Marimma Skrevet 31. januar 2012 #1 Skrevet 31. januar 2012 Frokost: en bolle med havregryn, lettmelk (liker ikke skummet eller ekstra lett), en halv banan og en neve blåbær/bringebær/jordbær. Lunsj: ruccolasalat med kylling, kidneybønner, tomat, agurk, paprika, litt oliven og gresskarkjerner/linser. Hender jeg varierer med litt feta, sukkererter eller kiwi også. Middag: varierer. Tallerkenen er 1/2 kjøtt, 1/3 karbohydrat og 1/3 grønnsaker. Spiser ikke pasta så karbohydratene blir ofte potet eller grovris. 1/3 av dagene er fisk, 1/3 rent kjøtt og 1/3 halvfabrikat (f. eks fiskegrateng, matretter basert på karbonadeig osv). Kveldsmat: to knekkebrød med den resterende halve bananen og en halv avokado. Er slike fiberbalance-knekkebrød. I tillegg får jeg i meg et eple, en appelsin og en neve (ca) med druer i løpet av dagen. De få dagene jeg ikke spiser salat til lunsj er det som oftest en grov brødskive med en boks makrell i tomat og mye frukt ved siden av isteden. Jeg bruker ca 500 kcal daglig på å gå til og fra skolen. I tillegg trener jeg annenhver dag, varierer om det er rene kondisjon eller styrkeøkter eller kombinert (kommer ann på hvilke muskelgrupper som ble trent sist osv). Etter de rene styrkeøktene tar jeg en proteinsjokolade fra treningssenteret, så da får jeg i meg ekstra kcal. Etter kondisjonsøktene blir det som oftest en skyr eller annen lettyoghurt. Presser meg godt på alle øktene. Dagene jeg ikke trener er det ofte en skitur eller en lang gåtur. Målet er 5 kg ned. Ser dette kostholdet OK ut med tanke på aktiviteten jeg er i, er eller får jeg i meg for mye/lite kcal? Er virkelig ny på dette!
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2012 #2 Skrevet 31. januar 2012 Regn ut kaloriene i det du spiser, så kan folk svare.
apekatt1 Skrevet 31. januar 2012 #3 Skrevet 31. januar 2012 Jeg bruker ca 500 kcal daglig på å gå til og fra skolen. Det gjør du ikke, banna bein! Det er ikke så lett å brenne kalorier.
Marimma Skrevet 31. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 31. januar 2012 Det gjør du ikke, banna bein! Det er ikke så lett å brenne kalorier. Det vet da du ingenting om! Jeg går i hurtig tempo (5-6 km/t), og bruker ca 75 minutter hver vei. Jeg har ikke finregnet på det, men antar virkelig det ligger på rundt 500 kcal.
antibac Skrevet 31. januar 2012 #5 Skrevet 31. januar 2012 Det vet da du ingenting om! Jeg går i hurtig tempo (5-6 km/t), og bruker ca 75 minutter hver vei. Jeg har ikke finregnet på det, men antar virkelig det ligger på rundt 500 kcal. Det er fort gjort å overkalkulere hvor mange kalorier man forbruker, men med middels intensitet, så vil det sannsynligvis ligge rett under 500 kalorier, ja. 150 minutter er ganske lenge. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå