Gå til innhold

Kredittkort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har kredittkort hvor dere ikke betaler ned hele saldoen til forfall? Altså, har en saldo som står til nedbetaling.

Hva tenker du om det? Er det OK eller stresser du ved tanken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hater det! Vi har for tiden ca 20 000 tilsammen på grunn av at vi måtte ha ny varmtvannstank og reparere bilen. Men leter etter billigere alternativer og skal snakke med banken på fredag om å eventuellt få refinansiert gjelda. Men dette er noe som vi måtte ut med, og med lønninger som såvidt dekker faste utgifter og mat er det matbudsjettet som krymper med de 1000 kronene i avdrag i mnd. For å si det sånn så håper jeg det ikke blir nødvendig å gjøre det slikt flere ganger. Men må man så må man:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kredittkort er en "midlertidig fix" på å skaffe penger og er svært dyrt. Problemet med disse saldo nedbetalingene er at de aller fleste ender opp med å betale kun renter og da vil du tape mye penger i lengden.

Hvor mye er det snakk om? Dersom du har mulighet kan du jo spørre familie og venner om et privat lån, jeg har skrevet en artikkel om det tidligere her.

Hvis du ikke har mulighet til å få privat lån så kan det være greit å søke om forbrukslån. Jeg vil presisere at dette er en avgjørelse du burde veie over 1,2,3 ganger .Forbrukslån er som regel hakket billigere enn kredittkort, samtidig som du får en fast nedbetalingsplan som du kan forholde deg til, da er sannsynligheten større for at du klarer å betale ned i stede for at det kun samler seg opp. Du kan enten høre med din egen lokale bank eller så har jeg tidligere skrevet om hvordan du kan få forbrukslån her.

Så til spørsmålet ditt, det å bruke penger man ikke har er veldig dyrt. Det er helt ok å ikke stresse over det så lenge du betaler ned så godt du kan og tar det som en lærepenge. Har du ikke disiplin nok til å ha et kredittkort så klipp det i to. Veien er kort til luksusfellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...