Gå til innhold

Hunder og savn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min døde for litt siden. Han etterlot seg en Bosten Terrier tispe på 4 år. Han har hatt henne siden hun var valp og jeg har bodd sammen med dem i drøyt 6 mnd. Jeg synes hunden virker litt trist. Det har vært mye omveltninger for henne den siste tiden, med mange flyttinger, eieren som døde, reising og nye plasser i forbindelse med ny bosituasjon. Leter hun etter eieren sin? Venter hun på at han skal komme tilbake? Glemmer hun etter hvert som tiden går?

Håper noen kan svare, for jeg vil nå bare det beste for denne skjønne lille skapningen som jeg er blitt så glad i...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hun sørger nok. Det er helt vanlig. Noen hunder venter på eierne sine til de selv dør etter at eieren er borte. Feks som på filmen Hachiko. Det er en sann film om en hund som venter på eieren sin på en togstasjon hver dag i 10 år til han selv dør der, det er tilogmed satt opp en statue etter hunden.

Får bare håpe det går over når situasjonen vender litt tilbake til det roligere, litt rutiner og samlet seg litt kanskje. får håpe det går over iafffall.

Lykkle til :klemmer:

Gjest finurlig
Skrevet

Først og fremst: kondolerer til dere begge :klemmer:

Som agnesbjercke sier, hunder sørger de også..

Enkelte hunder takler ikke tapet av eieren, og slutter å spise, etc., mens andre hunder sørger en stund før de begynner å nærme seg normal hverdag.

Det beste rådet er at dere må ta tiden til hjelp, ta vare på hverandre. Gå på lange turer, lek mye og kos mye med hunden.

Jeg håper det går bra med dere begge :klemmer:

Skrevet

kondolerer. Hun leter nok ja og sørger.Hunder kan bli deprimerte til og med.Ikke godt ;/

Hun vil nok aldri glemme han ,akkurat som vi mennesker ikke glemmer folk som dør.

Får bare håpe dere finner trøst i hverandre i sorgen

Skrevet

Takk for svar.. Vi får bare ta tida til hjelp begge to og håpe på at det går bra med oss begge etter hvert.

Skrevet

Så trist! Stakkars dere! Ja, hun savner ham nok masse og sørger dypt. Får håpe dere kan finne litt trøst i hverandre i den tunge tida framover!

Skrevet

Kjempefin artikkel, fikk tårer i øynene.

Kondolerer til deg TS, så forferdelig trist! :klemmer:

Vi hadde en fæl situasjon her for en stund siden. Den ene hunden vår ble påkjørt utenfor hos oss, mens den andre hunden vår var inne og hørte smerteskrikene. Hunden kom jo aldri tilbake, hun ble avlivet hos dyrlegen. Den andre hunden vår sørget i flere måneder. Hun spiste dårlig, gikk rundt og liksom lette, logret ikke, viste ikke interesse for å gå tur, og brydde seg ikke om meg heller.

Tror det tok ca 4 måneder, og så begynte det sakte å normalisere seg. De sørger de også, som oss mennesker. Men sorgen blir lettere å bære etter hvert, som den også gjør for oss. Sender deg mange gode tanker.

Gjest Survival
Skrevet

Takk for svar.. Vi får bare ta tida til hjelp begge to og håpe på at det går bra med oss begge etter hvert.

Huff, dette var skikkelig sorgfull, trist lesing. En stor klem til dere begge! :klem:

Jeg tror nok hunden sørger nå, som de andre sier, men den har jo deg så den er nok ikke ensom. Det er det viktigste. At hunden har noen som kan ta vare på den og gi den rikelig med kos og lek sånn at savnet etter eieren ikke blir for stort. Samtidig kan det jo hende at du finner litt trøst i hunden også? :)

Masse lykke til i denne tunge tiden. Håper virkelig dere begge får det bedre med tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...