Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har akkurat gått til anskaffelse av en Iphone og hadde gledet meg til alle de såkalte gratis-appene. Da jeg egentlig ikke er interessert i å bruke så mye penger på alle betal-apper, men da jeg skulle hente meg noen slike, så står det at jeg må registrere meg med en Apple-ID.

Jeg fylte ut noen sider med saker før jeg kom til en side der jeg måtte registrere meg med Kortnummer o.s.v. Jeg er av natur veldig skeptisk til slike ting, da jeg var offer for en ganske dyr svindel for en stund siden, men jeg har også funnet ut at telefonen ikke er noe tess uten denne Apple-ID og man kan ikke gjøre noe uten å registrere alt man må for å opprette en ID...

Er det noen som vet hvordan dette fungerer. Kommer det til å bli svinedyrt om jeg registrerer meg. Jeg har jo selvfølgelig tenkt å gå for det jeg finner som er gratis, men vil det komme noen overraskelser når jeg er inne og sjekker nettbank f.eks? En registrerings-sum eller noen månedlige gebyrer og ting i den duren?

På forhånd takk for svar. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det haster litt.. :fnise:

Skrevet

Det koster ingenting å ha Appel-ID, med mindre du kjøper en app.

Kjøper du en app så blir det automatisk trekt fra kortet ditt, that's it :)

Skrevet

Eller du kan la være å registrere kort, og "lade" opp kontoen med iTunes gavekort. Disse får du kjøpt på f eks Eplehuset samt mange steder på nett.

Skrevet

Du vil få en kvittering på mail fra Apple hver gang du kjøpe noen som koster penger. Hvis noe koster penger så kommer det tydelig frem i App Store. Du må også bruke passord hver gang du laster ned app. Jeg vil råde deg til å bruke MasterCard til Apple Id. Slik får du full oversikt FØR du faktisk betaler og sjansen for kortsvindel minsker betraktelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...