Gå til innhold

Hvordan slutte å bekymre meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært singel helen livet og har nylig møtt en gutt som jeg liker veldig godt. Vi har bare møttes et par ganger, så vi kjenner hverandre ikke så godt.

Jeg er ekspert på å stenge av følelser fordi jeg tenker så mye. Tenker at det er dumt å bli godt kjent med han, for hvis det ikke fungerer mellom oss så blir jeg såret. Dette betyr at jeg ikke åpner meg, bare tuller bort alt seriøst og er ikke meg selv. Det er helt håpløst.

Hvordan kan jeg slutte å tenke så mye? Bare leve i nuet og nyte at jeg har møtt en person jeg liker? Han blir jo ikke kjent med den ekte meg når jeg holder på sånn :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet dette høres banalt ut, men hvis du klarer og slappe av, nyte samværet og være mer opptatt av han enn du er av deg selv, tror jeg han har gode sjanser til å bli kjent med deg.

Skrevet

Ja, å vere seg sjølv og prøve å slappe av er mitt beste råd :) Men veit det er lettare sagt enn gjort,er først no i seinare tid eg har klart å gjort det i sosiale samanhengar.

Skrevet

Prøv først å finn ut hvorfor du stenger ut følelser, man gjør ikke det uten grunn :)

Skrevet

Jeg har vært singel helen livet og har nylig møtt en gutt som jeg liker veldig godt. Vi har bare møttes et par ganger, så vi kjenner hverandre ikke så godt.

Jeg er ekspert på å stenge av følelser fordi jeg tenker så mye. Tenker at det er dumt å bli godt kjent med han, for hvis det ikke fungerer mellom oss så blir jeg såret. Dette betyr at jeg ikke åpner meg, bare tuller bort alt seriøst og er ikke meg selv. Det er helt håpløst.

Hvordan kan jeg slutte å tenke så mye? Bare leve i nuet og nyte at jeg har møtt en person jeg liker? Han blir jo ikke kjent med den ekte meg når jeg holder på sånn :sukk:

For noen er det naturlig å tenke mye.

Lite å gjøre med det da. Annet enn å prøve å tenke fornuftig.

Skrevet

Vet dette høres banalt ut, men hvis du klarer og slappe av, nyte samværet og være mer opptatt av han enn du er av deg selv, tror jeg han har gode sjanser til å bli kjent med deg.

And that's why I like you! :klemmer:

Det er et råd jeg trenger å ta til meg også :)

Skrevet

Når du nylig har truffet noen du liker godt så vil man gjerne treffes mer for å bli mer kjent. Etterhvert vil man klart merke om det er noe man kan bygge videre på. Dere vil sikkert komme i prat rundt tema som er forskjellig og hvor dere har likt syn eller ulikt. Du må tørre prate om hva du brenner for og hva du er opptatt av, få tankene dine til å spinne om det. Igjen er det også viktig å høre på ham og tanker/følelser som han har. På denne måten kan dere knytte sterkere bånd sammen. Å stenge av følelser og samtidig ikke ville bli mer kjent for å få følelser, for deretter en gang å bli såret er klart negativt tankespinn. For å få en riktig kjæreste en gang så er det viktig å tørre satse. Ditt bidrag må således være å gi av deg selv, tørre dele innerste tanker og følelser. Hvis ikke så kan du kanskje bli uinteressant for ham. Om du allerede har gode vibber når du treffer ham så skal du la det omdannes til positive tanker, og bidra med å vise hvem du er. Da får jo også han et mer naturlig inntrykk av deg. Om det er en fyr du virkelig liker, så ville du vel nødigst miste ham fordi du ikke hadde evne til å virkelig vise ham hvem du er ? og hva du står for ?

Mitt råd er : tø opp, vær positiv, vis hvem du er....

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...