Gå til innhold

Starbucks

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå leste jeg at den første starbukcsen strax åpner på gardemoen. De fleste jeg snakker med gleder seg sykt og kan ikke vente, men er vi så avhengige av at starbukcs kommer?

Jeg trodde Norge var i verdenstoppen på god kaffe, og at grunnen til at sb er så stort i mange andre land er også fordi kvaliteten er dårligere generelt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke helt skjønt det med Starbucks jeg. Ja, de har et godt utvalg, men synes de fleste kafeer ellers har det og, og til en mye billigere penge.

• Liker 1
Skrevet

Har ikke helt skjønt det med Starbucks jeg. Ja, de har et godt utvalg, men synes de fleste kafeer ellers har det og, og til en mye billigere penge.

Ikke sant. Virker som det har blitt in på en måte. Her i Norge har vi hvertfall mye god kaffe i mine øyne.

Skrevet

Det er nok mer en moteting. Jeg vet at hipsterunger henger mye på starbucks og synes det er kult.

Skrevet

I utlandet går jeg gjerne på Starbucks, for da vet jeg hva jeg får (stort sett). I Norge derimot, har jeg oversikt over hvor man finner god kaffe, slik at jeg kommer ikke til å velge Starbucks over andre steder, selv om de bygger ut flere kafeer.

Har heller aldri helt skjønt "greia" men Starbucks. Men så drikker ikke jeg "white mocca macchiato" servert i halvliterskopper heller.... Jeg vil ha macchiatoen min i en liten kopp med pittelitt melk.

• Liker 1
Skrevet

:sjenert: Jeg er ingen ung hipster, men jeg synes Starbucks Frappuchino, sjokolade uten kaffe, er helt nydelig. Også minner det om varme sommerdager i spania. :rodmer:

sambo og jeg skal ergo ut på gardermoen og kjøpe når det starter opp, men ikke første uka da... :fnise:

Skrevet (endret)

Jeg syns Starbucks er stas!

Jeg jobber på Gardermoen og gleder meg til å drikke Starbucks-kaffe nesten daglig :)

Endret av Hecubaa
  • Liker 1
Skrevet

Jeg skal ikke si noe om starbucks men det der at norge har verdens beste kaffe er bare tull!!!! Man må til syd-europa for å få verdens beste kaffe. I norge for du kaffe som har stått på varm plate og ikke smaker noe! Og jo da, jeg er klar over at på de litt dyrere plasser for man bedre kaffe.

Gjest NozMonster
Skrevet

Nå leste jeg at den første starbukcsen strax åpner på gardemoen. De fleste jeg snakker med gleder seg sykt og kan ikke vente, men er vi så avhengige av at starbukcs kommer?

Jeg trodde Norge var i verdenstoppen på god kaffe, og at grunnen til at sb er så stort i mange andre land er også fordi kvaliteten er dårligere generelt?

godt mulig det, men jeg tror ikke alt dette staslige over at starbucks skal komme, er for å drikke svart kaffe.

men det er heller det store utvalge som er mindre kaffe-relatert, som Frappuccinoer og diverse :jepp:

bare se her, og start siklingen! :

http://www.starbucks.com/menu/drinks/frappuccino-blended-beverages

• Liker 2
Skrevet

Tviler på at norsk starbucks vil få like stort utvalg som de utenlandske.

Skrevet

Jeg er enig i at Norge har masse god kaffe. Særlig i Oslo er det mange kaffebrennerier/kaffebarer i verdensklasse.

Men like fullt ønsker jeg Stacbucks velkomne, og håper de finner veien videre fra Gardermoen til andre steder i landet. Hovedsaken til det er at de har et betydelig større utvalg enn andre kaffebarer - det være seg varme eller kalde kaffedrikker, varm sjokolade, smoothies, ... eller tilbehør som bakevarer, cupcakes, sandwich, salat, iskrem, yoghurt, ...

I tillegg har de effektiv betjening som ekspederer oss kundene raskt og effektivt. De fleste eksisterende kaffebarene har 1, maks 2 bak kassen og man må fort vente 5 minutter bare på å få bestilt en kopp sort kaffe.

Skrevet

starbucks er vel litt som mcdonalds bare med kaffe:)

er jo litt greit det da. rask, billig kaffe og stort utvalg.

Men skal jeg ut å kose meg så blir det jo selvfølgelig kafe:)

• Liker 2
Skrevet

Jippi, enda flere intetsigende gigantkjeder som kommer til Norge...

• Liker 1
Skrevet

synes egentlig ikke starbucks lager så god kaffe, jeg. Drikkevarene deres generelt er faktisk ikke så gode, det er bare et image starbucks har bygget opp, mener nå jeg. det har på en måte blitt en slags trend, og man føler seg litt "trendy" av å gå med en starbuckspose eller starbucks kaffekopp i hånden :kaffekopp:

• Liker 3
Skrevet

Jeg er en sånn særing som ikke liker kaffesmaken. Så i Norge er det ikke mye kaffe jeg liker. Men på Starbucks har de kaloribomben Frappuchino med karamell, som jeg syns er fantastisk god! Det er litt kaffe i den, men akkurat nok til at jeg ikke syns det er vondt. (De har frappé på blant annet Bit, men den er ikke like god som Starbucks sin!).

Kan jo ikke drikke så kjempemasse av den når den nærmest er som en dessert, men jeg syns det er helt utrolig flott at Starbucks kommer hit, og vurderer å kjøre til Gardermoen (litt over en halvtime unna) for å smake! :-) Og vil gjerne finne andre varianter som ikke smaker så veldig kaffe!

Så da jeg hørte at de skulle komme til Oslo ble jeg: :hoppendeglad:

Eneste er at jeg lurer på hvor godt opplært de ansatte er, om det blir like godt, hehe!

• Liker 2
Skrevet

Ååååhhhhh!! :handle::wow:

mmm enig! vil nok ikke dra dit for å drikke svart kaffe nei :P skal ha noe med skikkelig mye sjokolade og krem!

og den grønne te-drikken så litt god ut og hehe.

også peppermint mocha.. aah elsker peppermynte :D

Gjest NozMonster
Skrevet

synes egentlig ikke starbucks lager så god kaffe, jeg. Drikkevarene deres generelt er faktisk ikke så gode, det er bare et image starbucks har bygget opp, mener nå jeg. det har på en måte blitt en slags trend, og man føler seg litt "trendy" av å gå med en starbuckspose eller starbucks kaffekopp i hånden :kaffekopp:

jeg ser den :fnise:

starbucks har overtatt vossvann-trenden!

men jeg har aldri smakt starbuckskaffe, så jeg må si jeg er nyskjerrig på hva "alle" prater om :jepp:

Skrevet

Starbucks sin kaffe er faktisk ikke spesielt god. Men de har mye sånne sirupgreier og tilbehør da, som folk vil ha. Skikkelig kaloribomber. Kaffe man får på de fleste norske kaffebarer er mye bedre, selv omd et tar litt lenger tid å lage der...

Synes heller ikke Starbucks sine kaker og muffins er noe spesielt. Har spist mye cinnamon swirl i mitt liv, men en norsk bolle er mye bedre.

Det som er bra med Starbucks de stedene jeg har bodd er at de alltid har koffeinfri kaffe. Dessuten soyamelk. I Norge bare himler de med øynene om man ber om koffeinfri, mens det er jo kjempevanlig i andre land. Ikke alle som tåler en dobbel espresso i latten om ettermiddagen! Men mulig Starbucks i Norge blir fornorsket og ikke vil tilby koffeinfri de heller :(

Synes egentlig ikke noe om at Starbucks kommer til Norge, håper ikke de tar over hele industrien så vi får to Starbucks i hver gate sånn som i London. Æsj.

Dessuten er Starbucks blitt kritisert for å bruke vanvittige mengder med vann, de har en poliy om å la kranene stå på hele tiden, av en eller annen grunn.

• Liker 2
Skrevet

Starbucks er McDonaldsens svar på kaffe. Grunnen til at mennesker er spent er fordi vi er veldig amerikanisert og vi gleder oss for det meste av ting og tang som kommer hit som har et snev av Amerika i seg.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...