Jens Skrevet 31. januar 2012 #1 Skrevet 31. januar 2012 SFO har delt ut en liste til alle foreldre hvor jeg også har fått en vakt neste uke. Har de lov til det??Det er jo privat, så hvorfor skal jeg betale dem for så å måtte ta meg fri fra min jobb for å jobbe der? Må jeg bruke en feriedag for dette også? Har aldri hørt om dette før.....
Gjest Consensio Skrevet 31. januar 2012 #2 Skrevet 31. januar 2012 Har aldri hørt om dette før. SFO skal jo ha egne ansatte som passer på barna, er jo hele vitsen med SFO. 4
Gjest Illiya Skrevet 31. januar 2012 #3 Skrevet 31. januar 2012 Nei, har aldri hørt om noe sånt før. Det er da skolens/kommunens oppgave å sørge for at det er nok ansatte der. Hva begrunner de dette med da?
Gjest Wilhelmine Skrevet 31. januar 2012 #4 Skrevet 31. januar 2012 Høres da underlig ut. Hva i all verden er vitsen med SFO hvis du selv må jobbe der? Kan aldri tenke meg de har lov til det...
Rosalie Skrevet 31. januar 2012 #5 Skrevet 31. januar 2012 Hadde vært fullstendig uaktuelt. Det er ikke foreldrenes oppgave å sørge for nok ansatte på SFO. 3
Gjest Nuppdupp Skrevet 31. januar 2012 #6 Skrevet 31. januar 2012 går det ann å få ungen din inn på et annet sfo? er det mulig, så hadde jeg gjort det. og ringt dem å sagt hva jeg mente om den praksisen 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2012 #7 Skrevet 31. januar 2012 Hva slags vakt er det snakk om da? Noe som SFO arrangerer, eller er det bare de som har fått ansvar for å sette opp vaktene?
loffen Skrevet 31. januar 2012 #8 Skrevet 31. januar 2012 I all verden! Dette kan de da ikke ha lov til? Hva er vitsen med SFO da liksom? Jeg hadde nektet. 1
Wildy Skrevet 31. januar 2012 #9 Skrevet 31. januar 2012 Vakt på SFO? Er ikke litt meningen med SFO at det i utgangpunktet er ansatte der? Jeg hadde ikke brukt en feriedag på noe slikt med mindre det var en veldig god grunn for at de trengte foreldre til å stille opp. OG den grunnen må ha vært meget velbegrunnet! 1
Gjest Swipper Skrevet 31. januar 2012 #10 Skrevet 31. januar 2012 Som de andre sier: Hva er vitsen med SFO om du må jobbe der? Helt på trynet spør du meg.
Jerle Skrevet 31. januar 2012 #11 Skrevet 31. januar 2012 Dette har jeg aldri hørt om på vår SFO, det høres jo helt merkelig ut!
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2012 #12 Skrevet 31. januar 2012 Det høres ut som om de er dårlige til å informere - dette er jo opplagt et engangstilfelle, gutten din har jo gått på skolen siden august uten at dette har skjedd før. Av en eller annen grunn trenger de at foreldrene stiller opp, kanskje er alternativet å stenge den ettermiddagen? Jeg vet at barnehagen vår en gang ba foreldrene om å stille som assistenter en ettermiddag - hadde ingen meldt seg, måtte barnehagen ha stengt, da ville jo alle måtte hente barna sine ... Men snålt at de ikke har spurt. Kan det hende de har ringt og fått mannen din på tråden, og at han har sagt ja og ha? Og så glemt å nevne det for deg?
Gjest Annaires Skrevet 31. januar 2012 #13 Skrevet 31. januar 2012 Du skal jo ikke bli satt opp for å jobbe der. Dere betaler jo for at barnet deres skal bli passet av dem for en grunn.. Mener de at du skal jobbe en hel vakt? Altså, ikke bare en "overgangsfelt-vakt", som jeg ser flere steder på morgenen..
Jens Skrevet 31. januar 2012 Forfatter #14 Skrevet 31. januar 2012 Har nå sjekket ut litt: http://www.slemdal-sfo.no/sider/documents/vedtekter09.pdf og funnet dette vedtaket; b) delta i en foreldrevaktordning basert på oppsatt turnus med 3 timers vakt 2 3 ganger året, avhengig av barnets oppholdstid. så, ser ut som om jeg ikke har noe valg........ meget spesiellt spør du meg.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2012 #15 Skrevet 31. januar 2012 Han har gått der i et halvt år uten at du har lest vedtektene? 1
Leanne Skrevet 31. januar 2012 #17 Skrevet 31. januar 2012 Har nå sjekket ut litt: http://www.slemdal-sfo.no/sider/documents/vedtekter09.pdf og funnet dette vedtaket; b) delta i en foreldrevaktordning basert på oppsatt turnus med 3 timers vakt 2 3 ganger året, avhengig av barnets oppholdstid. så, ser ut som om jeg ikke har noe valg........ meget spesiellt spør du meg. Jeg og synes det høres meget spesiellt ut! Men siden du ikke har lest vedtektene før nå, så blir du nok nødt til å stille opp Det er jo mulig å ta opp slike ting i FAU, og se om dette er en ordning foreldrene fortsatt vil ha.
Jens Skrevet 31. januar 2012 Forfatter #18 Skrevet 31. januar 2012 Han har gått der i et halvt år uten at du har lest vedtektene? Ehh..ja. Er det rart? 1
Jens Skrevet 31. januar 2012 Forfatter #19 Skrevet 31. januar 2012 Jeg og synes det høres meget spesiellt ut! Men siden du ikke har lest vedtektene før nå, så blir du nok nødt til å stille opp Det er jo mulig å ta opp slike ting i FAU, og se om dette er en ordning foreldrene fortsatt vil ha. Har sendt SFO en mail nå.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2012 #20 Skrevet 31. januar 2012 Så rart, har hatt barn på SFO i 9 år og aldri vært borti at foreldre skal være vakt av noe slag. Hva slags vakter er det de skal ha dere til å ta?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå