

Ser for meg at det må gå an å la den stå på høykant sånn at nattbordslampa kan stå oppå? Og så har jeg de små rommene til oppbevaring. Den på bildet ble litt dyr da, frakt vil jo komme i tillegg. Men det må vel gå an å få tak i noe litt i samme gate til en billigere penge? Kan jo omså skaffe meg noe gammelt "rask" som jeg kan male selv.

Har sett en del sånne kasser med bare ett rom, men da mister jeg muligheten til å ha hyller til å legge ting i, så det må være minst todelt.

TS

Skrevet

Kjøp deg noen vanlige hyller på biltema i rett dybde.

Kapp to like høyder (sidene), så kapper du tre like bredder (bunn, hylle og topp).

Skru alt sammen og mal det i den fargen du ønsker.

Så enkelt kan du lage det perfekte nattbord :)

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg trenger et nattbord, men ingen nattbord jeg har sett har de riktige målene. Hva annet kan jeg bruke som nattbord istedet?

Høyden ser jeg for meg skal være rundt 50 cm +/-. Det er helt vanlig nattbordhøyde. Bredden kan også være "vanlig", altså 40-50 cm (mer går også helt fint). Så kommer vi til utfordringen: Dybden. Den må være max 25 cm. Jeg har ikke funnet noen på mindre enn 31 cm.

Problemet er et stort klesskap. Jeg har et vanlig nattbord nå og det gjør at jeg aldri får skapdøra skikkelig opp, så det blir en litt komplisert operasjon å få ting inn i og ut av skapet. Senga er flyttet så langt unna skapet som det går an, og skapet er av sorten som er skrudd fast i veggen så det kan heller ikke flyttes.

Tar imot tips og ideer med stor glede. :)

Skrevet

kanskje litt i seneste laget, men jeg bruker vinkasse som nattbord, sjekk feks FINNkode: 33998696, man kan sette en hylle i midten og la

den stå på høykant, da er den kun 16 cm dyp

AnonymBruker
Skrevet

Min lenke

Om du setter denne sidelengs, blir den 28 cm.. Kan du leve med 3 cm for mye?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...