Gjest Zirkonia Skrevet 31. januar 2012 #1 Skrevet 31. januar 2012 Hei! Mitt første innlegg her i Kvinneguiden, så ha litt tålmodighet dersom jeg stiller et veldig vanlig spørsmål eller ikke er helt med på notene her ennå! Er det noen damer av typen "stor størrelse" - eller som ikke passer i en standardstørrelse - som har erfaringer med kjøp av brudekjole fra norsk eller utenlandsk nettbutikk? Jeg ønsker tips og innspill om alt fra størrelser, nettsteder dere brukte og positive/negative erfaringer dere måtte ha. Tusen takk!
Aramee Skrevet 31. januar 2012 #2 Skrevet 31. januar 2012 Det kommer helt ann på hva du definerer som "plus size".
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2012 #3 Skrevet 31. januar 2012 Sjekk ut igigi.com! Jeg bestilte to selskapsskjoler derfra og de leverte kjapt, kjolene satt som ett skudd og overrasket positivt! Jeg målte og brukte cm/inch-kalkulator på nett, og kjøpte anbefalt modell i forhold til min kroppsfasong (timeglass/str48). Det negative er høy frakt og at brudekjolene ikke er så "ekslusive" som brudekjoler kanskje skal være. Men det er verdt å sjekke ut! (Jeg synes den første ser innmari fin ut! )
Frøken Mitzi Skrevet 1. februar 2012 #4 Skrevet 1. februar 2012 Eg tok rett og slett ikkje sjansen på å bestille på nett, fordi eg regna med det måtte tilpassast litt, og eg veit ikkje om nokon sydamer som kunne ha ordna for meg. Har derfor vore på Oksnes i Ålesund i dag, og fann ein super kjole som blei med heim. Litt nærmare bryllaupet skal eg tilbake for å tilpasse den. Må berre skryte av god service der, og eg er iallfall glad eg reiste for å prøve. Ein god følelse - og opplevelse - som eg ikkje hadde opplevd om eg hadde bestilt på nett Men, det går sikkert heilt fint å bestille på nett også altså
angelica100 Skrevet 2. februar 2012 #5 Skrevet 2. februar 2012 Eg tok rett og slett ikkje sjansen på å bestille på nett, fordi eg regna med det måtte tilpassast litt, og eg veit ikkje om nokon sydamer som kunne ha ordna for meg. Har derfor vore på Oksnes i Ålesund i dag, og fann ein super kjole som blei med heim. Litt nærmare bryllaupet skal eg tilbake for å tilpasse den. Må berre skryte av god service der, og eg er iallfall glad eg reiste for å prøve. Ein god følelse - og opplevelse - som eg ikkje hadde opplevd om eg hadde bestilt på nett Men, det går sikkert heilt fint å bestille på nett også altså Jeg vurderer handle på E-bay eller http://www.dhgate.com/ Synes det er mange fine kjoler i plus size der og til en bra pris. Mange skreddere og sydamer som kan hjelpe meg tilpasninger har hjemme i Oslo og mange av kjolene på e-bay er og spesialsydd til deg utfra mål. Er du nøye med og oppgi riktige mål og om du vet hvordan type fasong på kjole som kler deg best så vil jeg anbefale noe slik. OM man bestiller med lace up så har man jo og litt slingringsmonn. (en størrelse opp og en ned) Man går glipp av personlig servise man får i Norske brudekjolebutikker men jeg er litt redd det ikke finnes så stort utvalg i butikkene i min størrelse derfor tenker jeg det er enklere og bedre bestille på nett for da får en større utvalg og velge mellom. Jeg bruker ca 52 men håper og gå ned til en 50 eller 48 før bryllupet. Jeg vurderer disse: i sort og hvitt Min lenke http://www.ebay.com/itm/2012New-A-line-Black-White-Wedding-Bridesmaid-Dress-Prom-Party-Gown-Size-Free-/170759290851?pt=Wedding_Dresses&hash=item27c20bffe3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #6 Skrevet 2. februar 2012 Hva med her http://www.jkdress.com/ ? Man sender inn målene sine, de skreddersyr kjolen så den sitter perfekt! Og er heller ikke dyrt i grunn. Jeg bestilte ikke brudekjole der, men kjole til å ha på meg i bryllup, ble kjempe fornøyd! Kjenner også fler som har bestilt derfra som er store, og er kjempe fornøyde
Gjest Adriane Skrevet 2. februar 2012 #7 Skrevet 2. februar 2012 Jeg vurderer handle på E-bay eller http://www.dhgate.com/ Synes det er mange fine kjoler i plus size der og til en bra pris. Mange skreddere og sydamer som kan hjelpe meg tilpasninger har hjemme i Oslo og mange av kjolene på e-bay er og spesialsydd til deg utfra mål. Er du nøye med og oppgi riktige mål og om du vet hvordan type fasong på kjole som kler deg best så vil jeg anbefale noe slik. OM man bestiller med lace up så har man jo og litt slingringsmonn. (en størrelse opp og en ned) Man går glipp av personlig servise man får i Norske brudekjolebutikker men jeg er litt redd det ikke finnes så stort utvalg i butikkene i min størrelse derfor tenker jeg det er enklere og bedre bestille på nett for da får en større utvalg og velge mellom. Jeg bruker ca 52 men håper og gå ned til en 50 eller 48 før bryllupet. Jeg vurderer disse: i sort og hvitt Min lenke http://www.ebay.com/itm/2012New-A-line-Black-White-Wedding-Bridesmaid-Dress-Prom-Party-Gown-Size-Free-/170759290851?pt=Wedding_Dresses&hash=item27c20bffe3 Nr 2, svart og hvitt, var egentlig innmari kul! Den første lenken din fikk jeg ikke til å virke, får feilmelding...
Gjest Adriane Skrevet 2. februar 2012 #8 Skrevet 2. februar 2012 Hva med her http://www.jkdress.com/ ? Man sender inn målene sine, de skreddersyr kjolen så den sitter perfekt! Og er heller ikke dyrt i grunn. Jeg bestilte ikke brudekjole der, men kjole til å ha på meg i bryllup, ble kjempe fornøyd! Kjenner også fler som har bestilt derfra som er store, og er kjempe fornøyde Mener jeg så en annen her inne på forumet som hadde veldig dårlig erfaring derfra, men husker ikke hvem... Jeg måtte selvsagt inn og se, og denne kjolen syns jeg var nydelig elegant og enkel (Jeg liker best enkle brudekjoler)
Thyfire Skrevet 2. februar 2012 #9 Skrevet 2. februar 2012 Anbefaler alle å google reviews + nettsted de ønsker å handle fra. Og ta selv det med en klype salt, vær på jakt etter falske positive anmeldelser. Flere har fått totalt slakt. Bla. jkdress. Dhgate vet man ikke hvem man handler fra så resultatet er meget varierende. Jeg vil anbefale Ebay, der er det enkelt å finne gode selgere med så godt som 100% positiv feedback. Går heller ikke ant å jukse der, slik som er vanlig på andre sider! (man merker det for på "kina-engelsk" i omtalene på nett) På ebay har man også paypal i ryggen om noe skulle være aldeles feil med produktet
Gjest Elfrida Skrevet 2. februar 2012 #10 Skrevet 2. februar 2012 Jeg bestilte fra monsoon: http://www.monsoon.co.uk/dresses/bridal-dresses/icat/bridaldresses/ Jeg traff veldig godt med størrelse og fasong, men de har full returrett innen 28 dager. Man nå dekke porto selv, og det kan jo bli noen hundrelapper, men for meg var det verdt sjansen siden jeg syns kjolen var både fin og utenom det helt vanlige.
Gjest Zirkonia Skrevet 2. februar 2012 #11 Skrevet 2. februar 2012 Tusen takk for interessante og nyttige tips og tilbakemeldinger! Veldig ålreit å høre andres erfaringer. Skal se nærmere på de sidene dere nevner. Det er jo en mengde slike nettbutikker. Er det noen som har erfaringer med Davidbridal? Det er nettopp det med å ikke få tilpasset kjolen underveis som er det største aberet mitt med å kjøpe en uprøvd kjole over nettet. - Og særlig når man, som jeg, ikke har en "standardfigur". Men med detaljerte og riktige mål og retturrett, så kan det vel sikkert gå bra også :-)
Gjest Adriane Skrevet 2. februar 2012 #12 Skrevet 2. februar 2012 Er det noen som har erfaringer med Davidbridal? Har ingen erfaring med de, men kikket innom websiden nå. Var jo en del fint der, men det var ikke sånn kjempebillig syns jeg? Når man tenker på at du må legge på frakt og moms på de prisene som står der, så er du ikke langt unna prisene på en del brudekjoler her hjemme egentlig (i den grad det er prisen som gjør at du vil bestille fra utlandet ) Men mange fine kjoler
CathFoto Skrevet 2. februar 2012 #13 Skrevet 2. februar 2012 Tenker at ingen har nevnt det mest opplagte, nemlig Finn.no....Plus size jenter vil jo også selge brudekjolene sine, og det er jo stedet for det i Norge.
Niennas Skrevet 3. februar 2012 #14 Skrevet 3. februar 2012 Hvis du har muligheten til å prøve kjoler på en brudekjolebutikk, så dra innom, uansett hvilken størrelse du er. Jeg er str 48, og fant faktisk kjole på en vanlig brudekjolebutikk, de har faktisk veldig store størrelser. Men når det er sagt, så handlet jeg min kjole på finn.no. Sjekket alle kjolene i nærheten, også booket jeg en dag der jeg bare dro fra sted til sted og prøvde de kjolene som passet (eller skulle ha passet :gjeiper: ) min størrelse, og som jeg likte. (Man bør jo nesten ha bil for å gjøre dette da...) Den kjolen jeg likte minst på bildet ble faktisk "drømmekjolen" når jeg så den på, og faktisk fikk se detaljene, og jeg fikk meg en nydelig brudekjole + underskjørt for 4000 kr
Gjest navnelapp Skrevet 3. februar 2012 #15 Skrevet 3. februar 2012 Eg kjøpte min kjole (str. 48) i ein vanleg brudebutikk på salg, -70%. Dei store storleikane vert ofte hengande, så det er definitivt mogeleg å finne noko der. Eg hadde tre å velge mellom, som alle gjekk rett på.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2012 #16 Skrevet 23. oktober 2012 Annbefaler IKKE å kjøpe på utelnadske nettsider, blir fort veldig dyrt om kjolen ikke passer, eller ikke er slik du trodde! Har en venninne som er "plus size" og hun kjøpte fra JKdress, hun bestilte en kjole med armer, og den var AAALT for trang i armene enda hun la med mål og sånn. Og stoffet så ikke bra ut, skjeve sømmer og løse tråder... Ingen returrett eller angrerett slik du har hvis du kjøper i Norge, da har du kjøpsloven i ryggen og kan få igjen pengene innen 14 dager! Hun endte opp med å betale 3000 kr for kjolen, med toll og frakt og kjolen ender opp i søppla, da den ikke er mulig å selge. Da hun bor i Harstad og utvalget ikke er så stort i brudesalonger, kjøpte hun fra en norsk nettbutikk som selger Lucca brudekjoler rimelig. Hun visste da at hun hadde returrett om det ikke ble riktig denne gangen. Men hun ble veldig fornøyd tilslutt:) Anonym poster: 09d8682f290deb39510e3430dd4507a9
linzzy30 Skrevet 25. oktober 2012 #17 Skrevet 25. oktober 2012 jeg er pluz side. jeg bruker 50 i klær og er 172 høy. jeg besttilite drømmekjolen fra jkdress. Jeg la ut bilder av kjolen og mange mente den ikke ville kle en fyldig brod. min kjole hva rød og hvit. følte meg som ei sikkelig prinsesse i den:-) jeg tok til og med målene selv ved hjelp av kjæresten min.
Zessa Skrevet 27. oktober 2012 #18 Skrevet 27. oktober 2012 Skal du bestille fra utlandet må du bestille kjoler ut i fra egne mål å ikke størrelse. De varierer så mye fra land til land at det hadde jeg ikke turt. Jeg selv kjøpte min på finn.no, den var helt fantastisk og jeg gikk rett i den har kjøpt flere selskaps kjoler via ebay men med strikk så den passer over flere størrelser. Jeg har også hatt flere bom kjøp, bruker 46-48, men på mye av det jeg har kjøpt på ebay må jeg opp i str 50-52.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå