Gå til innhold

Eier ikke viljestyrke og det gjør meg GAL!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veier nesten 105 kg og er bare 163 cm høy. Er feit og fleskete som en julegris. Jeg hater mitt eget utseende og min egen selvfølelse pga. overvekten.

Jeg har SÅ lyst til å bli slank. Men uansett hvor lyst jeg har, så har jeg ingen viljestyrke. Jeg kjenner ingen indre motivasjonskraft. Det er ingenting i meg som sier at "JESS, i DAG skal du spise sunt og trene". Jeg tenker at imorgen skal jeg være motivert, men så er jeg like umotivert som nå.

Ah, jeg har lyst til å sette på meg munnkurv altså.

Det er akkurat som at jeg ikke bestemmer selv hva jeg dytter i meg, men at jeg bare spiser av ren refleks.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du tenker jo tanken om å skulle endre livsstil og innser de problemene du har mtp spising, og det er det første, avgjørende skrittet videre!

Start forsiktig. Gå en tur. Handle mindre søtt. Alle monner drar :)

Du hater kanskje deg selv, men det har du ingen grunn til og du må slutte å si det. Du er et unikt menneske med masse vakkert og verdifullt i deg, du betyr veldig mye for menneskene rundt deg. :hjerte:

• Liker 2
Skrevet

Sørg for å aldri ha noe usunt tilgjengelig hjemme, dra blir det mer tiltak å skaffe seg det når du har noen "svake" øyeblikk.

Og når du handler mat, sørg for å spise deg god og mett før du drar i butikken. Det er mye lettere å gjøre fornuftige innkjøp når man tenker med hodet og ikke magen.

Skrevet

Jeg har vært der selv!

Begynte med kick-start slankekur og så resultater, fikk fjernet usunn mat fra skapene, og gikk mer turer. Motivasjonen bare økte og økte! Man får handlet nye klær og har mer overskudd i hverdagen. Ble rett og slett mer lykkelig!

Sånn som de over sier, så er det de små tingene i hverdagen som teller! Det skal faktisk ikke så mye til, man trenger ikke begynne på treningstudio 5 ganger i uka og bare spise salat for å se resultater.

Skrevet

Du må starte i det små sånn at du får en mestringsfølelse. Legg opp en realistisk plan som f. eks. starter med hjemmetrening 2 ganger på 20 min i uka og et par gåturer i tempå. Bytt ut noen få ting i kostholdet ditt. Jeg sørger for å ha frukt jeg liker tilgjengelig. Nå er appelsiner på sitt beste. Jeg bevilger meg også fersk ananas. Ta babystep. Mestringsfølelsen er viktig her. Etter en måned så kan du gjøre noe få endringer igjen. Ikke tenk på at du skal bli slank om et år. Tenk heller på at dette er en livsstilsendring. Du skal leve godt med de endringene du gjør. Du har garantert brukt år på å bli så stor så bruk år på å bli litt mindre og ikke minst i bedre form.

Skrevet

Først av alt må du slutte å snakke så stygt om deg selv. Tenk heller at du er verdifull og fortjener å bli sunnere og slankere, fortjener å få bedre selvbilde og fortjener å ta vare på helsa di.

Begynn i det små.

Sørg for eksempel for å gå en halvtime tre ganger i uka, og etterhvert hver eneste dag i en periode - det er et kjempeløft og det kommer du til å kjenne på kroppen.

Når du kjenner at det går lettere - skru opp tempoet og bli litt svett.

Ikke stress med mat til å begynne med - forsøk bare å kutte ut godteri i ukedagene og spis heller lørdagsgodt. Bare det vil hjelpe. Som andre sier: Rensk skapet for dritt og ha god og sunn mat tilgjengelig. Da blir det lettere å velge rett.

Sett deg kortsiktige mål og ikke forvent for mye på kort tid. Se ei uke frem av gangen - legg planer for aktiviteten din og ha avtaler med deg selv og ikke minst ros deg selv uhemmet når du klarer det. Skryt gjerne til andre også.

Du klarer dette - det er jeg helt sikker på!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...