Gå til innhold

Kan dere hjelpe med med disse kcal tingene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har regnet ut at jeg skal ca ha 1800 kcal pr dag. I går spiste jeg 1427 kcal, og gikk en tur som mylog regnet ut at jeg forbrant 127 kcal.

Vil dette da si at jeg hadde i meg 1300 kcal i går? Altså 500 kcal i underskudd. Eller hvordan regner man slikt? Jeg skal litt ned i vekt.

Veldig takknemlig for alle svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det blir 1300. Selv om jeg synes tallene dine blir pinlig nøyaktig.

Skrevet

Ja, det blir 1300. Selv om jeg synes tallene dine blir pinlig nøyaktig.

Hm, tenkte jeg ikke over. Men er ikke nøyaktig 1800 kcal da, er 18-og noe hvis det var bedre.

Skrevet

Ingenting i veien med nøyakrig kaloriregnng når man skal ned i vekt, så lenge man passer på å få i seg nok ;)

Skrevet

Ingenting i veien med nøyakrig kaloriregnng når man skal ned i vekt, så lenge man passer på å få i seg nok ;)

nøyaktig*

Skrevet

Nei, du forbrenner jo mer enn bare de 127 kcal. Man forbrenner ca 1400 kcal bare på å være i live, i tillegg forbrenner man jo mer av å sitte, gå, jobbe osv.

Skrevet

Nei, du forbrenner jo mer enn bare de 127 kcal. Man forbrenner ca 1400 kcal bare på å være i live, i tillegg forbrenner man jo mer av å sitte, gå, jobbe osv.

Det går jo inn i de 1800 hun skal ha per dag. All aktivitet utenom det som ble beregnet innunder disse 1800 teller som minus på energiregnskapet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg blir også litt forvirra av det her, skal jeg innrømme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...