AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #1 Skrevet 30. januar 2012 Vi har fått time til blodprøver, utredning (etter SA og MA's). Men...hva om jeg blir gravid under utredningen? Kan de likevel finne ut av hva som er feil, og gi meg stoffer som gjør at kroppen kan bære fram barnet, selv om jeg skulle være noen få uker på vei midt i utredningen? Lurer veldig her...takknemlig for svar.
dreia Skrevet 30. januar 2012 #2 Skrevet 30. januar 2012 Vi fikk beskjed på sykehuset at vi burde ha prøvepause fram til etter utredningen. Andre får ikke samme beskjed. Verdiene på noen av blodprøvene kan variere om man er gravid eller ikke. Jeg tok første runde med blodprøver rett etter at tredje aborten var oppdaget, før embryoet var ute, derfor måtte jeg ta de fleste blodprøvene på nytt etter at graviditeten var helt ute av kroppen. Blir du gravid før utredningen er ferdig, og de finner noe de kan gjøre noe med, kan det være for sent å starte med medisiner. Men det kan også være at de ikke finner noe "feil", eller at du ikke trenger å begynne på medisiner helt med én gang. Personlig valgte vi å høre på anbefalingen om prøvepause, for vi orket ikke flere aborter om vi kunne unngå det, og dessuten hadde både kroppen og psyken min godt av en pause fra prøvingen.
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2012 #3 Skrevet 6. februar 2012 Kjenner ei som var til utredning for Missed Abortions (5 stykk!!) og hun var gravid i 4. uke da hun var under utredningen. Hun tok alle blodprøver og ble utredet på vanlig måte for det om. Hun fikk sprøyter hun satte i magen fordi hun hadde Lupus antikoagulant (fare for blodpropper ved graviditet), og så bar hun flott fram 4 barn! :-)
Gjest Sil3nt Skrevet 6. februar 2012 #4 Skrevet 6. februar 2012 Vi fikk streng beskjed om å ta prøvepause under utredningen. Dersom jeg hadde blitt gravid før de nødvendige blodprøvene var tatt, hadde de ikke kunnet funne ut hva som evt. var galt. Så jeg anbefaler deg på det sterkeste å bruke badehette under utredningsperioden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå