AnonymBruker Skrevet 31. januar 2012 #1 Skrevet 31. januar 2012 Hei! Har gått ei stund å tenkt på å bli førskolelærer, men harblitt litt usikker i det siste fordi jeg er redd for å "knytte" meg til ett yrke.. Derfor har jeg sett litt på barnevernspedagogikk siden jeg da også får mulighet til å jobbe med barn (noe jeg vet at jeg vil). Men det jeg lurer på er om at en barnevernspedagog kan få de samme jobbene som en førskolelærer? Som styrer i bhg osv.. Hvilke jobber kan egentlig en barnevernspedagog få?
Gjest Spinell Skrevet 31. januar 2012 #2 Skrevet 31. januar 2012 For å jobbe som styrer eller ped.leder i barnehage er lovkravet at du skal være førskolelærer eller ha annan barnefaglig og pedagogisk utdanning. Etter hva jeg forstår kan en barnevernspedagog kun jobbe i en slik stilling etter dispensasjon, og disp gis bare dersom man ikke får andre kvalifiserte søkere. Det finnes imidlertid videreutdanninger som medfører at man ikke trenger dispensasjon. Som barnevernspedagog jobber man typisk i barnevernet, på sosialkontor eller i BUP.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå