Gå til innhold

Forslag til måltider med relativt få kalorier man blir mett av?


Tingeling22

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Generelt: grove karbs (fullkornspasta/ris) mager fisk/kjøtt og masse grønnsaker!

Hvis man skal balansere metthetsfølelse med lite kalorier, må man velge smart!

Jeg bruker tallerkenmodellen slavisk.

Halve tallerkenen er grønnsaker (for eksempel wok, eller en salat med mange ingredisenser!)

En fjerddedel er kjøtt/fisk/kjøtterstatning/tofu, og en fjerdeddel er karbohydrat. Da går jeg skjelden sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skyr! Lite kcals og veldig mektig -> stappmett! Genialt mellommåltid:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Jeg blir sinnsykt mett av 2 knekkebrød (helst fra wasa, de har som regel 35 kalorier per knekkebrød!) og ett egg (ca 70 kalorier)

..Til sammen er jeg da på 140 kalorier, og det holder meg mett i mange timer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser alltid havregryn til frokost! Enten kokt til grøt med litt frossne blåbær i, eller bare med skummet melk og kanel evt. litt banan. Holder meg mett lenge :) Har ikke peiling på kaloriene her, men sunt er det i alle fall! Og veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En halv boks cottage cheese med eplebiter av ett eple, noen mandler, og kanel :) Det er min yndlingsfrokost/lunsj, det eneste som faktisk holder meg mett i mange timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forslag til middag: Lag suppe (f.eks. tomatsuppe) med mye krydder som du jevner med linser. Veldig mektig og lite kalorier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forslag til middag: Lag suppe (f.eks. tomatsuppe) med mye krydder som du jevner med linser. Veldig mektig og lite kalorier!

Tomatsuppe har kun(ca.) 33 kalorier pr. 100 g!

Og det er ikke mye:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tomatsuppe har kun(ca.) 33 kalorier pr. 100 g!

Og det er ikke mye:)

Var det ikke poenget at det skulle være få kalorier da? Blir jo litt mer med linser, men også mye mer mektig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir mett av egg. Og av ovnsbakte grønnsaker. Blir veldig mett av fisk og ovnsbakte grønnsaker. Og av kyllingsalat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egg i alle varianter, og egentlig alle slags proteiner. De middagene jeg lager med minst kalorier er nok enten wok med svinekjøtt eller kylling, eller torsk sammen med masse grønnsaker Grønnsaker er sunne og kalorifattige, så det kan man omtrent spise i det uendelige! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fruktsalat med mager vaniljekesam:)

Yoghurt(yoplait dobbel 0% er min favoritt)

Grovt brød eller knekkebrød med magert pålegg

Eldorado sjokoladepudding(i en pose), lavkalori og kjempegod! Topp med jordbær:) Er vel mer en dessert da men:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egg og cottage cheese i alle varianter ;)

Omelett med vårløk, champignon og CC er kjempegodt (krydre skikkelig) og metter godt og lenge :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Middagsforslag som begge har ca 300 kalorier og i alle fall gjør meg mett:

- Fullkornspita med 2 fiskekaker i

- Fullkornspita med strimler av kyllingfilet og isbergsalat, blandet med en liten dæsj Creme Fraiche ekstra lett

Disse spiser jeg ofte fordi det er enkelt, lite kalorier, gjør meg mett og smaker godt :) Kan selvfølgelig legge til grønnsaker ved siden av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...