ivorybride Skrevet 2. februar 2012 #21 Skrevet 2. februar 2012 Jeg har adoptert en stjerne (gitt den navn og så får vi et slags sertificate med kordinater og slikt) og så får han et par mansjettknapper med dato og forbokstavene våre. Snakket så vidt med ham, og han trodde vi hadde bestemt oss for ikke å kjøpe morgengaver. Ops Oj, dette med stjernen var skikkelig spennende! Hvor fikk du ordnet det?
Gjest Tekola Skrevet 3. februar 2012 #22 Skrevet 3. februar 2012 Oj, dette med stjernen var skikkelig spennende! Hvor fikk du ordnet det? Elsket ideen med en gang! Jeg fikset det her
ivorybride Skrevet 3. februar 2012 #23 Skrevet 3. februar 2012 Elsket ideen med en gang! Jeg fikset det her Så bra :D Takk for linken! Store muligheter for at jeg stjeler den ideen altså :D
Lutetium 71 Skrevet 20. februar 2012 #24 Skrevet 20. februar 2012 Jeg har adoptert en stjerne (gitt den navn og så får vi et slags sertificate med kordinater og slikt) og så får han et par mansjettknapper med dato og forbokstavene våre. Du er klar over at det sertifikatet der er ren svindel? 5
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #25 Skrevet 20. februar 2012 Jeg har adoptert en stjerne (gitt den navn og så får vi et slags sertificate med kordinater og slikt) og så får han et par mansjettknapper med dato og forbokstavene våre. Snakket så vidt med ham, og han trodde vi hadde bestemt oss for ikke å kjøpe morgengaver. Ops Koordinater heter det. Vet du hva det er egentlig?
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #26 Skrevet 20. februar 2012 Jeg har adoptert en stjerne (gitt den navn og så får vi et slags sertificate med kordinater og slikt) og så får han et par mansjettknapper med dato og forbokstavene våre. Snakket så vidt med ham, og han trodde vi hadde bestemt oss for ikke å kjøpe morgengaver. Ops Hehe, du vet at dette bare er ren svindel og oppspinn? Ikke for å være slem, men trodde man måtte være rimelig dum for å tro at man virkelig kan adoptere en stjerne... 2
Gjest Tekola Skrevet 21. februar 2012 #27 Skrevet 21. februar 2012 Det var da veldig så surmagede dere var, da? Hva bryr det dere hva jeg bruker penger på? Jeg vet hva det er, om jeg så glemte en o. Jeg vet at det ikke er et offesielt navn. Har dere hørt om symbolikk? Sikker flere skrivefeil her nå, sånn går det når man svarer fra iPhone.
Lutetium 71 Skrevet 21. februar 2012 #28 Skrevet 21. februar 2012 Det var da veldig så surmagede dere var, da? Hva bryr det dere hva jeg bruker penger på? Jeg vet hva det er, om jeg så glemte en o. Jeg vet at det ikke er et offesielt navn. Har dere hørt om symbolikk? Either way, du ga dem penger, noe som oppmuntrer dem til å holde på. Ikke alle skjønner at det er svindel. I USA er dette big bisniss, og mange kjøper en stjerne for minnes sine kjære som er gått bort. Det er ikke så veldig gøy for de som jobber på det lokale observatoriet, å fortelle de etterlatte at de er blitt rundlurt for ett stykke papir. Stjerna de kommer for å titte på, heter gjerne ikke "John", men heller noe sånn som R136a1. 2
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #29 Skrevet 21. februar 2012 Either way, du ga dem penger, noe som oppmuntrer dem til å holde på. Ikke alle skjønner at det er svindel. I USA er dette big bisniss, og mange kjøper en stjerne for minnes sine kjære som er gått bort. Det er ikke så veldig gøy for de som jobber på det lokale observatoriet, å fortelle de etterlatte at de er blitt rundlurt for ett stykke papir. Stjerna de kommer for å titte på, heter gjerne ikke "John", men heller noe sånn som R136a1. Jeg er forloveren og vi er begge fult klar over at hun ikke eier en stjerne som heter feks. "John". Det er symbolikken rundt det. Det er ingenting på den siden som får den som kjøper til å tro noe annet heller. Det er heller da noen der ute som ikke leser alt som står der og tror de kjøper selve stjernen. Er det noe vits i å ødelegge ideen rundt det når bruden er kjempe fornøyd med gaven? Kosta ikke all verdens og det er symbolikken som er viktig. Som sagt, vi er fult klar over at vi ikke har kjøpt en stjerne.... 1
kaprifolen Skrevet 21. februar 2012 #30 Skrevet 21. februar 2012 Jeg gav mansjettknapper med initialer og lommeur i gull med initialer..
signe425 Skrevet 21. februar 2012 #31 Skrevet 21. februar 2012 Min mann elsker øl, og masse forskjellige øltyper, så han får en stor kurv med masse forskjellig øl (kjøpt på polet og i en "ølbutikk" også får han mansjettknapper og gravert slipsnål.. satser på at han blir fornøyd... :-)
Portvinpiken Skrevet 21. februar 2012 #32 Skrevet 21. februar 2012 Min mann elsker øl, og masse forskjellige øltyper, så han får en stor kurv med masse forskjellig øl (kjøpt på polet og i en "ølbutikk" også får han mansjettknapper og gravert slipsnål.. satser på at han blir fornøyd... :-) Oj - mulig jeg "stjeler" den ideen om øl altså! Har en slik kar her i huset også
Lutetium 71 Skrevet 21. februar 2012 #33 Skrevet 21. februar 2012 Jeg er forloveren og vi er begge fult klar over at hun ikke eier en stjerne som heter feks. "John". Det er symbolikken rundt det. Det er ingenting på den siden som får den som kjøper til å tro noe annet heller. Du er velkommen til å peke på hvorhen på siden det står at man ikke faktisk får navnet sitt på en stjerne. Om både du og jeg, og bruden vet det er svindel, betyr som sagt ikke at det ikke fins tusenvis av mennesker der ute som faktisk tror dette er ekte. Om det var kun uskyldig symbolikk i dette her, hvorfor skulle man da få utdelt koordinater til stjernen? Det er jo bare juks, som du sier, så hvorfor gå til de grader til verks, for å gi inntrykk for at dette er ekte? Dette her gir ihvertfall solid inntrykk, for de som ikke er så godt inne i fenomenet, at man faktisk får sitt navn på en unik stjerne: Naming stars since 1979, our list of satisfied customers include celebrities, dignitaries, and individuals worldwide. We have named hundreds of thousands of stars for people from all walks of life. So, whether it be for your sweetheart or your top sales agent, a star name makes a unique and welcome gift. (www.starregistry.com) En mer alarmerende ting er denne tilbakemeldingen fra en kunde: Josella - years ago my husband gave me the idea to name a star in memory of my brother & we gave it to my mom as a Christmas gift. She loved it. Hvor stor er sannsynligheten for at folk som vet dette er svindel, "kjøper" ett stjernenavn som en minneplakett for en avdød person? Svært liten. Dette er noen av de som er blitt lurt trill rundt av dette firmaet. De lever fett av både de som ikke vet bedre, og av de som faktisk vet bedre, men som likevel ikke har vett nok til å ikke belønne svindlerne ved å kjøpe seg en "symbolsk gave". Det er heller da noen der ute som ikke leser alt som står der og tror de kjøper selve stjernen. Når du vet dette her, hvorfor støtter du opp om svindelen da? Grunnen til at de holder det gående, er at folk faktisk gir dem penger. Hadde du blitt like sur om jeg kritiserte deg for å bite på ett nigeriabrev? Sannsynligvis. Du er sur, fordi du prøver å rettferdiggjøre at pengene allerede er tapt, og jeg er så frekk å påpeke hvorfor man ikke burde støtte slik virksomhet. Er det noe vits i å ødelegge ideen rundt det når bruden er kjempe fornøyd med gaven? Kosta ikke all verdens og det er symbolikken som er viktig. Som sagt, vi er fult klar over at vi ikke har kjøpt en stjerne.... Hakk i plata.. Nu skal jeg fylle ut den fine online søknaden jeg fant, om å få kjøpe tomt på månen. Det blir fett! Viktig å gå inn i månemarkedet mens prisene er lave. 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #34 Skrevet 21. februar 2012 Jeg er forloveren og vi er begge fult klar over at hun ikke eier en stjerne som heter feks. "John". Det er symbolikken rundt det. Det er ingenting på den siden som får den som kjøper til å tro noe annet heller. Det er heller da noen der ute som ikke leser alt som står der og tror de kjøper selve stjernen. Er det noe vits i å ødelegge ideen rundt det når bruden er kjempe fornøyd med gaven? Kosta ikke all verdens og det er symbolikken som er viktig. Som sagt, vi er fult klar over at vi ikke har kjøpt en stjerne.... Hvorfor i det hele tatt betale penger for et stykke papir uten verdi? Man kan jo heller lage det selv og skrive ut og kanskje ramme inn 3
Lutetium 71 Skrevet 21. februar 2012 #35 Skrevet 21. februar 2012 Hvorfor i det hele tatt betale penger for et stykke papir uten verdi? Man kan jo heller lage det selv og skrive ut og kanskje ramme inn Helt enig. Hvis firmaet ts kjøpte "diplomet" fra, var åpen og ærlig om at det bare var ett pent papir uten noen reell tilknytning til en bestemt stjerne, hadde det bare vært nettopp det, ett pent stykke papir. Da hadde det vært mer som ett slags trykkeri som lagde takkekort. Men når vi vet at samme firma med viten og vilje lurer folk opp i stry, mange ganger i en sårbar situasjon, da må man nesten reagere litt, og fremfor alt ikke støtte dem økonomisk. Med andre ord, la dem gå konk! 2
Gjest Tekola Skrevet 21. februar 2012 #36 Skrevet 21. februar 2012 Jeg har fått med meg at du synes det er utrolig teit. Greit. La det gå! Jeg har kjøpt det, er kjempefornøyd og gleder meg til å gi det til min kommende mann. Det er jo tross alt det denne tråden handler om, selv om du tydeligvis er ute etter å spore den av totalt. Gå og vær sur et annet sted. Tilbake på trådens faktiske tema: Ser at mansjettknapper er en gjenganger! Har bestilt et par med intitialene og datoen på, de kom i posten i dag. De ble enda finere enn jeg trodde!
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #37 Skrevet 21. februar 2012 Jeg har fått med meg at du synes det er utrolig teit. Greit. La det gå! Jeg har kjøpt det, er kjempefornøyd og gleder meg til å gi det til min kommende mann. Det er jo tross alt det denne tråden handler om, selv om du tydeligvis er ute etter å spore den av totalt. Gå og vær sur et annet sted. Du gir han jo teknisk sett ingenting da, gaven hans er like ekte som om du selv hadde tatt et A4 ark og skrevet "adopsjon av stjerne".... 2
Gjest Tekola Skrevet 21. februar 2012 #38 Skrevet 21. februar 2012 Du gir han jo teknisk sett ingenting da, gaven hans er like ekte som om du selv hadde tatt et A4 ark og skrevet "adopsjon av stjerne".... Og hvis du leste videre, så hadde du lest at han også får mansjettknapper. Kan vi flytte fokuset nå? Noen liker ideen, andre ikke. Sånn er det med alt. Om dere er så i mot det, lag en egen tråd.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #39 Skrevet 21. februar 2012 Jeg synes idéen er kjempefin, jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå