Gå til innhold

Overføring av data til Mac

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ny i forhold til Mac, og skal overføre data (bilder, musikk, dokumenter, favoritter osv) fra ekstern harddisk. Dette er data jeg hadde på Mac tidligere som ble overført til ekstern harddisk før Mac måtte få ny harddisk.

Men, hvordan gjør jeg dette? Det er ingenting som går automatisk, får ikke opp noen spørsmål om jeg vil importere bilder til eksisterende bibliotek, eller impoertere sanger til itunes. Er det noen som kan hjelpe meg? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Googlet litt og fant denne siden.

Det virket litt knotete, men er vel kanskje verd det forsøk.

Jeg har dessverre ikke selv noe erfaring med mac, så kan ikke hjelpe deg på det området.

Skrevet

Googlet litt og fant denne siden.

Det virket litt knotete, men er vel kanskje verd det forsøk.

Jeg har dessverre ikke selv noe erfaring med mac, så kan ikke hjelpe deg på det området.

Hm. Filene er ikke fra gammel pc, men på harddisk fra Apple. Så skulle tro det skulle gå automatisk? Jeg kan uansett prøve å se gjennom linken din, takk for hjelpen :)

Skrevet

Er det ikke bare å dra filene dit du vil ha dem da? Med mindre det er snakk om en Time Machine-backup, da må du vel inn i innstillingene for Time Machine og gjenopprette maskinen slik den var (da går alt automatisk).

Skrevet

Er det ikke bare å dra filene dit du vil ha dem da? Med mindre det er snakk om en Time Machine-backup, da må du vel inn i innstillingene for Time Machine og gjenopprette maskinen slik den var (da går alt automatisk).

Ja ikke sant man skulle tro det bare skulle være å dra filene over? :ler: Time Machine backup, I have no idea? Jeg kjøpte ekstern harddisk hos Apple, all data ble overført dit, og nå skal jeg altså ha de tilbake på mac´en igjen. Hm.

Skrevet

Ja ikke sant man skulle tro det bare skulle være å dra filene over? :ler: Time Machine backup, I have no idea? Jeg kjøpte ekstern harddisk hos Apple, all data ble overført dit, og nå skal jeg altså ha de tilbake på mac´en igjen. Hm.

Hva skjer når du prøver å dra over filene da?

Skrevet

Hva skjer når du prøver å dra over filene da?

Ingenting. Det går med bilder, men når jeg da skal åpne Iphoto, så blir det kluss med biblioteket, og bare de gamle bildene kommer opp. BLæh, jeg kan ikke nok om Mac :)

Skrevet

Ingenting. Det går med bilder, men når jeg da skal åpne Iphoto, så blir det kluss med biblioteket, og bare de gamle bildene kommer opp. BLæh, jeg kan ikke nok om Mac :)

Gå i iPhoto og importer bildene. :)

Skrevet

Gå i iPhoto og importer bildene. :)

Ja hadde bildene kommet opp som et alternativ for import i iPhoto så hadde det vært helt fantastisk! Plugger jeg til kamera så skjer jo dette automatisk, men ikke når jeg har koblet til den eksterne harddisken :klo:

Skrevet

Ja hadde bildene kommet opp som et alternativ for import i iPhoto så hadde det vært helt fantastisk! Plugger jeg til kamera så skjer jo dette automatisk, men ikke når jeg har koblet til den eksterne harddisken :klo:

Kommer de ikke opp hvis du går inn i iPhoto, trykker "import to library", og så velger de aktuelle filene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...