LexSuperior Skrevet 31. januar 2012 #1 Skrevet 31. januar 2012 Jeg flyttet sammen med kjæresten min for ikke så lenge siden, og har nå fått en nokså sjalu hund.. Hun har vist tendenser til det tidligere, men nå må jeg si at det begynner å gå litt langt. Jeg vil gjerne få bukt med dette før det tar helt av. Det startet med at hun begynte å gjøre alle triks i verden hver gang vi nærmet hverandre. Så begynte hun å bjeffe litt når vi ga hverandre lange klemmer. Nå stiller hun seg gjerne midt på gulvet og bjeffer som besatt hvis hun oppdager at vi har tenkt til å kose. Hun er også veldig var på tullekrangler osv. Da sier hun fra med en gang at vi må slutte. Hvordan er den beste måten å få henne til å slutte med dette? Jeg må legge til at dette har utviklet seg veldig fort!
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2012 #2 Skrevet 31. januar 2012 Hunden er nok ikke sjalu.. Det dere mennnesker driver med er ikke normalt i hunden sine øyne så den prøver å dempe situasjonen og kommer med dempende signaler . 1
Syden Skrevet 31. januar 2012 #3 Skrevet 31. januar 2012 Dette hadde jeg også problemer med.. vis noen feks kom for og gi meg klem.. så "angrep" nesten hunden min den personen.. og hun sier ifra slik som du beskriver.. jeg fikk beskjed om og være konsekvent, og vær bestemt, det er du som er sjefen funket til meg, hunden min sluttet
LexSuperior Skrevet 31. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 31. januar 2012 Dette hadde jeg også problemer med.. vis noen feks kom for og gi meg klem.. så "angrep" nesten hunden min den personen.. og hun sier ifra slik som du beskriver.. jeg fikk beskjed om og være konsekvent, og vær bestemt, det er du som er sjefen funket til meg, hunden min sluttet Vi har prøvd så mye. Vi er veldig bestemte med henne. Hun får overhodet ikke noen positiv respons på atferden sin. Vi har forsøkt både å gi henne beskjed om å holde opp både på flere ulike måter og vi har prøvd å vise henne at atferden vi driver med er ok. Hun får også alltid ros når hun klarer å roe seg ned. Vet bare ikke helt hva som er best. 1
Syden Skrevet 31. januar 2012 #5 Skrevet 31. januar 2012 Vi har prøvd så mye. Vi er veldig bestemte med henne. Hun får overhodet ikke noen positiv respons på atferden sin. Vi har forsøkt både å gi henne beskjed om å holde opp både på flere ulike måter og vi har prøvd å vise henne at atferden vi driver med er ok. Hun får også alltid ros når hun klarer å roe seg ned. Vet bare ikke helt hva som er best. det kan ta litt tid, men fortsett å rose når hu gjør det du sier den skal gjøre.. det vil løse seg, tenker jeg dere får ha lykke til vidre )
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2012 #6 Skrevet 31. januar 2012 Tren inn en motstridende kommando. Feks legge seg og holde kjeft, har hun en fast plass kan du kommandere henne dit. Tren inn kommandoen utenfor situasjonen, og når den sitter godt nok bruker du den hver gang situasjonen oppstår. 1
LexSuperior Skrevet 31. januar 2012 Forfatter #7 Skrevet 31. januar 2012 Tren inn en motstridende kommando. Feks legge seg og holde kjeft, har hun en fast plass kan du kommandere henne dit. Tren inn kommandoen utenfor situasjonen, og når den sitter godt nok bruker du den hver gang situasjonen oppstår. Har prøvd noe liknende for å bryte mønsteret. Hun får på en måte en time-out når det skjer, men det ser ikke ut til å hjelpe. Hun slutter der og da, men så begynner hun igjen litt etterpå.
LexSuperior Skrevet 31. januar 2012 Forfatter #8 Skrevet 31. januar 2012 det kan ta litt tid, men fortsett å rose når hu gjør det du sier den skal gjøre.. det vil løse seg, tenker jeg dere får ha lykke til vidre ) Takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå