AnonymBruker Skrevet 31. januar 2012 #1 Skrevet 31. januar 2012 Jeg vil gjerne bli helsefagarbeider. Jeg jobber allerede i kommunen, innen helsesektoren. Lurer på hvor realistisk det er å få stipend fra fagforbundet for å ta den teoretiske delen? Den koster jo fort 15-20000 kr og det er litt mye... Jeg har ikke all praksis jeg trenger enda.. (de fem årene som gjelder for praksiskandidater).
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2012 #2 Skrevet 31. januar 2012 Fagforbundets stipendordning Alle typer grunn-, etter- og videreutdanninger på hel eller deltid som er formelt kompetansegivende (eks. gir studiepoeng) eller har en varighet på 80 timer eller mer. Dette betyr at de som faller inn under denne kategorien, er de som tar en utdanning med studiepoeng eller en utdanning av 80 timers varighet eller mer. Det utbetales halvparten av egne dokumenterte utgifter. Det utbetales inntil kr. 12.000,- pr. kalenderår. Jeg har ikke tatt den type utdanning, men får dekket alle utgifter for en videreutdanning i sykepleie. Man får ikke avslag med mindre man ikke oppfyller kravene. Har du hørt med egen kommune? Vet at mange kommuner (inkl min) betaler utdanningen til assistentene som vil bli helsefagarbeider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå