AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #1 Skrevet 1. februar 2012 Jeg er lærerstudent på 4.året og har veldig lyst å jobbe som vikar. Går master, så har 1 år igjen etter dette. Neste år får jeg en del tid til overs når masteren skal skrives osv, samt at jeg virkelig ønsker erfaring. Har hatt øynene oppe etter relevante stillinger, men de fleste er 100%. Det blir for mye. Ønsker 40-50% max, og det er det vanskelig å finne på finn.no, nav.no osv. Har lekt litt med tanken å ta kontakt med et vikarbyrå. Det jeg lurer på er: 1) Blir man låst til byrået? Jeg skal jo søke 100% stilling når jeg er ferdig utdannet og vil ikke risikerer at et vikarbyrå har "rett på meg". 2) Blir man lønnet etter utdanning? Jeg er jo adjunkt om 3-4 mnd og har da rett på høyere lønn? 3) Vet noen om et BRA vikarbyrå i Stavangerområdet? Noen jeg bør styre unna? Hørt mye dritt om Adecco bl.a. Eller er det bedre å sende inn søknad til kommunen? De søker lærere fra høsten av og har en felles søknad om dette, men er det hovedsaklig 100%-stillinger? Er ganske grønn på dette og rimelig forvirret som dere ser:p Hadde satt superstor pris på hjelp!
NewYorkNewYork Skrevet 1. februar 2012 #2 Skrevet 1. februar 2012 Jeg ville kontaktet skoler i nærområdet og undersøkt om de trenger tillkallingsvikarer. Jeg jobbet en periode som tilkallingsvikar på en ungdomsskole. Der hadde jeg noen faste timer i lengre perioder og så stilte jeg opp på relativt kort varsel når det var sykdom. Dette er typiske stillinger som ikke averteres da det ikke er noen fast prosent skolen kan gi deg, men det vil jo kunne gi deg god og relevant arbeidserfaring for senere. Jeg er sikker på at det finnes behov for tilkallingsvikarer på alle trinn, så du kan sikkert velge om du vil jobbe på barne-, ungdoms- eller videregående skole.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #3 Skrevet 1. februar 2012 Mitt beste tips er å sette seg godt inn hva skolene betaler for vikarer gjennom vikarbyrå. Og se etter hvor mye du klarer å presse byrået. Har egentlig dårlige erfaringer med mange av de store. Mens enkelte av de små har vert så straight up at jeg nesten får lyst til å gi dem en klem alle sammen. På grunn av den måten de passer på at vikarene blir skikkelig behandlet og sånt. Ligger kansje noe i at små vikarbyråer ikke automatisk får en haug med folk som kommer gående inn døra på samme måte som adecco og manpower men sine annonser.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #4 Skrevet 1. februar 2012 Ville heller tatt direkte kontakt med skolen(e). Og ja, du får utelling for utdannelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå