Musemor Skrevet 4. januar 2004 #1 Skrevet 4. januar 2004 Jeg var i bryllup igår, og ble mildt sagt sjokkert da jeg så forloverens antrekk. Hun var kledd i en genser, som forsåvidt hadde vært grei til hverdags, og en svart bukse med lomme på siden! :o Hun var riktignok veldig kraftig, men jeg synes ikke det er noen unnskyldning.. Samtlige andre i bryllupet var pent kledd. Jeg trodde det var vanlig at forloveren kledde seg VELDIG pent til en sånn anledning? Hadde det vært mitt bryllup ville jeg nok ha reagert. Men tror også jeg hadde sjekket på forhånd hva hun hadde tenkt å gå med :blunke:
Tusenfryd Skrevet 4. januar 2004 #2 Skrevet 4. januar 2004 Forlover eller ikke - dette var da vel ikke noe vanlig bryllupsantrekk. Ville ikke gått sånn på vanlig fest heller, jeg.
Gjest MrsL Skrevet 4. januar 2004 #3 Skrevet 4. januar 2004 Høres merkelig ut.................. Skulle tro de fleste som skal i bryllup kler seg litt penere enn til hverdags
Musemor Skrevet 4. januar 2004 Forfatter #4 Skrevet 4. januar 2004 Ja jeg synes det var helt horribelt, ville knapt gått sånn på jobb en gang!!
Arwen Skrevet 4. januar 2004 #5 Skrevet 4. januar 2004 Hørtes som dere andre sier ikke ut som et gjesteantrekk en gang. Jeg vil selvfølgelig gjerne vite hva min forlover skal ha på seg, men kun fordi jeg er nysgjerrig, ikke fordi jeg skal sjekke at det er anstendig. Kan hende bruden her har tenkt det samme.
-ida- Skrevet 4. januar 2004 #6 Skrevet 4. januar 2004 Jeg var forlover i sommer, da tok jeg frem den fineste kjolen jeg hadde og jeg spurte bruden først om den var bra nok. min forlover skal selv velge hva hun vil ha for jeg vet hun velger noe fint. Anntrekket hørtes ut som noe jeg ville hatt påmeg på hytta. At det er mulig, var det ikke en dresskode der heller? Eller trodde hun det var grill fest. Nei nå var jeg litt stygg. Sånn går man ikke kledd i bryllup uansett spør du meg da!
Gjest Poirot Skrevet 4. januar 2004 #7 Skrevet 4. januar 2004 Kanksje verdt å ha i bakhodet for alle de som mener at folk alltid kler seg så fint i bryllup at kleskode ikke er nødvendig å ha på invitasjonen....
Diva Skrevet 4. januar 2004 #8 Skrevet 4. januar 2004 Herregud! Dette er noe av det værste og minst respektfulle jeg har hørt! Jeg hadde blitt grundig sinna på den dama om det hadde vært meg som var brud. Har ikke de fleste antenner bra nok til å skjønne at de ikke skal gå i "kosedressen" eller "plain" hverdags outfit i et bryllup ?
Gjest Tex Skrevet 4. januar 2004 #9 Skrevet 4. januar 2004 Jeg hadde i utgangspunktet tenkt at en dameforlover bør ha kjole, ja....
camie Skrevet 5. januar 2004 #10 Skrevet 5. januar 2004 :o Uff, fikk et fælt bilde inni hodet mitt nå jeg....Ser for meg denne forloveren sitte på siden av en meget pyntet og pen brud, mens hun sitter der i sine hverdagsklær....Tar seg pent ut det ja....
Jens Skrevet 5. januar 2004 #11 Skrevet 5. januar 2004 Skulle si det samme som deg Poirot. Det har jo vært så mange her inne som mener att dresscode ikke er nødvendig, for folk kler seg pent i bryllup!Hva mener dere nå?
Pip Skrevet 5. januar 2004 #12 Skrevet 5. januar 2004 Skulle si det samme som deg Poirot. Det har jo vært så mange her inne som mener att dresscode ikke er nødvendig' date=' for folk kler seg pent i bryllup!Hva mener dere nå?[/quote'] Eg har vore i ein del bryllaup, ingen av dei med dresskode, og eg har aldri sett nokon som har gått 'vanvittig' kledd... Det verkar ikkje som så mange andre her heller har opplevd noko liknande dette - det er med andre ord ganske så sjeldan, sannsynlegvis. Personleg trur eg at viss du har så lite sosiale antenner at du kjem i 'turantrekk' i bryllaup (der du er forlovar!), hadde vel ikkje dresskode gjort den store skilnaden, kanskje...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå