Gå til innhold

Innboforsikring..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan regner man ut hvor mye innbo skal forsikres for?

Vi har hvitevarer, salong, spisebord, seng, et par bokhyller og kommoder, endel interiørartikler... Ingenting ekstremt dyrt...

Vanskelig å prøve å regne sammen hva alt kostet, så hva er vanlig forsikringspris for en rimelig møblert 50kvms leilighet?

Og hvem er best å forsikre hos? Gjensidige? If..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da vi skulle få innboforsikring, ringte jeg til seks-syv forskjellige selskaper for å høre hva de mente. Hvor mye det forsikres for kommer blant annet an på hvor stort huset er i kvadratmeter, om det er innbruddsalarm og om det er tre- eller murhus. Vi har "ingenting" egentlig av verdi, og forsikringsselskapene foreslo en innboforsikring på alt fra 300.000 til 600.000. I følge selskapene hadde "de fleste" en forsikring på rundt 400.000.

Hvis du eier helt vanlige møbler og hvitevarer, ingenting spesielt av høy verdi, så vil forsikringsselskapet foreslå noe for deg. Tror ikke du trenger å regne noe særlig på det. Ring til forskjellige selskaper og finn en avtale som passer best for deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke bare tenke på de store tingene, men også alle små.

Om alt brenner ned, må du ut og kjøpe alt nytt igjen ned til den minste lille ting som bestikk.

Klær

gardiner

gardinstenger

pynteting

møbler

alt i kjøkkenskapene

alt i skap du har i stuen

osv, så det blir fort en stor sum når du skal handle inn alt.

Vi er forsikret for ca 1000 000, men har det gjennom fagforeningen vår.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En forsikring på 400 000 syns jeg er veldig lite.. Jeg har på 1 mill. Om man har mur, tre, innbruddsalarm osv har noe å si for prisen, ikke for beløpet du vil forsikres for.

Er du medlem i en fagforening? Kanskje har du innboforsikring gjennom der. Mange er dobbelforsikret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En forsikring på 400 000 syns jeg er veldig lite.. Jeg har på 1 mill. Om man har mur, tre, innbruddsalarm osv har noe å si for prisen, ikke for beløpet du vil forsikres for.

Er du medlem i en fagforening? Kanskje har du innboforsikring gjennom der. Mange er dobbelforsikret.

Får bare gjøre oppmerksom på at om en har en innboforsikring på 500.000,- så vil ikke det si at man får utbetalt dette om alt brenner opp.

Dette er en ramme/maksimumsutbetaling.

Man må angi de forskjellige tingene og så får man fratrekk for alder...osv.

For mange her inne, hovedsakelig unge mennesker, så ville jeg tro at en halv mill ville være veldig tilstrekkelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er kanskje nok. Nå har jeg familie og da øker jo verdien på innboet betraktelig. Men det er jo bare å gå fra rom til rom og lage et overslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...