Gå til innhold

Trivsel i jobb

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor viktig er trivsel i jobb for deg? Er det sånn at du må trives for å holde ut i en jobb eller klarer du å ignorere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg holder ikke veldig lenge i en jobb hvis jeg ikke trives. Og det har jeg aldri gjort i noen av jobbene jeg har hatt, så jeg er alltid på søken etter noe annet. Slitsomt, egentlig. :sjenert: Trivsel er alfa og omega.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...er ikke glad i jobben min, trives ikke. Er selvfølgelig bedre med en jobb man faktisk trives i, men jeg er lei av å hoppe fra jobb til jobb.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går heller i en jobb jeg ikke trives i enn på NAV.

Trives jeg ikke med selve jobben, er det viktig at jeg trives med kollegaene, og vice versa.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg MÅ trives på jobben, med jobben. Enkelt og greit. Thank anyone out there at jeg har trivest fra dag 1 siden jeg begynte der i oktober 2010. :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trivsel er viktig. men vanskelig når man jobber med 3 snerpete damer som hele tiden er ute etter og ta deg :-P

Men holder det ut. Jobber med kunder, så de får på en måte dagene til og fly avgårde.. Holder fokuset på de tingene jeg liker ved jobben og driter i det jeg ikke liker.

Har byttet jobb engang for mye til at jeg orker og gjøre det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trivsel er viktig ja, men akkurat nå er lønn enda viktigere. Er heldig og har en jobb med både god lønn og bra miljø.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å trives med kollegaene er viktigere enn å trives med selve arbeidsoppgavene, er nå min mening.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må trives, helt klart.

Kan strekke meg langt dersom lønnen er fantastisk, men et sted går grensen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror trivsel er viktigere for meg enn at alle arbeidsoppgavene er midt i blinken. Har holdt ut mye lenger i urelevante jobber med hyggelig miljø, enn der det er kjip stemning. Nå tar jeg høyere utdanning, så at jobben er relevant vil jo bli viktigere for meg, men jeg håper fortsatt jeg finner en arbeidsplass hvor jeg vil trives. Alt trenger ikke være perfekt, jobben skal jo ikke fylle alle behov jeg har i livet, men at det er sånn passe åpenhet, ikke omstillinger og nedskjæringer hele tiden og ok kollegaer er jo fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt to jobber jeg ikke trives i, den første holdt jeg ut i mens jeg så etter noe annet, nåværende er en lærlingplass, så jeg bestemte meg for å holde ut tiden, slik at jeg fikk fagbrevet. Nå skal det sies at nåværende ikke er "ille" på noen måte, jeg bare føler ikke at det er noen jobb for meg.

Så trivsel er viktig for meg, veldig viktig, men man kan ikke bare si opp uten å ha noe å gå til heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Penger er ikke alt, men det er jammen ikke trivsel heller :roll:

Jeg kan holde ut med vantrivsel av type kjedelige oppgaver, enkelte kjipe kollegaer, ugunstige arbeidstider osv. Men går det på helsa løs holder jeg ikke ut. Når man våkner om morgenen med vondt i magen, eller gruer seg hele Søndagen før en ny arbeidsuke

Been there, done that.

Men når det er sagt er det ikke stort mer festlig å henge hos NAV :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kolleger og miljø er utrolig viktig. Begynner snart i ny jobb, håpe det er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har opplevd begge deler på samme arbeidsplass. Det var kun gode kollegaer som holdt meg opp.

Trivsel er alfal og omega for at jeg skal orke å gå dit hver dag. I tillegg til at eg faktisk trives med jobben min. Jeg tar heller litt mindre utfordrende arbeidsoppgaver og et godt arbeidsmiljø enn det motsatte.

Der jeg jobber nå så er det helt supert. Jeg har en veldig god arbeidsplass, sjef og kollegaer samt utfordringer så det holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg handler trivsel på jobb mye om kollegaene og sjefenes holdninger. De gangene jeg har byttet jobb av andre grunner enn flytting har det vært dårlig oppfølging, kjipe kollegaer og lignende som har gjort det.

Nå har jeg en jobb som jeg stortrives i! Er sykemeldt, men dør etter å komme tilbake på jobb! Uansett hvor dårlig dag man har, så blir den nesten alltid bedre etter en tur på jobb med herlige kollegaer. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det trivsel med kollegaer som er viktigst. Nærmeste sjefer likeså, storsjefene høyere opp i systemet bryr meg lite. Trives jeg ikke med de jeg jobber med så trives jeg ikke på jobb, enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...