Gå til innhold

Ulykkelig forelsket

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dealen er at jeg har fallt hodestups, men det er ikke gjensidig (ingen av oss har fortalt hverandre om våre følelser, men det er ganske tydelig).

Er i tillegg nødt til å omgås personen (kollega) i god tid fremover og snakke med ham. Snill og god gutt, men det er jo litt kjipt at hjertet skal slå så forbaska raskt og jeg skal rødme til enhver tid. Og at jeg kommer hjem og gråter av ulykkelighet.

Tips eller råd til å komme over ham?

Går det for eksempel an å blokkere vedkommende fra Facebook, men likevel få chatte med ham om han tar kontakt? Bruker alt for mange timer daglig på å studere profil og bilder. :sjenert:

Noe jeg kan si for å avkrefte at jeg er interessert? Hvordan skal jeg kunne føre en vanlig samtale med ham?

Hvordan skal man generelt komme over å bli avvist (men likevel holde i den tynne tråden av håp om at kanskje?)

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med at du tar det steget med å faktis vise at du er interessert, enn at du bare 'antar' at det ikke er gjensidig?

Om du finner ut at han ikke er interessert, så hadde jeg ikke brukt tid til å forbli venner. Hadde blitt for vanskelig, snakker ut av erfaring.

Skrevet

Jeg lurer også på hvordan du vet at det ikke er gjensidig uten at han har sagt det til deg i klartekst?

Fortell hva du føler. Da får du iallefall fått ut litt av tankene dine. Men det er uansett litt rart å ha et forhold til en kollega, så det vil muligens bli kleint uansett.

...og nei, å blokkere noen på FB virker bare rart om han ikke vet den egentlige grunnen, og når du først har blokkert noen så vil ikke vedkommende kunne kontakte deg mer i det hele tatt (til du fjerner blokkeringen selv).

Skrevet

Fordi han har ikke vist noen interesse for meg og i tillegg innser jeg at jeg ikke er noe godt "catch".

Tar gjerne imot flere tips.

TS

Skrevet

Ta tiden til hjelp, finn på ting som holder hodet ditt opptatt (hobbyer, venner osv).. Og tving deg selv til å begynne å date andre mannfolk :troest:

• Liker 1
Skrevet

Fordi han har ikke vist noen interesse for meg og i tillegg innser jeg at jeg ikke er noe godt "catch".

Tar gjerne imot flere tips.

TS

At du 'innser' at du ikke er noen god 'catch' er din subjektive mening og behøver ikke være slik at andre tenker det samme.

Hva vil det si 'å ikke vise interesse'? På hvilken måte?

Det er mange som kan virke totalt uinteresserte selv om de ikke er det.

• Liker 2
Skrevet

Vi jenter er veldig flinke til å anta ting uten å faktisk finne ut om det er fakta eller ikke. Her hadde jeg bare tatt en sjanse, fortell at du er interessert, og ta det derfra. Hva har du å tape? Sier han nei, så vet du og kan gå videre, nå bare går du rundt og tror og antar, og jeg tipper at du bruker ganske mye energi på det også. Så kom igjen!!! Jeg heier på deg :)

Skrevet

Hoi, det der kunne vært meg som skrev... Min løsning var/er å kutte ned på facebookbruken, slutte å abonnere på statusoppdateringene hans og slutte å ta kontakt på fritida. Her vet han at jeg er interessert, siden han i utgangspunktet la an på meg. Men han trengte plutselig "å tenke på saken" mtp jobb og greier, og siden har han vist ganske tydelig at han ikke er interessert nok. På jobb går ting heldigvis passe greit, klarer fortsatt å holde den gode tonen vi hadde før vi rotet oss opp i dette, men det er klart, det er ikke det enkleste jeg har gjort. Syns egentlig han har behandlet meg ganske bedritent, men jeg skal ihvertfall ikke bli bitter og sur på jobb og bevise at han gjorde rett i å ombestemme seg :gjeiper:

Det hjelper forresten å ha en gjeng med venninner som mener han ikke fortjener meg. Suger til meg alt de sier og later som om jeg mener det selv også :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...