Gjest Kim Skrevet 1. februar 2012 #41 Skrevet 1. februar 2012 Nå leste jeg at den første starbukcsen strax åpner på gardemoen. De fleste jeg snakker med gleder seg sykt og kan ikke vente, men er vi så avhengige av at starbukcs kommer? Jeg trodde Norge var i verdenstoppen på god kaffe, og at grunnen til at sb er så stort i mange andre land er også fordi kvaliteten er dårligere generelt? Starbucks kjøper den kaffen som er igjen fra farmeren etter at de gode partiene er tatt f.eks CoE. De brenner kaffen sin til kull for at vi ikke skal merke det dårlige opphavet og så slenger de i et tonn med sirup og dritt for å skjule den enormt bittre smaken.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #42 Skrevet 1. februar 2012 Starbucks kjøper den kaffen som er igjen fra farmeren etter at de gode partiene er tatt f.eks CoE. De brenner kaffen sin til kull for at vi ikke skal merke det dårlige opphavet og så slenger de i et tonn med sirup og dritt for å skjule den enormt bittre smaken. Kilder?
Gjest Kim Skrevet 1. februar 2012 #43 Skrevet 1. februar 2012 Kilder? Tja. hva med Juan Louis fra La Merced som jeg snakket med i julen, som fortalte rett ut at han solgte den kaffen som de mere kvalitetsorienterte kaffebarene/brenneriene ikke ville ha til Starbucks.
Gjest uAnonymBruker Skrevet 1. februar 2012 #44 Skrevet 1. februar 2012 Tja. hva med Juan Louis fra La Merced som jeg snakket med i julen, som fortalte rett ut at han solgte den kaffen som de mere kvalitetsorienterte kaffebarene/brenneriene ikke ville ha til Starbucks. The March 2007 issue of Consumer Reports of American fast-food chain coffee called McDonald’s Premium Roast coffee to be "cheapest and best", beating Starbucks, Burger King and Dunkin’ Donuts coffee.[172] The magazine called Starbucks coffee "strong, but burnt and bitter enough to make your eyes water instead of open".[172]
Maestro Skrevet 1. februar 2012 #45 Skrevet 1. februar 2012 Etter at jeg begynte på coffeeshop selv, så er jeg blitt megakresen på ekspressodrikker! På hvordan den er laget, laget av osv. Og det er flere fjortiser som kommer omtrent løpende til coffeeshopen jeg jobber på, å spør "Har dere frappuchino?!?!" som garantert har drukket det på Starbucks rundt omkring. Både meg og hu ene kollegaen min, er enige på at ekspressoen som SB bruker er ikke god, å at SB er rett og slett oppskrytt. Gøy og gå dit visst jeg er i andre land, men å ha det her i Norge frister meg fint lite.
Gjest Kim Skrevet 1. februar 2012 #46 Skrevet 1. februar 2012 (endret) Etter at jeg begynte på coffeeshop selv, så er jeg blitt megakresen på ekspressodrikker! På hvordan den er laget, laget av osv. Og det er flere fjortiser som kommer omtrent løpende til coffeeshopen jeg jobber på, å spør "Har dere frappuchino?!?!" som garantert har drukket det på Starbucks rundt omkring. Både meg og hu ene kollegaen min, er enige på at ekspressoen som SB bruker er ikke god, å at SB er rett og slett oppskrytt. Gøy og gå dit visst jeg er i andre land, men å ha det her i Norge frister meg fint lite. S&H har da mange forskjellige espressoer, så det spørs jo hvilken du bruker. Nå er det jo også et rimelig smalt vindu for å lage en skikkelig god espresso - litt for kort, litt for lang, så blir smaken for bitter og søtheten forsvinner helt. Det handler jo mye om dine skills og hvor nøye du er. Endret 1. februar 2012 av Kim
Maestro Skrevet 1. februar 2012 #47 Skrevet 1. februar 2012 r. Nå er det jo også et rimelig smalt vindu for å lage en skikkelig god espresso - litt for kort, litt for lang, så blir smaken for bitter og søtheten forsvinner helt. Det handler jo mye om dine skills og hvor nøye du er. Er jo det jeg mener, at jeg er blitt kresen på kaffe, spesiellt på hvordan f.eks dobbel cauppuchino som jeg drikker fast er laget. Er så mange som har ekspressoen malt enten for grovt eller for fint Men en ting som jeg må si; Hvordan vi jobber på jobben, sånn 1 i kasse, 1 eller 2 på ekspressomaskin og 1 i rydding på en megatravel dag, DET har vi etter Starbucks faktisk! 1
Gjest grapefrukt Skrevet 2. februar 2012 #48 Skrevet 2. februar 2012 (endret) Hm, kanskje de vil ha valget å gjøre begge deler. Det er jo fullt mulig vettu. Det blir jo litt selvmotsigende, når Starbucks kommer til Norge så vil man jo ikke Starbucks lenger være noe man kun får på ferie. Endret 2. februar 2012 av grapefrukt
Cordelia Skrevet 2. februar 2012 #49 Skrevet 2. februar 2012 Det blir jo litt selvmotsigende, når Starbucks kommer til Norge så vil man jo ikke Starbucks lenger være noe man kun får på ferie. Leste feil der. Men det kommer jo an på hvor i landet man det blir plassert etterhvert. Men Starbuck er ikke det første jeg leter etter i utlandet. Da er det heller ting særegent til landet. Nei, det er andre ting jeg ser som ferieting. Det er en stakkars kafe.
yes2yes Skrevet 2. februar 2012 #50 Skrevet 2. februar 2012 Starbucks er McDonaldsens svar på kaffe. Grunnen til at mennesker er spent er fordi vi er veldig amerikanisert og vi gleder oss for det meste av ting og tang som kommer hit som har et snev av Amerika i seg. Det kan jeg si meg enig i. Personlig liker jeg ikke kaffe, så Starbucks kan bare kjøre på 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå