Gå til innhold

Fortelle veninne om følelsene for henne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en gutt som den siste tiden har begynt å få følelser for en av mine beste venninner. Er slik at vi studerer sammen og før jul sa hun til meg etter et par glass vin at hun likte meg. Akkurat der og da ble jeg satt ut og fortalte at jeg kun likte henne som venn og ikke noe mer.

Men nå den siste uken har vi vært veldig mye samme grunnen skolearrangement og vi harsmåflørtet, uten at det har blitt noe særlig mer intimt. Men nå på lørdagen var vi begge veldig fulle på fest sammen og jeg satt inn støtet. Vi rotet hele kvelden og det endte med at jeg ble med henne hjem og sov over. Vi begge bestemte oss for å ikke gjøre noe mer enn å småkose og ikke ha sex for å se hvordan det var dagen derpå. Når vi våknet dagen etter var jeg velig usikker på hva jeg skulle si gjøre og spurte henne forsiktig hva hun følte. Vi var begge enige om at vi måtte se hva som skjedde med tiden. Siden jeg føler at det å gå inn i et forhold med henne kan ødelegge et veldig bra vennskap hvis det ikke fungerer. Men i hele går kveld og idag har jeg tenkt veldig mye på henne. Vurderte å prate med henne etter forlesning i dag, men ble ikke noe av siden hun var med sine veninner og jeg med mine venner. Har derfor sendt henne melding og spurte om vi kan prate sammen for å få oppklart følelsene våre. Vi har derfor bestemt oss for å møtes i morgen.

Det jeg lurer på er om dere har noen råd for hva jeg bør gjøre si? Har aldri vært i et forhold før, og har aldri hatt slike følelser for en jente som det jeg har nå. Så ønsker egentlig å satse på henne siden jeg føler hun er den rette, men er samtidig usikker på om det er verdt det. Det at vi studerer sammen gjør også det vanskligere siden jeg vet at vi ikke kommer til å unngå hverandre uansett hva som skjer, samt at vi har mange felles venner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...