Meg88 Skrevet 30. januar 2012 #1 Skrevet 30. januar 2012 Hei! Vi planlegger en tur til Alcudia i juni. Gutten vår vil da være rundt 10 mnd gammel. Noen som vet om et fint hotel som vil passe oss? Vi liker det litt eksklusivt... Men detviktigste blir vel og ikke ha for lange avstander fra flyplass/sentrum/strand, slik at vi slipper så me kjøring med lite barn. En stor hotellplass med både handle- spise- og bademuligheter hadde jo vært toppen. Hva må vi tenke på når vi reise med en liten? Bør vi ta med bilstol? Vogn regner jeg med? Blir det for varmt med 26 grader for en på 10 mnd? Får man ordnet med seng til den lille? Bestilles dette f.eks på forhånd eller når vi kommer dit? Hmm... tips og råd takk! Jeg er helt blank. Tidligere bare reist på partyturer ;-)
Skylight Skrevet 30. januar 2012 #2 Skrevet 30. januar 2012 Høres kjempekoselig ut! Hold dere i skyggen eller innendørs under aircondition på det varmeste/mest solfylte. Du klarer deg sikkert med en paraplytrille som du kan kjøre gutten i helt til og fra flyet slik at du slipper å bære han så mye. Jeg aner ikke med seng egentlig, men det ville jeg skrivd i kommentarfeltet når dere bestiller og sørge for at man fikk et svar før avreise. Alcudia er vel en time med buss fra flyet om du ikke velger å leie en bil med sete, så hva du gjør med bilstol på evnt bussen vet jeg ikke. Selv hadde jeg sikkert bare tatt han på fanget... God bestilling og reise :-)
Caramba Skrevet 30. januar 2012 #3 Skrevet 30. januar 2012 (endret) De fleste hoteller, særlig de litt bedre, har barnesenger. Send mail til hotellet, eller reisebyrået hvis dere reiser charter. De kan svare deg på bilstoler eller bilsikring på bussen. Jeg har reist mye med unger og når de er så små som under året så tar jeg med babystolen, den er lettvindt å bruke i taxi eller leiebil. Til en på 10 mnd så kjøper du bare en enkel reisetrille. Han vil sikkert opp å se på liv og røre uansett, samt at de sover godt hvis ryggen legges godt ned. Carena er fin, ellers er det egentlig masse å velge i. Kjøp en med litt solide hjul, så har du den noen år... Myggnett og regntrekk er kjekt å ha til en reisetrille. 26 grader på sommeren er deeeeeeilig, det liker både store og små. Det kan bli like varmt her i Norge på sommeren, og mer. Hver gang jeg har hatt babyer har vi hatt hetebølger her på østlandet med temperaturer på godt over 30 grader. Ungene har ikke noe problem med det, det er a mor som blir svett :gjeiper: Solkrem, skygge og masse basseng/badekos er tingen. God tur og kos dere. Endret 30. januar 2012 av Caramba
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2012 #4 Skrevet 30. januar 2012 Vi har vært der to ganger. Begge gangene på Sunwing Resort. Flott hotell med mange tilbud. Godt tilrettelagt for barn. Deilig tid å være der på. Vi har tatt buss fra flyplassen. Så leide vi bil med bakovervendt stol der nede.
lille katt Skrevet 30. januar 2012 #6 Skrevet 30. januar 2012 Jeg ville også valgt sunwing resort til en så liten baby. De har babybasseng med soltak, for eksempel. Vi var på et SunFamily eller SunGarden en gang (gran canaria), og der var ikke barnebassengene særlig barnevennlige... Hos Ving kan man ihvertfall bestille "happy baby" som er leilighet med babyseng, stellebord, trille potte, babystol etc. Men man kan også bestille slikt utstyr utenom. Når vi har reist med Ving, har det vært vanlig reiseseng uten myk madrass i, bare en sammenbrettet voksendyne. Sånn til orientering. De trillene som er på disse resortene er forøvrig ikke særlig gode... Du er ikke garantert en trille med god liggestilling eller god kalesje, men for en baby på 10 måneder er det greit nok. Jeg ville nok prioritert å ha med "godvogna", det har jeg alltid savnet på våre turer. Trillene er forovervendt og da er det vanskelig å se hvor mye sol babyen får på seg. Hvis du skal ha med vogn, anbefaler jeg å kjøpe eller leie (finn.no) PramPack. Vi hadde med bilstol sist, og det var veldig praktisk, selv om vi har klart oss uten også. Babyen satt faktisk på gulvet foran oss i bilstolen og sov, så vi hadde frie hender (men da hadde vi to andre barn å ta oss av også). Veldig kjekt på transferbussen også, og på flyplassen (puttet babyen i bilstolen på en bagasjetralle). Men hvis dere reiser med bare ett barn, er det kanskje ikke SÅ nødvendig.
makkapakka Skrevet 30. januar 2012 #7 Skrevet 30. januar 2012 var på alcudia med en nesten 3 åring, bodde på sungarden, 2 badebasseng, lekekrok for de aller minste. Husker det var laaang reise fra flyplass til Alcudia iallefall 1 time med buss. (vil iallefall sjekke ankomst og avreise tider, vi reiste om natten med buss, må vente hele dagen på hotellet uten rom før avreise kl 0100 om natten eksempelvis på returen) Reiste første uka i juni og hadde 1 dag med sol, resten med regn og 18 grader. Det siste varierer fra år til år, men jeg tar ikke sjansen så tidlig i juni dit flere ganger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå