Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Noen som har hørt munkene Gregorian synge? :)

Har egentlig ikke sansen for sånn musikk,men de gutta kan virkerlig synge ! :jepp:

Anbefaler dere til å sjekke de ut... God avslappningsmusikk og de synger cover fra mye av metallica osv. :)

Endret av Roomie
Videoannonse
Annonse
Gjest Consensio
Skrevet

Gregoriansk musikk har vært populært i mange år nå.

Det var vel på topp rundt årtusenskiftet om jeg ikke husker helt feil.

Skrevet

Gregoriansk musikk har vært populært i mange år nå.

Det var vel på topp rundt årtusenskiftet om jeg ikke husker helt feil.

Det visste jeg ikke... Nettopp startet å høre på de,jeg.. :)

Syns de synger bra,selv om det virker veldig trist... :)

Gjest Consensio
Skrevet

Er ikke så trist.

Munker chanter/synger gregoriansk som en bønn.

De sier at det hjelper dem med å komme i kontakt med Gud.

Munker har sunget gregoriansk i en halv evighet (husker ikke når det startet, men det er snakk om flere hundre år siden)

Veldig behagelig å høre på, syns også det er spennende det med at de synger moderne låter på gregoriansk vis...samtidig som at jeg syns det er litt rart, da gregoriansk sang er det samme som bønn.

Skrevet

De er jo ikke munker, da. Gregoriansk musikk i middelalderen ble sunget av kirkekor, gjerne munker, men disse kommers greiene kan ikke sammenliknes med det.

Skrevet

Trodde de var munker jeg,siden de kler seg som munker når de har konserter.... Men kan godt hende de ikke er det... :)

Skrevet

Er ikke så trist.

Munker chanter/synger gregoriansk som en bønn.

De sier at det hjelper dem med å komme i kontakt med Gud.

Munker har sunget gregoriansk i en halv evighet (husker ikke når det startet, men det er snakk om flere hundre år siden)

Veldig behagelig å høre på, syns også det er spennende det med at de synger moderne låter på gregoriansk vis...samtidig som at jeg syns det er litt rart, da gregoriansk sang er det samme som bønn.

Da skjønner heller ikke jeg at det kan være en "bønn"... Men utrolig kult at de synger nyere låter og gir de en fin vri... :)

Elsker å sovne til sangene dems.. De er så utrolig flinke. :)

Gjest Herr Drue
Skrevet

Skjerpings, folkens.

For det første: Denne musikken suger.

For det andre: Dette er ikke gregorianikk. Dette er mannstemmer i unison med masse klang og en cheesy MIDI-backing.

For det tredje: Begrepet "kirkekor" fantes ikke i middelalderen. Musikken hadde ikke den samme kunstneriske funksjonen som den har i dag. Gregoriansk sang fungerte som bønn, og ble utført av munker.

Dette var omtrent like bra som "Pan Pipe Moods".

• Liker 2
Skrevet

Skjerpings, folkens.

For det første: Denne musikken suger.

For det andre: Dette er ikke gregorianikk. Dette er mannstemmer i unison med masse klang og en cheesy MIDI-backing.

For det tredje: Begrepet "kirkekor" fantes ikke i middelalderen. Musikken hadde ikke den samme kunstneriske funksjonen som den har i dag. Gregoriansk sang fungerte som bønn, og ble utført av munker.

Dette var omtrent like bra som "Pan Pipe Moods".

Bra ikke alle har lik smak,da ! :)

Har ikke sakt det ? Men de HETER gregorian !! ;)

Jeg syns de synger fint jeg... :) Og om du ikke syns det,så er det helt greit for meg. :)

Gjest Herr Drue
Skrevet

Du har ihvertfall sagt at de er munker, og det stemmer ikke. Dette er kommersiell lavkvalitets musikk.

Det er forresten greit for meg at du synes at det er greit for meg :)

• Liker 2
Skrevet

Du har ihvertfall sagt at de er munker, og det stemmer ikke. Dette er kommersiell lavkvalitets musikk.

Det er forresten greit for meg at du synes at det er greit for meg :)

Som jeg også skrev litt lenger opp trodde jeg de var munker pga de var kledd som det på flere konsterter de har hatt... :)

Så greit for både deg og meg,da. :)

Skrevet

Bra ikke alle har lik smak,da ! :)

Har ikke sakt det ? Men de HETER gregorian !! ;)

Jeg syns de synger fint jeg... :) Og om du ikke syns det,så er det helt greit for meg. :)

Heter ikke denne gruppa Avscvltate, da?

Skrevet

Hm, han som viste meg de så gregorian og de kaller seg det på YouTube... Ble usikker nå...

Skrevet

Hm, han som viste meg de så gregorian og de kaller seg det på YouTube... Ble usikker nå...

Skrevet

Jeg synes at ekte gregoriansk chant er noe av det nydeligste jeg vet om. Det er utrolig avkoblende og avstressende.

Skrevet

De er jo ikke munker, da. Gregoriansk musikk i middelalderen ble sunget av kirkekor, gjerne munker, men disse kommers greiene kan ikke sammenliknes med det.

youtube

Helt nydelig! Har "letet" etter slik musikk lenge. Takk til både deg og Tabris:D

Skrevet

Jeg synes at ekte gregoriansk chant er noe av det nydeligste jeg vet om. Det er utrolig avkoblende og avstressende.

Takk for at du delte den. :)

Var finfin. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...