Gå til innhold

Må jeg bruke sykt-barn dager på sykehusbesøk?

Anbefalte innlegg

Gjest undrende
Skrevet

Hei!

Jeg har en datter som har astma. det i seg selv fører jo til at hun lett blir syk (eller så syk at hun ikke kan gå i barnehagen). vi får oppfølging på sykehus, og jeg trodde dette gikk utenom sykt-barn dagene. fikk beskjed på jobb at jeg måtte bruke sykt-barn dager på dette. har kommet til siste dag i januar, og har allerede brukt 11 dager (jeg og far tilsammen). så surt å bruke disse dagene dersom det ikke er det som er regelen. Noen som vet noe om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du kan søke om å få utvidet sykefravær når barnet er kronisk syk! Jeg tror Astma går under det. Snakk med fastlegen din, og han vil hjelpe deg å søke.

• Liker 1
Gjest Elfrida
Skrevet

Du kan høre med NAV om pleiepenger når hun er innlagt på sykehus, evt høre med de på sykehuset. Man kan også søke om flere sykt barn-dager når man har kronisk syke barn. Kontakt NAV.

Skrevet

Du kan søke utvidet antall dager.

Hvis du har kronisk sykt eller funksjonshemmet barn og dette fører til en markert høyere risiko for fravær, kan du i tillegg få ti stønadsdager for hvert kronisk sykt eller funksjonshemmet barn. Når du er alene om omsorgen, dobles antall stønadsdager.

I tillegg er det noe som heter pleiepenger. Dette er aktuelt om barnet ligger på sykehus eller lignende.

Skrevet

ts her, takk for svar!

hun er ikke innlagt, ikke superhardt rammet. men vi må reise til sykehuset for å få oppfølgning ang medisiner/utvikling (vi bor to timers kjøring fra sykehus). var disse dagene jeg mente, om jeg må bruke sykt-barn dager.

Skal høre med fastlegen ang flere sykedager :)

Skrevet

ts her, takk for svar!

hun er ikke innlagt, ikke superhardt rammet. men vi må reise til sykehuset for å få oppfølgning ang medisiner/utvikling (vi bor to timers kjøring fra sykehus). var disse dagene jeg mente, om jeg må bruke sykt-barn dager.

Skal høre med fastlegen ang flere sykedager :)

Ja, da må du naturligvis bruke sykt barn-dager.

Skrevet

Jeg har også et barn med astma, noe som har ført til mye fravær og sykehusbesøk. Har alltid brukt sykt barn dager. Min ble.mye bedre da vi endelig fikk medisin. Fraværet sank med 70%.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...