Stinelin Skrevet 30. januar 2012 #1 Skrevet 30. januar 2012 Vi inviterer til tre dagers bondebryllup, og føler at vi har mye informasjon å formidle. Gjestene må få vite program og praktiske ting, men det blir mye å skrive i invitasjonen. Om vi ikke informerer blir det mye usikkerhet og mange spørsmål. Gjestene kommer fra Troms i nord til Kragerø i sør, ca 90 personer totalt. Hvordan løser man dette? Lager en hjemmeside? Det har aldri vært helt meg, og det passer ikke i konseptet bondebryllup. Men hva gjør vi for å formidle informasjonen best mulig? Det gjelder særlig: - veibeskrivelse - overnattingsmuligheter i bygda - program for helga - ønskeliste
Dhalia Skrevet 30. januar 2012 #2 Skrevet 30. januar 2012 Vi har laget hjemme side for å informere om alt det praktiske og det tror jeg vil fungere fint. Men jeg ser at det ikke helt passer i bondebryllup tema da. Hva med å skrive alt dette på et pent papir og sende det i posten sammen med invitasjonen som et vedlegg?
Gjest Doh Skrevet 30. januar 2012 #3 Skrevet 30. januar 2012 Vi la med et lite informasjonsskriv i invitasjonen. Der skrev vi om overnattingsmuligheter, adresse til kirke og lokale, ønskeliste osv. Tror folk syns det var greit å få informasjonen sammen med invitasjonen 1
Portvinpiken Skrevet 30. januar 2012 #4 Skrevet 30. januar 2012 Vi skal ha noe av det samme; gjester fra hele Norge + utlandet, ca 120 stk. Vi har rett og slett opprettet en lukket facebookgruppe. Her kan man jo også chatte litt osv, og gjestene kan ikke minst, på forhånd bli litt "kjent" :-). Men hvis dere skal ha noe som er i tråd med tradisjonelt bondebryllup så bør man vel helst ikke bruke nettet i det hele tatt ;-). FB gruppe kan ihvertfall anbefales for de som liker "sånt".
Gjest Elfrida Skrevet 30. januar 2012 #5 Skrevet 30. januar 2012 Nyhet: bønder har også internett! Fantastisk, ikke sant? 4
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #6 Skrevet 30. januar 2012 infoskriv(med kort og nødvendig info + adresse til hjemmesiden) i invitasjonen + hjemmeside med utfyllende info og bilder og at dere evt kan oppdatere infoen der? 1
Gjest Spinell Skrevet 30. januar 2012 #7 Skrevet 30. januar 2012 De fleste har internettilgang, men ikke alle er på Facebook. Jeg ville derfor uten tvil laget en hjemmeside for bryllupet. At folk ikke hadde hjemmesider i 1850 eller deromkring, kan man bare ikke tenke på. Det er sikkert ikke den eneste detaljen som skjærer med "bondetemaet". For de (ytterst få) som ikke bruker internett ville jeg lagt ved essensiell informasjon på et eget skriv i invitasjonen. 2
Stinelin Skrevet 30. januar 2012 Forfatter #8 Skrevet 30. januar 2012 Vi har faktisk ganske mange slektninger som ikke er på nettet når jeg tenker meg om. Et infoskriv som sendes med invitasjonen er sikkert ikke dumt. Jeg synes også det er bedre å forfatte et skriv og sende det ut, enn å måtte opprette sider, og ha masse jobb med det. Har bare sånn passelig med tid å bruke på slikt, men et infoskriv skal jeg klare Takk for synspunkter!
Portvinpiken Skrevet 30. januar 2012 #9 Skrevet 30. januar 2012 Beklager - da misforstod jeg, for jeg trodde at TS ville ha et annet alternativ enn det åpenbare rundskriv pr post, men også ville ha noe som gled mer inn i det tradisjonelle ved bryllupet (har lest endel av trådene til TS). Hvis noen tok det som jeg mente at "bønder ikke har internett" så tar de skammelig feil - bor laaaangt ute på "bondelandet" selv ;-)
Stinelin Skrevet 30. januar 2012 Forfatter #10 Skrevet 30. januar 2012 Beklager - da misforstod jeg, for jeg trodde at TS ville ha et annet alternativ enn det åpenbare rundskriv pr post, men også ville ha noe som gled mer inn i det tradisjonelle ved bryllupet (har lest endel av trådene til TS). Hvis noen tok det som jeg mente at "bønder ikke har internett" så tar de skammelig feil - bor laaaangt ute på "bondelandet" selv ;-) Har også vurdert Facebookgruppe, er veldig komfortabel med denne måten å kommunisere på. Men så er det så mange som ikke er på Facebook, så jeg tror jeg ender med infoskriv i invitasjonen. Vi bønder er jo travle med så mangt, så jeg tror et skriv vil være mest effektivt Og, siden jeg har null peiling på bryllup var det ikke åpenbart at jeg kunne sende infoskriv, så det er godt å få tips
Portvinpiken Skrevet 30. januar 2012 #11 Skrevet 30. januar 2012 Har også vurdert Facebookgruppe, er veldig komfortabel med denne måten å kommunisere på. Men så er det så mange som ikke er på Facebook, så jeg tror jeg ender med infoskriv i invitasjonen. Vi bønder er jo travle med så mangt, så jeg tror et skriv vil være mest effektivt Og, siden jeg har null peiling på bryllup var det ikke åpenbart at jeg kunne sende infoskriv, så det er godt å få tips Da går du for inforskriv :-). Dette kan jo også gjøres veldig fint på "gammelt" papir, m/div fonts osv. Lykke til :-)
saripari Skrevet 30. januar 2012 #13 Skrevet 30. januar 2012 Jeg syntes flere "deler" i en ivitasjon er veldig fint. En veibeskrivelse, en invitasjon og en med annen info kanskje
Evie Skrevet 30. januar 2012 #14 Skrevet 30. januar 2012 Veldig mange av bryllupssidene på nett, bl.a.mitt bryllup har tilbud om en enkel mal til bryllupsside. Er like enkelt som å lage et word dokument på pc'en visstnok. Har fått dette i et tidligere bryllup jeg var i og det er kjempe lurt..
Anglofil Skrevet 30. januar 2012 #15 Skrevet 30. januar 2012 Vi lagde hjemmeside via webs.com og det fungerte veldig greit. Folk registrerte seg og fikk tilgang til informasjon samt ønskeliste. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2012 #16 Skrevet 2. februar 2012 Vi sendte ut invitasjoner, lagde enn navnnavnbryllup @ epost og ba folk svare til den om de kommer eller ikke etter å ha mottatt invitasjonen. Kjekt, fordi all invitasjon vi trenger å sende ut kan sendes ut til alle som kommer, og gjestene kan også sende spørsmål til denne epostaddressen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå