AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #1 Del Skrevet 30. januar 2012 Jeg har kjøpt en sånn pose med frosne grønnsaker. På tilberedelsesbeskrivelsen står det at jeg skal koke opp vann, legge oppi grønnsakene og "gi dem et oppkok". Hva betyr egentlig dette? Vannet koker jo alt (skal jo koke det opp), og hvor lenge skal grønnsakene ligge oppi? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 30. januar 2012 #2 Del Skrevet 30. januar 2012 Vannet slutter jo å koke når du har i grønnsakene, siden de er kalde og senker temperaturen på vannet. Ha dem oppi, og la det koke opp igjen. Da er de ferdige 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #3 Del Skrevet 30. januar 2012 Når de frosne grønnsakene kommer nedi vannet så slutter jo vannet å koke (grønnsakene er jo kalde, derfor blir også vannet kaldere), så jeg regner med at det menes at du skal vente til vannet koker igjen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #4 Del Skrevet 30. januar 2012 Når du legger frosne grønnsaker i kokende vann, synker temperaturen og vannen slutter å koke. Du må derfor la la kokeplata stå på, legge på lokket og vente til vannet koker igjen. Hvis du ikke gjør dette, blir ikke grønnsakene varme. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fanta Exotic Skrevet 30. januar 2012 #5 Del Skrevet 30. januar 2012 Når vannet koker og du legger grønnsakene oppi... Neida. Jeg skal ikke si det. Tror du har skjønt det nå 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 30. januar 2012 #6 Del Skrevet 30. januar 2012 Kloke hoder tenker likt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #7 Del Skrevet 30. januar 2012 Takk for svar! Så da skal de bare ligge så kort tid altså? Til vannet koker opp igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 30. januar 2012 #8 Del Skrevet 30. januar 2012 Jepp! Frosne grønnsaker blir fort overkokte og myke, så det er greit å få dem ut når det koker. ett unntak er vel rosenkål (om du liker sånt...), de er såpass tjukke og kompakte at de fort kan være litt frosne inni fortsatt når det koker opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2012 #9 Del Skrevet 30. januar 2012 Okei, tusen takk folkens! Fint svar til slutt pingting, jeg stusset litt over at de ikke trengte mer tid, skjønner du, men da fikk jeg jo svaret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå