Gå til innhold

NED I VEKT!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Heihei. Jeg er ei jente på 20 år som er 1,70 m høy og veier 70 kg.

Jeg har en BMI på 24 (4 for mye). Men vekten er ikke alt, jeg er relativt kraftig og bygger fort muskler og ettersom jeg trener styrke blir vekten høy.

Jeg trener og spiser sunt, men vekten vil ikke ned. Og jeg har virkelig prøvd. Frustrenende! :sukk:

Men jeg lurer på om noen har prøvd slankepillene: "Alli", "Rapid burn"(proteinfabrikken), "30 days" oeller noen av de "vanligste".

Fungerer de? Hvor fort? Hvor mye vektnedgang? Bivikinger?

Jeg synes det er viktig og ha en sunn vekt og ikke ødelegge kroppen med overslanking, piller og jojo-slanking. Men jeg setter pris på "saklige" svar og ikke masse som ikke er spørsmålet! TAKK! :jepp:

Endret av agnesbjercke
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste slankepiller fungerer ikke. De som fungerer er som regel reseptbelagte og potensielt dødelige dersom de brukes feil...

Du er jo ikke engang overvektig. Hvorfor ikke bare redusere litt på matmengden/trene litt mer kardio??

Skrevet (endret)

Nei det er det jeg har hørt. Har hørt noe positivt om Alli men det er veldig forskjellige meninger.

Nei jeg er ikke overvektig, men vil gjerne vli kvitt litt magefett, på overarmer, hoftene og innsiden av lårene.

For og føle meg bedre selv :)

Jeg spiser sunt og er aktiv. Føler jeg trenger ett "boost" for og gå ned. Frustrerende og ikke gå ned når man virkelig prøver, iallfall nåe jeg er så ung.

Tenkte kanskje slike piller ville gi ett lite hjelp! :-)

Endret av agnesbjercke
Skrevet

Du er 20 år. Du har alle forutsetninger til å gå ned i vekt på en sunn måte. Spis sunt og tren jevnt så vil du gå sakte, men sikkert ned og BEHOLDE vekten etterpå, fremfor å racerslanke deg og bli en jojoslanker.

Det finnes ingen snarveier til en frisk, sprek og flott kropp! Dess fortere du innser det dess bedre.

Hadde alle kunne blitt spreke og slanke på piller ville vi ikke hatt overvekt i verden. You do the math.

• Liker 3
Skrevet

Ja men som du ser på svaret mitt ovenfor har jeg prøvd det. Jeg spiser sunt og trener regelmessig. Og har gjort det lenge men vekta rikker seg ikke.

Spørsmålet mitt er om det funker eller ikke :)

Men ja jeg vet alt du sier, og takker for det, er bare frustrerende og faktisk være en av de som prøver men ikke får det til! :)

Skrevet

Det holder ikke å spise sunt. Du må spise sunt i riktige mengder.

• Liker 3
Skrevet

Ja men som du ser på svaret mitt ovenfor har jeg prøvd det. Jeg spiser sunt og trener regelmessig. Og har gjort det lenge men vekta rikker seg ikke.

Spørsmålet mitt er om det funker eller ikke :)

Men ja jeg vet alt du sier, og takker for det, er bare frustrerende og faktisk være en av de som prøver men ikke får det til! :)

Da spiser du for mye. Kroppen er enkel slik. Kalori inn kalori ut. Det hjelper ikke å spise sunt så lenge du får i deg mer kalorier enn du forbrenner.

Skrevet

Da spiser du for mye. Kroppen er enkel slik. Kalori inn kalori ut. Det hjelper ikke å spise sunt så lenge du får i deg mer kalorier enn du forbrenner.

Det er jeg klar over. har ett daglig inntak på ca 1500. Og forbrenner fint over det. Jeg vet hvoran slike ting fungerer, det er nettopp derfor jeg lurer på om det hjelper og ty til andre metoder.

Skrevet

Heihei. Jeg er ei jente på 20 år som er 1,70 m høy og veier 70 kg.

Jeg har en BMI på 24 (4 for mye). Men vekten er ikke alt, jeg er relativt kraftig og bygger fort muskler og ettersom jeg trener styrke blir vekten høy.

Men jeg lurer på om noen har prøvd slankepillene: "Alli", "Rapid burn"(proteinfabrikken), "30 days" oeller noen av de "vanligste".

Fungerer de? Hvor fort? Hvor mye vektnedgang? Bivikinger?

Jeg synes det er viktig og ha en sunn vekt og ikke ødelegge kroppen med overslanking, piller og jojo-slanking. Men jeg setter pris på "saklige" svar og ikke masse som ikke er spørsmålet! TAKK! :jepp:

Anbefaler deg i hvertfall ikke piller som ALLI og den typen der, ei venninne av meg gikk først på Alli, så noe reseptbelagt som minnet om Alli, bare sterkere. Bivirkningen var at hun fikk diarè som nesten ikke stoppet, og hun bæsjet fett og slim fra tarmene av fett som ikke var tatt opp i kroppen. Og pillene suger alt vannet ut av deg, så det virker som du går ned i fett mens du går på de. 30days anbefaler deg å røre masse på deg mens du går på de, så det er ikke så rart de fungerer om man jogger som juling underveis, da er det ikke pilla som funker, men du selv liksom..

• Liker 1
Skrevet

Det er jeg klar over. har ett daglig inntak på ca 1500. Og forbrenner fint over det. Jeg vet hvoran slike ting fungerer, det er nettopp derfor jeg lurer på om det hjelper og ty til andre metoder.

Da regner du enten feil på matinntaket, trener eller forbrenning mindre enn hva du tror du gjør, eller har en eller annen feil i metabolismen.

Uansett hva som er årsaken, er ihvertfall ikke løsningen å stappe i seg piller som inneholder gudvethva av merkelige stoffer...

Skrevet

Herregud gi henne et saklig svar eller la vær å svare. Hun VET at hun må spise riktig og trene men trenger hjelp til de ekstra kiloene.

Vanskelig å skjønne?

Synes ikke det jeg.

• Liker 1
Skrevet

Herregud gi henne et saklig svar eller la vær å svare. Hun VET at hun må spise riktig og trene men trenger hjelp til de ekstra kiloene.

Vanskelig å skjønne?

Synes ikke det jeg.

Samtlige svar i denne tråden er saklige i det de faktisk omhandler problemstillingen og forsøker å bidra med noe konstruktivt. Kanskje med unntak av ditt eget.

Svarene inneholder kanskje ikke det TS ønsker, men de er sanne, og langt bmer fornuftige enn om man bare skulle anbefalt en eller annen svadapille.

• Liker 1
Skrevet

Vanskelig å skjønne?

Synes ikke det jeg.

Takk. nytter ikke skrive det engang :P

Selvom svarene er fornuftige og sanne vel og merke.

Skrevet

Da regner du enten feil på matinntaket, trener eller forbrenning mindre enn hva du tror du gjør, eller har en eller annen feil i metabolismen.

Uansett hva som er årsaken, er ihvertfall ikke løsningen å stappe i seg piller som inneholder gudvethva av merkelige stoffer...

Ja det kunne godt hende. Men det er det ikke. hadde det vært så enkelt hadde jeg jo hatt løsningen.

;)

Skrevet

Alli funker. Den hindrer opptak av fett fra maten. Med alli alene går du ikke ned mye i vekt, men i kombinasjon med diett og trening, funker den som et fint supplement. Går du ned 2 kg på egen hånd, går du ned 3 kg med alli. Men jeg anbefaler deg å ha kommet igang med trening og diett i et par måneder, så dette har blitt en rutine for deg, før du begynner med alli. Kanskje ser du at du ikke trenger pillen like vel ;) Det naturlige er ofte det beste.

Skrevet

Alli funker. Den hindrer opptak av fett fra maten. Med alli alene går du ikke ned mye i vekt, men i kombinasjon med diett og trening, funker den som et fint supplement. Går du ned 2 kg på egen hånd, går du ned 3 kg med alli. Men jeg anbefaler deg å ha kommet igang med trening og diett i et par måneder, så dette har blitt en rutine for deg, før du begynner med alli. Kanskje ser du at du ikke trenger pillen like vel ;) Det naturlige er ofte det beste.

Takk for svar. Ja det høres ut som en lur ide. jeg trener regelmessig og har det som fast rutine. Jeg vil jo selvfølgelig gjeren slippe tabletter, men jeg har prøvd alt. Daglige inntak på under 1000 kcal tilogmed og det vil jeg si er lite med fysisk aktivitet. Men kanksje det hjelper som startfase og evt slutte :)

Skrevet

Takk for svar. Ja det høres ut som en lur ide. jeg trener regelmessig og har det som fast rutine. Jeg vil jo selvfølgelig gjeren slippe tabletter, men jeg har prøvd alt. Daglige inntak på under 1000 kcal tilogmed og det vil jeg si er lite med fysisk aktivitet. Men kanksje det hjelper som startfase og evt slutte :)

Men nå vet jeg hvorfor du ikke går ned i vekt. 1000 kcal er ALTFOR lite matinntak for deg med dine mål. Og ihvertfall når du trener! Ditt basalstoffskifte er ca 1500 kcal pr dag. Legger du deg under dette, så gjør kroppen det den kan for å ikke gå ned i vekt og du tærer på musklene dine. 1500 kcal er det du minimum skal ha for å holde din kropp i gang når du er i hvile/sengeliggende. Når du jobber og trener bør du ligge på ca 2400 kcal om dagen for å opprettholde din vekt. Ønsker du å gå ned 0,5 kg i uka, trekker du fra 500 kcal. For 1 kg trekker du i fra 1000 kcal. Da kommer du på 1400 kcal, men dette er altså litt for lite for deg. Ha 1500 kcal som et mål for ditt dagsinntak. Spis gjerne mer når du trener! Og husk proteiner! Holder du deg til dette skal jeg love deg at du går ned i vekt.

Skrevet

Men nå vet jeg hvorfor du ikke går ned i vekt. 1000 kcal er ALTFOR lite matinntak for deg med dine mål. Og ihvertfall når du trener! Ditt basalstoffskifte er ca 1500 kcal pr dag. Legger du deg under dette, så gjør kroppen det den kan for å ikke gå ned i vekt og du tærer på musklene dine. 1500 kcal er det du minimum skal ha for å holde din kropp i gang når du er i hvile/sengeliggende. Når du jobber og trener bør du ligge på ca 2400 kcal om dagen for å opprettholde din vekt. Ønsker du å gå ned 0,5 kg i uka, trekker du fra 500 kcal. For 1 kg trekker du i fra 1000 kcal. Da kommer du på 1400 kcal, men dette er altså litt for lite for deg. Ha 1500 kcal som et mål for ditt dagsinntak. Spis gjerne mer når du trener! Og husk proteiner! Holder du deg til dette skal jeg love deg at du går ned i vekt.

Hm ja kanskje jeg bør øke inntaket, men i sunn form. Jeg har jo ett mye høyere inntak nå, jeg prøvde en stund med så lite for og se om noe skjedde, og niks det gjorde det ikke. det hold på i ca 3 mnd, for 4 mnd siden og vekt har ikke endret seg siden.

jeg har testet ogmålt og BMR skal være 1678 kcal ved ingen morsjon (oprettholde livsfuksjoner) og ca 2000 kcal (8425 kj) for ned i vekt iforhold til mine treningsvaner.

Og det er ikke vekta som er alt, jeg har ett midjemål på ca 85 cm og det synes jeg er mye, når de sier "faren er der" når man er over 88 cm.

Takk for tipset, skal legge en skikkelig slagplan og sette opp matinntak tror jeg. Lettere og følge og vite hvor mye inntaket er på!

:jepp:

Skrevet

Det høres ut som du har teorien på plass :) Tror nok du får dette til når du satser skikelig, og du kan jo prøve alli som en kickstart og for motivasjon. Du slutter fort med fettrik mat når du går på den pillen. Tro meg hehe :P Lykke til!

Skrevet

Det høres ut som du har teorien på plass :) Tror nok du får dette til når du satser skikelig, og du kan jo prøve alli som en kickstart og for motivasjon. Du slutter fort med fettrik mat når du går på den pillen. Tro meg hehe :P Lykke til!

Tusen takk. Det skal jeg gjøre. men prøver litt med nye matinntak først :) Får bare håpe jeg ikke går opp nå som jeg er vant til så lite inntak! hehe.

Det tror jeg på! :) tuusen takk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...