Gå til innhold

Starbucks

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Ikke alle som tåler en dobbel espresso i latten om ettermiddagen!

Du kan ikke be om en enkel espresso da?

Endret av Spørreskjema
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå leste jeg at den første starbukcsen strax åpner på gardemoen. De fleste jeg snakker med gleder seg sykt og kan ikke vente, men er vi så avhengige av at starbukcs kommer?

Jeg trodde Norge var i verdenstoppen på god kaffe, og at grunnen til at sb er så stort i mange andre land er også fordi kvaliteten er dårligere generelt?

Norge har en veldig god kaffekultur i forhold til mange andre land. Man kan finne sååå mange koselige, små kafeer med egne særpreg her i landet som gjør at vi får et stort mangfold. Starbucks er sleipe, får de et fotfeste i Norge, vil de strategisk konkurerer ut de små cafêene som vi har i Norge, en etter en. I tilegg har de jo ikke noe god kaffe! Nei takk til Starbucks i Norge, vi vil ikke ha slike store kjeder skal komme å overkjøre landet vårt!! :snurt:

• Liker 5
Skrevet

Åh starbucks :rodmer:

ELSKER frappuchinoene deres! Da skal jeg bare ta fly fra Gardermoen heretter:p

• Liker 1
Skrevet

Blir det flere eller færre harry fjortisbilder av jenter med starbucks-koppen sin på facebook nå, tro?

• Liker 3
Skrevet

Blir det flere eller færre harry fjortisbilder av jenter med starbucks-koppen sin på facebook nå, tro?

Ser for meg at antall andretrut med puppevinkelbildene vil eskalere seg nå, bare oppdatert med en starbuckskopp oppunder leppa :fnise:

Jeg gleder meg til Starbucks kommer. Drakk ganske mye Frappuchino i Krakow, og den var utrolig god :rodmer:

• Liker 1
Gjest NozMonster
Skrevet

Starbucks er McDonaldsens svar på kaffe. Grunnen til at mennesker er spent er fordi vi er veldig amerikanisert og vi gleder oss for det meste av ting og tang som kommer hit som har et snev av Amerika i seg.

jeg synes ikke man kan trekke noen paralleller mellom mcdonalds og starbucks altså... :sjenert:

Skrevet

sist jeg var i Statene drakk jeg Starbucks latte hver dag! Den var veldig god :)

Skrevet

De åpner torsdag 9. februar kl. 08:00.

Jeg lander på Gardermoen samme ettermiddag og regner med å få med meg en rykende varm kopp inn på Flytoget. Gleder meg!

Skrevet

Gleder meg vilt til å smake den herlig Frappuchinoen igjen! Java Chip Chocolate Cream i Venti, naaaam!

Gjest NozMonster
Skrevet (endret)

jeg lurer skikklig på hvordan utvalget her blir jeg...

kanskje det er best å ikke få aaaaaaaaltfor store forhåpninger, og glede seg til å bestille det man smakte på på i statene?

tenk om de kommer kun med et begrenset/ " fornorsket" utvalg???

eller, kanskje ikke fornorsket som at de bruker evergood, ali eller coopkaffe, men mere sånn at det ikke blir det samme som i usa! ...på en måte :gjeiper:

Endret av NozMonster
Skrevet

Dere vil jo ikke ha kaffe, dere vil jo bare ha milkshake og dessert :sukk:

• Liker 2
Skrevet

jeg lurer skikklig på hvordan utvalget her blir jeg...

kanskje det er best å ikke få aaaaaaaaltfor store forhåpninger, og glede seg til å bestille det man smakte på på i statene?

tenk om de kommer kun med et begrenset/ " fornorsket" utvalg???

eller, kanskje ikke fornorsket som at de bruker evergood, ali eller coopkaffe, men mere sånn at det ikke blir det samme som i usa! ...på en måte :gjeiper:

Tviler sterkt på at de får det alt for store utvalget ja! Blir nok kun det "vanlige", ikke noe avanserte greier:p

Jeg ser jo bare på den Starbucksen de har på Kastrup i Køben hvor labert utvalget er der, så blir nok ikke noe særlig bedre på Gardermoen gitt..

Skrevet

jaa? :P er jo det starbucks er! vil man ha svart kaffe så går man et annet sted :P

Gjest grapefrukt
Skrevet

Norge har en veldig god kaffekultur i forhold til mange andre land. Man kan finne sååå mange koselige, små kafeer med egne særpreg her i landet som gjør at vi får et stort mangfold. Starbucks er sleipe, får de et fotfeste i Norge, vil de strategisk konkurerer ut de små cafêene som vi har i Norge, en etter en. I tilegg har de jo ikke noe god kaffe! Nei takk til Starbucks i Norge, vi vil ikke ha slike store kjeder skal komme å overkjøre landet vårt!! :snurt:

Det er nettopp derfor det ikke er gitt at det kommer til å gå så bra for Starbucks i Norge. For i motsetning til USA så har vi en kaffekultur med mange små koselig kafeer, istedet for de standariserte kjedene.

Til dere som er så glade for at Starbucks kommer til Norge: Synes dere ikke det er gøy å kunne gå på kafeer og i butikker som ikke finnes i Norge når dere er på ferie? Vil dere at alt skal være likt overalt?

• Liker 2
Skrevet

Gleder meg masse. Skal ut og fly neste månede,så da må jeg ta turen innom .. :fnise:

Skrevet

Jada, Starbuck kommer til Norge, også? Jeg var ofte innom når jeg bodde i utlandet, og likte kaffen helt greit. Fjortiser har da alltid hatt sine ting de synes er populære, så hva i heite et problemet? La folk få like og drikke det de vil uten at folk skal synes så mye om det.

Vi har en såpass sterk kaffekultur her i landet(visse steder har til og med rykte i utlandet, se det du) at jeg tror ikke vi skal bekymre oss så veldig om at de kommer til å ta over.Folk kommer til å fortsette å velge etter forkjellig smak, så tror vi kan ta det helt med ro. Håper de kommer til å ha godt utvalg, jeg kommer nok innom en tur for å prøve når jeg har sjansen ihvertfall :kaffekopp:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er nettopp derfor det ikke er gitt at det kommer til å gå så bra for Starbucks i Norge. For i motsetning til USA så har vi en kaffekultur med mange små koselig kafeer, istedet for de standariserte kjedene.

Til dere som er så glade for at Starbucks kommer til Norge: Synes dere ikke det er gøy å kunne gå på kafeer og i butikker som ikke finnes i Norge når dere er på ferie? Vil dere at alt skal være likt overalt?

Hm, kanskje de vil ha valget å gjøre begge deler. Det er jo fullt mulig vettu.

Endret av Cordelia
Skrevet

Når jeg reiser til det store utland unner jeg meg alltid en Frappuchino med karamell. Den er god, og herlig kvalmende, som en svær is/dessert. Men om jeg skal drikke kaffe-kaffe går jeg andre steder ja.

Lurer også på hvordan prisnivået blir på Gardermoen jeg, hehe.

Skrevet

Jeg elsker frappene fra Starbucks, men det er ikke vanskelig å lage dem selv for en brøkdel av prisen. Helt likt blir det ikke, men ganske så likt. Er jo ikke mye "kaffe" heller, mer kalori- og sukkerbomber. Men godt? Ja, jeg liker det. Ikke hver dag, men en gang i blant er det fint. :)

Skrevet

Hvem vi?

Jeg vil i alle fall ha kaffe. Espresso, Cappuccino, Caffè latte, Mocca, ...

Uansett, jeg ser ikke noe galt i å bare skulle ha milkshake eller dessert. Det er også en viktig del av Starbucks.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...