Gå til innhold

Katt på flytur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg skal flytte til Norge fra utlandet, og skal selvsagt ha med min kjære pus. Jeg har lest opp om reglene, og det skal ikke være noe problem å få pus hjem.

Problemer er vel selveste flyturen.

Flyturen er 5 timer, med mellomlanding i Oslo (ingen anelse hvor lenge, har ikke bestilt biletter) og så en flytur på 40 min.

Hva gjør jeg om katten tisser/bæsjer på flyturen? Kan dette lekke ut selv om jeg har vanntett bur//bag?

Hva gjør jeg om mellomlandingen er veldig lang? Med en hund feks. kan jeg ta han ut i bånd om bare ta opp bæsjen med en pose, men med en katt blir dette litt vanskeligere.

Jeg må i værste fall ha hotelrom til neste dag. Jeg kan sikkert finne ett hvor det er lovlig å ha dyr (noen som vet om i Oslo?). Men hva gjør jeg på hotellet angående toalett besøk for katten? Bør jeg ha med litt sand eller noe?

Vil dere anbefale å dope ned katten? Jeg kan sikkert få noe fra dyrlege. Pusen min er livredd for andre mennsker. (Jeg fant han på gaten påkjørt, og har tatt vare på han siden da, og tror det er derfor han er så redd)

Jeg vil gjerne høre fra personlige erfaringer!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke så mye om katt på fly annet enn at jeg så noen som hadde med en da jeg fløy en times tur i Norge.

Det virket litt stress. Katten mjauet hele veien på flyet, og så ikke ut til å ha det godt.

Angående hunder så kjenner jeg flere som har brukt bag for å hente valper. Tiss har aldri vært noe problem. Du kan jo evt. også putte noe annet som absorberer urinen i bunnen av bagen.

Hvis du må ta inn på hotell for natten så kan du vel bare sove på sas hotellet på gardermoen så blir det ikke så mye stress for deg og katten?

Jeg ville nok tatt med litt sand og laget en do på rommet i så fall.

Jeg kjenner flere som har reist langt med katter i bil og på tog, og da har de laget provisoriske toaletter. Det er jo ikke lov på fly, men du kunne jo ha laget noe sånn at katten kan gå på toalettet under mellomlandingen kanskje?

Det er uansett du som kjenner katten din best :)

Skrevet

En ting er å ha med katt inn i kabin på korte innenlandsflyturer. Men på så lang flytur som det der? Sikker på at det går, og at du ikke må ha katta i buken på flyet? Husk at lufta i flykabinen resirkuleres, og katteallergener er ikke snille greier selv for folk som ikke er veldig allergiske... Og vil du få katta til å ligge stille og ikke bråke så lenge i et bittelite fraktbur? Er det i det hele tatt forsvarlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...