Lutetium 71 Skrevet 23. september 2012 #81 Skrevet 23. september 2012 name='blackbird' timestamp='1328136837' post='10409710'] Det er generellt sett bedre å stimulere kroppen til å gjenopprette balansen enn å ta tilskudd av noe kroppen produserer selv. Dette kan alternativ-medisinere mye om. Jeg anbefaler deg av min egen erfaring å prøve ut 1 alternativ behandling om gangen Det er også det eneste alternativ-medisinere har lov til, siden de ikke har legelisens. Da er det kanskje greiest å reklamere med produktene man selv selger?
Kosemose Skrevet 24. september 2012 #82 Skrevet 24. september 2012 Tråd ryddet for innlegg som diskuterer Anonym Bruker-funksjonen. Det sees som avsporing. Vil du diskutere denne funksjonen m å det gjøres i dertil egnet forum Kosemose, mod
Gjest blackbird Skrevet 24. september 2012 #83 Skrevet 24. september 2012 http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20576063 i tillegg til de opplysningene i den artikkelen: står det ikke en advarsel på pakken at melatonin må brukes med forsiktighet av blant annet gravide kvinner?? Det jeg vet er at lysterapi har en sterkere effekt enn melatonin, så melatonin er uansett bare en støttebehandling iallefall med tanke på døgnrytme. Hvis du har det bra med melatonin, så bare fortsett. Jeg må få lov til å ha min mening også. Selv om flertallet av melatoninbrukere ikke opplever toleranseutvikling så er det faktisk noen som opplever det, eller frykter at det skjer: for meg er prinsippet klart: Jeg vil heller korrigere kroppens egen feil når det gjelder melatoninproduksjon enn å ta tilskudd. Søvnhygiene, ritualer som bryter forbindelsen mellom våken aktivitet og leggetid, osv osv kan godt søke frem litt info om dette her. Husk også at det er 3 faktorer som regulerer døgnryme: 1. Det som har med(den indre)kroppstemperatur-rytmen å gjøre og de tingene som påvirker denne. 2. Oppbygging av søvnbehov. 3. Atferd, vaner.
Gjest blackbird Skrevet 24. september 2012 #84 Skrevet 24. september 2012 må bare presisere at man ikke vet om "flertallet av melatoninbrukere" opplever "drug tolerance". Det var derfor jeg skrev, "selv om".
AnonymBruker Skrevet 24. september 2012 #85 Skrevet 24. september 2012 Jeg har kjøpt melatonin via ebay et par-tre ganger. Tablettene inneholder 3mg melatonin og det er 120 stk. i hver boks, koster rundt 50,- kr inkl. frakt Anonym poster: 847903f8b62ab9f217c056bdea9f9646
Niennas Skrevet 24. september 2012 #86 Skrevet 24. september 2012 Tråden ryddet for personangrep. Niennas, mod.
kammis Skrevet 25. september 2013 #87 Skrevet 25. september 2013 jeg kan sitere fra en artikkel som en søvnspesialist har skrevet... kanskje det er du som ikke vet noenting om søvnforstyrrelser??Innlegg endret.Niennas, mod. Plutselig blir folk nevrologer av å lese en artikkel. Kjære deg; for oss som har diagnoser så er det ikke noe som hjelper. Det finnes masse tenåringer som er oppe hele nettene og spiller tv-spill til langt på natt, men disse klarer å regulere døgnrytmen sin. Vi med biologisk rytme på 30-40 timer kan ikke klare dette uten hjelp... Kanskje burde du vurdere å lese litt mer enn en artikkel før du uttaler deg om noe du er fullstendig uviten om.
kammis Skrevet 25. september 2013 #88 Skrevet 25. september 2013 jeg kan sitere fra en artikkel som en søvnspesialist har skrevet... kanskje det er du som ikke vet noenting om søvnforstyrrelser??Innlegg endret.Niennas, mod. Plutselig blir folk nevrologer av å lese en artikkel. Kjære deg; for oss som har diagnoser så er det ikke noe som hjelper. Det finnes masse tenåringer som er oppe hele nettene og spiller tv-spill til langt på natt, men disse klarer å regulere døgnrytmen sin. Vi med biologisk rytme på 30-40 timer kan ikke klare dette uten hjelp... Kanskje burde du vurdere å lese litt mer enn en artikkel før du uttaler deg om noe du er fullstendig uviten om.
annegerd Skrevet 17. november 2013 #89 Skrevet 17. november 2013 Fra land utenfor EU/EØS er det ulovlig med import av legemidler. Melatonin går som legemiddel. Det verste som kan skje er at pakken blir returnert og hvis du ikke har bestilt med DHL får du ikke igjen pengene. Melatonin har fått mye omtale i aviser og blader de siste årene, og det er blitt lansert som et middel som kurerer alt fra søvnproblemer til kreft og aldring. I USA og enkelte andre land er preparatet i salg i vanlige dagligvarebutikker, som et kosttillegg. Flere nordmenn har kjøpt med seg melatonin i forbindelse med utenlandsopphold fra eksempel UK/EOS Norge er ikke med i EU slik at det er er egne regler som gjelder for oss. Det er tillatt å importere både reseptfrie og reseptpliktige legemidler fra EØS-området. Det er en mengdebegrensning: tre måneders personlig bruk. http://norgemelatonin.com/ kjøp på nett
oslotur Skrevet 18. november 2013 #90 Skrevet 18. november 2013 vil absolutt ikke anbefale melatonin tabletter. jeg sliter veldig med søvnen min og fikk resept på melatonin. Så fort du får i deg disse stoffene kunstig så begynner kroppen å senke produksjonen av stoffet naturlig, i værste fall slutte helt. jeg tok 1 tablett og slet med søvnen min enda mer i 1 hel uke. du kommer til å bli helt avhengig hvor du må ha bare mer og mer for at du skal merke effekten.
Gjest RompeRusk Skrevet 18. november 2013 #91 Skrevet 18. november 2013 vil absolutt ikke anbefale melatonin tabletter. jeg sliter veldig med søvnen min og fikk resept på melatonin. Så fort du får i deg disse stoffene kunstig så begynner kroppen å senke produksjonen av stoffet naturlig, i værste fall slutte helt. jeg tok 1 tablett og slet med søvnen min enda mer i 1 hel uke. du kommer til å bli helt avhengig hvor du må ha bare mer og mer for at du skal merke effekten. Så hvorfor bruker bl.a søvnsenteret i Bergen melatonin som behandlingsmåte, dersom det er så grusomt? For de som virkelig sliter med søvn, er allerede melatoninproduksjonen på bærtur, og man trenger å tilsette kroppen melatonin for å få en skikkelig døgnrytme. Jeg gikk på melatonintabletter i over ett år etter å ha slitt med søvn i flere år. Måtte verken øke dosen eller ble avhengig på noen som helst annen måte. Konsekvens? Min naturlige melatoninproduksjonen økte, og jeg slipper i dag å gå på melatonin.
annegerd Skrevet 18. desember 2013 #92 Skrevet 18. desember 2013 (endret) Er du plaget av jet lag, kan du ta preparatet Melatonin, et hormon som utskilles i hjernen og som påvirker døgnrytmen. Mens Melatonin selges reseptfritt i for eksempel USA, er det reseptbelagt her i Norge. Norge er ikke med i EU slik at det er er egne regler som gjelder for oss. Det er tillatt å importere både reseptfrie og reseptpliktige legemidler fra EØS-området. Det er en mengdebegrensning: tre måneders personlig bruk. Leveringstid er forøvrig 1 Uke http://www.norgemelatonin.com Endret 19. mars 2015 av annegerd
annegerd Skrevet 18. desember 2013 #93 Skrevet 18. desember 2013 (endret) jeg tok 1 tablett og slet med søvnen min enda mer i 1 hel uke. du kommer til å bli helt avhengig hvor du må ha bare mer og mer for at du skal merke effekten. Er du plaget av jet lag, kan du ta preparatet Melatonin 5mg timereleased, et hormon som utskilles i hjernen og som påvirker døgnrytmen. Mens Melatonin selges reseptfritt i for eksempel USA, er det reseptbelagt her i Norge. Norge er ikke med i EU slik at det er er egne regler som gjelder for oss. Det er tillatt å importere både reseptfrie og reseptpliktige legemidler fra EØS-området. Det er en mengdebegrensning: tre måneders personlig bruk. Leveringstid er forøvrig 1-1,5 Uke http://www.norgemelatonin.com Endret 19. mars 2015 av annegerd
Lars7731 Skrevet 12. februar 2021 #94 Skrevet 12. februar 2021 (endret) +1 Melatonin - https://euroclinix.net Jeg har brukt det i mange år pga. problemer med å sovne. Fungerer veldig fint for meg. Viktig å legge seg innen en halvtime etter man har tatt dem, ellers forsvinner virkningen. Endret 17. juli 2022 av Lars7731
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2021 #95 Skrevet 12. februar 2021 Lars7731 skrev (2 timer siden): Melatonin er i praksis og hvis korrekt brukt å anse som helt ufarlig. Men man vet ikke langtids-effektene av å bruke det. Dette er en SYV ÅR GAMMEL tråd... Og melatonin er nå å få tak i reseptfritt i Norge. Anonymkode: 5d8b1...7d9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå