Gjest linneawarp Skrevet 30. januar 2012 #1 Del Skrevet 30. januar 2012 Jeg er på leting etter gode puter og dyner, ble forelsket i Flossflakes puter i Danmark, har lyst på en kjempegod pute og dyne. Liker ikke for tynn eller tykk pute, midt i blinken, ellers en god dyne som kan brukes om vinteren. Jeg kan fryse ganske lett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 30. januar 2012 #2 Del Skrevet 30. januar 2012 Jeg har sett ederdundyner på Fru Lyng til 42.000 kr!! Jeg ville blitt svæææært forundret om disse ikke var gode! Tror kvalitet kan relateres til fyll og bæreevne. Jo mer dun, jo letter blir de nok. Men det vanligste er kanskje en blanding mellom dun og fjær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest linneawarp Skrevet 31. januar 2012 #3 Del Skrevet 31. januar 2012 Jøss 42.000 kr *besvimer av* Ja, jo lettere bæreevne jo bedre sies det. Hm, jeg prøvde Fossflakes i Danmark, de er sååååå gode! Aldri sovet så godt som før! Ja, men det selges på nettet, kanskje kommer til Norge etterhvert, det har allerede komt til Stavanger men...OSLO? Får se litt mer, takk :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine89 Skrevet 2. februar 2012 #4 Del Skrevet 2. februar 2012 Tidlegare veit eg ikkje kva merke eg har hatt på verken dyne eller pute (typisk 80-90tals m blomster eller dus farge). No Har vi Høie dyne og pute her i huset, veldig fornøgd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pixtive Skrevet 2. februar 2012 #5 Del Skrevet 2. februar 2012 Jeg har sett ederdundyner på Fru Lyng til 42.000 kr!! Jeg ville blitt svæææært forundret om disse ikke var gode! Tror kvalitet kan relateres til fyll og bæreevne. Jo mer dun, jo letter blir de nok. Men det vanligste er kanskje en blanding mellom dun og fjær. Uhm... Man overleveer med ikea faktisk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blackbird Skrevet 2. februar 2012 #6 Del Skrevet 2. februar 2012 jeg synes det de selger på jysk er veldig bra og veldig billig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bond Skrevet 2. februar 2012 #7 Del Skrevet 2. februar 2012 Hmm, vi trenger snart nye også, men 40 000 skal vi garantert ikke bruke - så ville gjerne høre noen litt mer realistiske tips jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2012 #8 Del Skrevet 4. februar 2012 Er du på jakt etter dun eller annet fyll? Dun er gjerne dyrere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Henkie Skrevet 5. februar 2012 #9 Del Skrevet 5. februar 2012 (endret) Ha,ha,ha...42000 for ei dyne? Hvem er dum nok til å kjøpe det? Den er mest sannsynlig så dyr pga det sjeldne/eksklusive fyllet. Sikkert en go dyne, men nå er det jo ikke automatisk slik at dun som er vanskelig å få tak i er bedre enn vanlig gåsedun... Vi har dyre dyner (ca 4000,-) og billige dyner (ca 1000,-) Merker lite forskjell Se etter bærevne og hvordan lommene på dyna er sydd. Mange lommer er bra, for da holder dunen seg jevnt på plass i dyna. I tillegg skal gåsedun være bra fyll i ei vinterdyne Puter kjøpte vi Kronborg Dreamer på Jysk. Billige, men dyre til å være på Jysk - hvis du skjønner. Celdig fornøyd Endret 5. februar 2012 av Henkie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fjærestein Skrevet 5. februar 2012 #10 Del Skrevet 5. februar 2012 (endret) Og nå: reklame: Her i huset ble det kjøpt en Høye vinterdyne i høst. Den er aldeles vidunderlig Kosta 1000 kr. Vel verdt pengene. Første gang jeg har en dyne som er luftig og supervarm. Er ikke en dundyne. Edit: skrivefeil Endret 5. februar 2012 av fjærestein Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vampen Skrevet 5. februar 2012 #11 Del Skrevet 5. februar 2012 Høie er et godt tips. Jeg jobbet tidligere i en butikk som solgte dyner og puter, og Høie var det merket jeg likte best å selge. Rett og slett fordi vi aldri fikk noen reklamasjoner eller klager på produkter fra Høie, så det var en trygg måte å få fornøyde kunder. Om ting ikke har endret seg radikalt de siste årene, så er det også en slags trygghet i merkenavnet Høie. Høie ble kjøpt opp av en konkurrent for noen år siden, men fordi merkenavnet er så sterkt, så har de valgt å gjøre det slik at det bare er produkter av en viss kvalitet som får Høie-navnet. Skulle noe være galt, så er de ekstremt raske på å ordne opp. De har også et godt utvalg, alt fra relativt rimelige dyner med kunstfyll, til eksklusive dundyner til noen tusen. Jeg har selv en dobbel dundyne fra Høie, og er strålende fornøyd. Den er myk, varm og god, i tillegg til at den holder formen over mange år. Fyllet klumpene seg ikke sammen i et hjørne, og dyna er like fin som når jeg kjøpte den. Dyner til 40 000 er forresten galskap. Med mindre den er fyllt med rent gull og sukkerspinn, så er den overprisa. Ederdun skal være noe av det fineste, og du får en ederdunsdyne til 10 000. Da er dunen håndplukket fra redene, og trekket er laget av silkeblanding. Så gudene vet hva de andre 30 tusen kommer av. Dessuten er det noe med hygiene. Det er greit å ha en god dyne, men ikke dyrere enn at man har råd til å bytte den ut etter noen år. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 6. februar 2012 #12 Del Skrevet 6. februar 2012 Bare sånn for å ha gjort det skal jeg forklare hvordan èn dyne kan koste så hinnsides mye, fyllet er fra Ærfuglens bryst, som de bruker til å isolere reiret med. Når ungene har forlatt det, håndplukkes duna. Det trengs dun fra 30 reir for å få en kilo, som er nok til en dyne. Dun fra disse redene til sammen kan komme opp i 10 kilo. Og det produseres altså aldri fler enn 10 dyner hvert år. Så om en blir steinrik noen gang, kan man jo vurdere en slik... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 8. februar 2012 #13 Del Skrevet 8. februar 2012 Husker jeg så reklame fra Fru Lyng en gang med tilbud på disse ederdunsdynene. Trodde jeg leste feil da tilbudsprisen var 35.000,- Kan ikke være mange av de som selger årlig i Norge..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bobler Skrevet 8. februar 2012 #14 Del Skrevet 8. februar 2012 Har Høie Frigg, er kjempefornøyd. Er ganske sær på dyner, tok meg vel 6-7 dyner før jeg fant "min" dyne. Kostet rundt 5000kr, men uten tvil verdt det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 8. februar 2012 #15 Del Skrevet 8. februar 2012 Husker jeg så reklame fra Fru Lyng en gang med tilbud på disse ederdunsdynene. Trodde jeg leste feil da tilbudsprisen var 35.000,- Kan ikke være mange av de som selger årlig i Norge..? Tja, spørs om Petter og Gunhild har fornyet dynene sine i år? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 8. februar 2012 #16 Del Skrevet 8. februar 2012 Ja, det må vel være de eller evt. Stein Erik og Mille-Marie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå