Gå til innhold

Hvordan bli kvitt "baby-fettet"..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått to tette barn og den yngste er 7mnd. Begynte med kondisjonstrening i tillegg til enkel styrketrening for 2 mnd siden, men ser fortsatt ingen resultater på magefettet.. :sjenert: Kondisjonstreningen jeg driver med er zumba (1 gang pr uke), bodyjam (dans, 1 gang pr uke) og jogging/løping 30 min (2-3 pr uke).

Jeg prøver å spise sunt også, men vet med meg selv at jeg kunne gjort bedre. Har ikke peiling på hvor mange kalorier jeg spiser i løpet av et døgn, men tror ikke det overstiger "anbefalingene" på 2000..

Jeg er igrunn helt blank når det gjelder dette, så innspill og tips hadde vært fint! :) Jeg VIL ha litt mindre fett før sommeren.. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøver å spise sunt også, men vet med meg selv at jeg kunne gjort bedre. Har ikke peiling på hvor mange kalorier jeg spiser i løpet av et døgn, men tror ikke det overstiger "anbefalingene" på 2000..

Ut fra dette vil jeg si at du bør begynne å få oversikt over hva du spiser, og hvor mye du spiser. Det kan være mange skjulte kalorier i det du spiser. En caffe latte eller en cappucino vil naturlig nok inneholde mer kalorier enn kaffe.

Og du må også tenke på hvilke varianter av vanlig mat du spiser. Spiser du fin pasta, og fint brød f.eks. vil du faktisk kunne se forskjell om du går over til fullkorn eller grovt.

Noen tips bare, men jeg håper du får nytte av dette om du skulle bestemme deg for å loggføre matinntaket :)

• Liker 1
Skrevet

Har ikke peiling på hvor mange kalorier jeg spiser i løpet av et døgn

Her har vi nok kjernen i problemet.

• Liker 2
Skrevet

Det var jo det jeg trodde også, men er det problemet om inntaket ikke overstiger 2000 kcal da?

Jeg spiser stort sett alltid grove varianter; halvgrovt eller grovt brød/knekkebrød, fullkornspasta, fullkornsris.. Aldri noen andre varianter av kaffe, kun svart. Ikke drikker jeg brus annet enn noen få glass i helgene, sukker i andre drikker forekommer sjeldent.

Jeg kan loggføre matinntaket, men føler jeg kan få problemer med å holde styr på kaloriinntaket likevel.

TS

Skrevet

Hvis du registerer alt her vil det bli lettere å følge med på hva du spiser.

Den loggen brukte jeg til å registrere matinntaket når jeg begynte å gå ned i vekt. Fikk en del aha-opplevelser da ja :)

Ellers så kan du jo bruke MyLog. Her ser du hvor mye proteiner, karbohydrater, og hvor mye fett det er i hver enkelt matvare også.

Skrevet

Det var jo det jeg trodde også, men er det problemet om inntaket ikke overstiger 2000 kcal da?

Men det vet du jo ikke.

• Liker 2
Skrevet

Hvis du registerer alt her vil det bli lettere å følge med på hva du spiser.

Den loggen brukte jeg til å registrere matinntaket når jeg begynte å gå ned i vekt. Fikk en del aha-opplevelser da ja :)

Ellers så kan du jo bruke MyLog. Her ser du hvor mye proteiner, karbohydrater, og hvor mye fett det er i hver enkelt matvare også.

aha, takk! :)

Skrevet

Men det vet du jo ikke.

Nei, men har en viss anelse da.. Jeg ser ofte på innholdsdeklarasjonen og prøver å regne litt på det utifra den. Men jeg kan jo ikke si det med 100 % sikkerhet. Likevel tviler jeg på at det er mer, da jeg mange dager spiser ganske lite mat, fordi jeg ikke finner tid til det.

Skrevet

Nei, men har en viss anelse da.. Jeg ser ofte på innholdsdeklarasjonen og prøver å regne litt på det utifra den. Men jeg kan jo ikke si det med 100 % sikkerhet. Likevel tviler jeg på at det er mer, da jeg mange dager spiser ganske lite mat, fordi jeg ikke finner tid til det.

Varierende matinntak er vel heller ikke bra..?

Skrevet

Ta deg bryet med å regne ut hva du spiser, og forhold deg til dette. Vil du gå ned i vekt reduserer du matmengden med ca 500 kcalorier.

Enkelt og greit.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...