Gå til innhold

Litt skuffa

momo

Anbefalte innlegg

Vi sendte ut alle innbydelsene til bryllupet i romjula. Fikk beskjed i stad av en god vennine at hun ikke kunne komme fordi hun må jobbe.

Jeg hadde jo trodd at et bryllup ble prioritert såpass at hun kunne ta seg fri fra jobb.

Må jo si jeg ble skuffa siden jeg anser henne som en veldig god vennine.

Nå er det jo litt over to måneder til bryllupet og, så hun kunne jo ha prøvd og få fri litt lenger.

Er det bare jeg som er sær eller har jeg grunn til og bli skuffa.

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner godt at du ble skuffa!

Men kanskje det virkelig er en grunn til at hun ikke på noen måte kan få fri fra jobben? Er de feks. bare to som jobber der, og den andre skal på ferie? Eller de er noen flere, men alle andre skal på kurs/seminar og hun skal være den eneste som er igjen på jobb?

Kan du ikke spørre henne på en pen måte om det ikke kan være mulig for henne å prøve en gang til å få fri, fortelle henne at du ble lei deg og at du håper veldig hun kan få til å komme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hva hun jobber med!!

Men jeg hadde nok blitt skuffa jeg og..Og det kan jo ordnes med når det er 2mnd til da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jo litt til da,- at man absolutt ikke kan få fri fra jobben på så lang varsel for noe så viktig som et bryllup!

Synes det er veldig rart at hun ikke kunne pga jobb.

Bryllup feires jo ikke hver eneste dag heller liksom.

Men igjen,- spørs jo hva hun jobber med.

Skjønner absolutt at du ble skuffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avhengig av hva hun jobber med; ja, du har grunn til å bli skuffet.

En av mine (trodde jeg) aller beste venninner kunne ikke komme på vår vennefest, angivelig fordi de ikke hadde råd (bor i Sverige, kunne sovet hjemme hos foreldrene uten problemer). Da jeg foreslo Säffle-bussen (250kr hver vei elns) kom det litt nedlatende fra henne at "de gadd da ikke sitte på bussen i 8-10 timer hver vei, da".

Jeg syntes det var ganske skuffende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappaen min sa og det. han kunne ikke få fri pga av jobb. Og desuten hadde han ikke råd. jeg ble råskuffa og lei meg, men bestemte meg for å ringe han når jeg hadde roet meg. Da forklarte jeg han at jeg ble både skuffa og alt det der. Fortalte at han kunne da få låne penger eller noe til billetten. Joa.. Jada sa han. Dagen etter ringte han helt vill og sa at nå har jeg bestilt billett og var veldi ivrig!

Teit far igrunnen jeg..som trenger ett spark i ræva for å komme i bryllup.. Men uansett, han kom fordi jeg fortalte han hvor mye det betydde for meg. Så det er jo håp!!

Spør henne hvorfor hun MÅ jobbe og om hun ikke klarer få fri for det betyr så mye for deg! Kan hende det hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med det fleste andre her... Hadde nok blitt skuffet, men det spørs hva hun jobber med. Må jo også si at jeg hadde tenkt en tanke eller to over hvor gode venner vi egentlig var. Hadde satt himmel og jord i bevegelse for å være tilstede om en av mine beste venninner skulle ha giftet seg. Om det var en mer perifer en hadde jeg nok jobbet om jeg skulle på et viktig møte e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun jobber i butikk, og jeg vet det er flere ansatte der.

Jeg fikk også svar om at hun måtte jobbe, tidlig den dagen hun fikk innbydelsen, Så det virker ikke ut som om hun har prøvd og få fri.

Tror nok jeg må revurdere hvor godt vennskap vi egentlig har.

Over til noe koseligere, i går fikk jeg telefon av en annen vennine som sa at hun hadde begynt å gråte når hu fikk innbydelsen fordi hun ble så glad og syntes den var så fin. Og hun skulle sefølgelig komme. Da ble jeg veldig glad og begynte nesten å gråte selv.

:D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det kan jo være så enkelt at hun ikke har råd til å ta seg fri. Hvis man har et stramt budsjett (og det har man nok ofte hvis man jobber i butikk hvor lønnen ikke er den beste), så kan en fridag være nok til å sprekke budsjettet. Hvis man siden skal betale reise, antrekk, gave og utdrikkingslag så blir det fort dyrt.

Det oppdaget jeg selv i fjor når samboeren og jeg skulle i bryllup, og begge skulle i utdrikkingslag først. Bare utdrikkingslaget kostet nesten 1000,- pr. pers, og jeg må si jeg hadde en ganske vond smak i munnen av det bryllupet som totalt kostet oss (som gjester) over 3000,-

Det er kjempe koselig med bryllup, men det virker innimellom som en del vordende bruder glemmer at for gjestene så er ikke deres bryllup det viktigste som skjer. Hvis man må velge mellom noen andres bryllup og en ferie ville jeg nok valgt det siste. (Men det betyr jo ikke at man kan prøve å ordne en mellomløsning. Unskyldningen som noen andre her fikk fra en veninne om at hun ikke orket sitte på buss synes jeg ikke holder).

Momo: Hva om hun kommer etter jobb da? Er det en mulighet?

Tingeling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...