Gå til innhold

Rengjøring av dusjkabinett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens! Da jeg overtok min leilighet for en måned siden hadde dusjkabinetten mye svart "mugg" rundt hele den nederste delen av dusjkabinetten (en tynn linje, men kvalmt uansett) Jeg har brukt mye klor og har skrubbet hardt, det er noe bedre nå, men lurte på om dere hadde noen bedre tips til rengjøring av dusjkabinett??? Har ikke helt råd til å bytte ut ennå =) Alle forslag mottas med takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke tips for og få vekk det sorte, for sånn har vi (heldigvis) aldri hatt, men vasker/skrubber dusjen med jif. Dusjveggene tar jeg med vindusspray etterpå

Skrevet

En blanding av eddik og vann kan fungere (spray på og la sitte litt før du tørker av). Jeg hadde også testet å gni det inn med en halv sitron for så å tørke av med en lett fuktig klut om eddikvannet ikke fungerte.

• Liker 2
Skrevet

Bland bakepulver og sitronjuice eller eddik. Kjøp deg en dampvasker på Biltema.

Skrevet

For noen år siden så var det en her på KG som sa at dampvasker var tingen for dusjkabinett. Dette kan du vel få kjøpt rimelig på Biltema eller Clas Ohlson.

Tannbørste er flott for å komme til litt vanskelige steder.

Skrevet (endret)

Mitt yndlings rengjøringsprodukt er Plumbo power clean fettløser. (Rosa sprayflaske)

Den er helt fantastisk, fjerner alt! :D Fjerner til å med skitt jeg ikke ser. En hvit klut kan være brun etter jeg har brukt den, uten at jeg har sett skitten.

(Nå høres jeg ut som at jeg reklamerer her, men den anbefales virkelig! :)

Endret av AloeVera
Skrevet

Etter vask så hadde jeg dynket muggflekkene med klorin.

Og latt det virke i flere timer.

Skrevet

Soppvask.

Skrevet

Har hvite dråper på innsiden av kabinettet som ikke går ann å skrubbe bort. Kalkflekker? Tror det må vaskes ofte fra det er helt nytt for å holdes kalkfritt. Men skal prøve den plumbosprayen.. har prøvd ren 5 % eddik men det funket ikke noe særlig.. Bruker vanligvis hvit jif, den tar litt. Og ja en gammel tannbørste er suppert for å komme til i alle krinkelkrokene. Ligger MASSE skitt gjemt over alt..

Skrevet

Bruk sånn kvit svamp (Swiffer Magic Eraser, eller Proff sin versjon(Nille)). Fantastiskt redskap, men pass opp så du ikkje tar meir enn skiten. Bør ikkje brukes på alle overflater.

Skrevet

Anbefaler, som AloeVera, den rosa fra Plumbo. Var min far som anbefalte den, og han er litt "vaskoman", så han vet hva han snakker om :P

Skrevet

Jeg har en oppvaskbørste som jeg bruker til dusjen på badet. Kommer godt inni alle kriker og kroker.

Vaskemiddel kan jeg ikke bidra med, men du har fått gode tips allerede.

Skrevet

tusen takk for alle forslag.. ! skal prøve litt forskjellig og gi tilbakemelding =)))))

Skrevet

Anbefaler, som AloeVera, den rosa fra Plumbo. Var min far som anbefalte den, og han er litt "vaskoman", så han vet hva han snakker om :P

Selges den på vanlige matbutikker?

Skrevet

Selges den på vanlige matbutikker?

Ja, tror den selges på vanlige matbutikker. Jeg kjøper vanligvis på Rema 100 ihvertfall :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har nå kjøpt damprenser fra Biltema. Gleder meg til Prøve!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...