Gå til innhold

Ville du ha tatt denne jobben?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I morgen skal jeg skrive en kontrakt for en jobb som bare strekker seg på sammenlagt åtte timer i uka (jeg har en annen 40% stilling ved siden av). Jobben betinger kjøring til tre steder. Og jeg får ikke dekket kjøring.

I begynnelsen så jobben veldig fin ut, men i går satte jeg med ned for å se hvor mye kjøring det faktisk ble. Og det ble 29 mil i uken å kjøre!!!

Hjelp hva gjør jeg? Synes det er leit å si nei så sent. Kan noen stramme meg opp? Er livredd for å ringe til sjefen. For nå setter jeg jo alle i en alvorlig klemme (hvis jeg sier nei). Eller bør jeg si ja til dette.

Har jeg noen rettigheter med hensyn til kjøring forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge du ikke har skrevet under noen kontrakt har du heller ikke forpliktet deg til noe. Bare forklar fint at dette var ikke helt det du hadde i tanktene da du søkte stillingen. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke du tar jobben fordi du syntes en samtale til sjefen er uhyggelig. Det syntes vi alle.. men er desverre bare å bite i det sure eplet og få det overstått.. en slik samtale tar toppen 4 minutter så er det over.Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri i verden om jeg hadde godtatt kjøring på 29 mil uten å få dekket bensin og slitasje samt økt forsikring. Du kan jo ende med opp i minus. Bare si nei takk at det var ikke helt som du hadde tenkt deg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det som det er, at du har regnet litt på det med kjøring, og det er mye mer enn du hadde trodd. Og spørre om de ikke kan dekke kostnadene på kjøring likevel.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si det som det er, at du har regnet litt på det med kjøring, og det er mye mer enn du hadde trodd. Og spørre om de ikke kan dekke kostnadene på kjøring likevel.

Enig!

Ta den kipe telefonen. Mye bedre enn å si opp etter en uke eller to.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for fine svar. Var veldig godt å høre at samtalen faktisk blir overstått når man først kaster seg i det. Han ringte tidligere i dag. Blid og glad og sa at jeg skulle møte opp der og der klokken ditt og datt i morgen. Jeg var da på den andre jobben min og ikke forberedt på at han skulle ringe, så fikk i hvertfall sagt at jeg skal ringe han i kveld... :sjenert: Huff... syn d at han skal være så blid og trivelig. Setter jo han i en vanskelig situasjon....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selfølgelig er han blid å glad, han tror jo han har klart å lurt deg.

ikke ta jobben!! å kjøre 29 mil i uka med egen bil å betale bensin slitasjoe og forsikring selv er uhyggelig!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er grunnen til at jeg aldri sender refusjonsbrev før ønsket kandidat har signert...:)

Han burde vite om faren og være forberedt på worst case scenario.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær egoistisk, det er det eneste du tjener på her. :) Aldri ta store avgjørelser i livet ditt bare for å være grei med andre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg skrive en kontrakt for en jobb som bare strekker seg på sammenlagt åtte timer i uka (jeg har en annen 40% stilling ved siden av). Jobben betinger kjøring til tre steder. Og jeg får ikke dekket kjøring.

I begynnelsen så jobben veldig fin ut, men i går satte jeg med ned for å se hvor mye kjøring det faktisk ble. Og det ble 29 mil i uken å kjøre!!!

Hjelp hva gjør jeg? Synes det er leit å si nei så sent. Kan noen stramme meg opp? Er livredd for å ringe til sjefen. For nå setter jeg jo alle i en alvorlig klemme (hvis jeg sier nei). Eller bør jeg si ja til dette.

Har jeg noen rettigheter med hensyn til kjøring forresten?

Dette er et håpløst regnestykke...

Dagbladet beregner ca 59 kr i kostnad pr mil.

Kjører du 29 mil i uken blir det en bilkostnad på ca 1700 kr uken..tjener du 150 kr timen m/ 8 timer i uken blir det 1200 kr...(før skatt)...ergo vil du her i praksis betale for å jobbe...Vil du det?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si fra at du ikke vil ha jobben! Jeg tok en sånn jobb (trodde jeg fikk betalt for hele arbeidsdagen) og sa opp rett før prøvetiden gikk ut. Jeg satte alle kolleger og sjefen i en skikkelig klemme, og visste at jeg kanskje ødela en kollegas kommende ferie. Men i slike tilfeller må man faktisk være egoistisk/ kynisk. Ingen takker deg for å ta en sånn drittjobb ;) Hadde jeg ikke tatt det ubehagelige valget så hadde jeg ikke kommet dit jeg er idag jobbmessig, og det hadde vært synd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke dette i det hele tatt. Hvordan kan du ha oversett 290 km når du takket ja til jobben? 8 timer er jo ingenting, det hadde jeg nesten ikke kjøpt busskort for engang. Du har all rett til å takke nei her, men jeg skjønner ikke hvordan du kom deg inn i dette surret i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er et håpløst regnestykke...

Dagbladet beregner ca 59 kr i kostnad pr mil.

Kjører du 29 mil i uken blir det en bilkostnad på ca 1700 kr uken..tjener du 150 kr timen m/ 8 timer i uken blir det 1200 kr...(før skatt)...ergo vil du her i praksis betale for å jobbe...Vil du det?

Fader for en deal!!! Er det mulig! fikk du snakket med fyren TS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...