Gå til innhold

Armhevinger, satans makt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gir opp, jeg klarer ikke armhevinger, det går bare ikke. Hvorfor går det ikke??

Jeg har null problem med dibs med smalt tak, vektskive i fanget, heeeelt ned så langt ned jeg kommer og opp igjen, gud vet hvor mange reps, jeg kan ta mange.

Jeg kan ta pull ups, jeg er skikkelig sterk i triceps og biceps, har en veldig muskuløs kropp som bærer preg av hardt fysisk arbeid og trening over lengre tid, jeg er skikkelig sterk for min egen høyde og vekt, og LIKEVEL klarer jeg ikke å overvinne armhevinger. Klarer kanskje 2-3 hvis jeg er skikkelig i slaget. Men så blir det tungt, det låser seg på vei ned, kommer ikke opp igjen, eller klarer ikke å rette opp igjen armene, eller kommer ikke langt nok ned uten å falle sammen.

What the hell, hvorfor klarer jeg de ikke? Klarer så og si alle andre øvelser i hardere eller mindre grad.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er sånn også, og tror nok det er teknikken som er problemet.

Du får se youtubevideoer til øynene dine blir firkanta, kanskje du klarer å finne ut av teknikken :)

Skrevet

Ja, det kan være noe i veien med teknikken. Inn på youtube med seg! Takk for tipset, nå skal det googles :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har samme problem. Selv da jeg var skikkelig trent greide jeg ikke mer enn toppen fem armhevinger. Alle andre øvelser er helt ok. Hater armehevinger. Trodde jeg hadde rett tenknikk også. Kan dere legge inn lenke til videoer, hvis dere finner noen bra?

Skrevet

Leter etter videoer, men har så langt bare funnet beskrevet teknikk, og bilder.. Det synes jeg hjelper meg lite, og jeg blir frustrert over å være så sterk ellers, men sånn en sveklig pingle når det kommer til det armhevingsmarerittet.

Skrevet

Skrevet

Det er nok teknikk ja. Jeg begynte på knærne for å øve inn teknikk, øvde hver dag. Nå (etter ca. 10 uker) tar jeg 30 strake armhevninger, og jeg er tung (20 kg overvektig) og relativt dårlig trent :)

• Liker 1
Skrevet

Det er nok teknikk ja. Jeg begynte på knærne for å øve inn teknikk, øvde hver dag. Nå (etter ca. 10 uker) tar jeg 30 strake armhevninger, og jeg er tung (20 kg overvektig) og relativt dårlig trent :)

Kjempebra, får starte slik jeg også da, da må jeg vel til slutt overvinne dette her også :)

Skrevet

Når du klarer to eller tre, så klarer du ganske raskt 10+ om du øver på det sånn annenhver dag eller når du trener på gymmet :) Mister fort styrken også, jeg tok ca 15 for en et par mnd siden, men nå etter at jeg har vært slapp klarer jeg vel kanskje maks 5. Vet det kommer tilbake om jeg bare trener, men ^^

Skrevet

Kommer ikke på tale å trene dette på gymmet så andre ser meg ligge der og kave i den ene og andre stillinga :ler: Prøver å øve det inn hjemme. I går leste jeg en del om teknikk og sånn, og før jeg la meg tok jeg 3 på rappen. Rekord, for tiden!

Skrevet

Prøv en "greasing the groove"-strategi. Kort fortalt: Du trener lite av gangen, aldri så mye at du blir sliten, men du trener veldig ofte. Klarer du maks 2-3 armhevinger før det blir vanskelig, så tar du én om gangen, men mange dager hver dag (for eksempel en gang om timen i 8-12 timer). Gjør det i et par-tre uker, så kan du prøve en ny makstest.

Skrevet

Prøv en "greasing the groove"-strategi. Kort fortalt: Du trener lite av gangen, aldri så mye at du blir sliten, men du trener veldig ofte. Klarer du maks 2-3 armhevinger før det blir vanskelig, så tar du én om gangen, men mange dager hver dag (for eksempel en gang om timen i 8-12 timer). Gjør det i et par-tre uker, så kan du prøve en ny makstest.

Ok, er villig til å prøve alt, starter i kveld! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...